Resultaten 1 tot 8 van de 8

Onderwerp: Audi A6 C7 Avant 2.0TDI Quattro of Ultra 190 pk S-line?

  1. #1

    Standaard Audi A6 C7 Avant 2.0TDI Quattro of Ultra 190 pk S-line?

    Hallo,

    Mijn zoektocht naar een C7 Avant A6 (2017-2018) 190pk is bijna ten einde.
    Ik heb een mooi quattro en ultra exemplaar op het oog. Nu nog kiezen.

    Nu de vragen: is het rijgedrag echt zo verschillend qua wegligging/afstelling automaat? Hoeveel is het verbruik ongeveer? (spritmonitor zijn weergaves van mensen die constant 140km/u en harder rijden)
    De distributieketting moet ook al op 210k km vervangen worden heb ik gelezen. Klopt dit wel?
    En is de motorversie van eind 2017 al uit de danger zone van de bekende kettingratel?

    Deze vragen stel ik omdat een testrit met een voorwielaangedreven C7 mij soms wat minder goed aanvoelde. Logger in de bocht, precies wat veel op-/af schakelen bij een bepaalde snelheid. Ook was dit geen S-line zonder sportonderstel, dus dit kan ook nog gigantisch verschillen.
    Veel is er niet te vinden over een 190pk quattro, aangezien iedereen een 3.0tdi neemt met quattro....

    Groetjes Malinois

  2. #2

    Standaard Re: Audi A6 C7 Avant 2.0TDI Quattro of Ultra 190 pk S-line?

    Vandaag bij 2 dealers langst geweest en een proefrit gemaakt met een 2.0TDI Quattro en me toen laten aansmeren om eens met een 3.0TDI competiton te rijden. Want de andere 2.0TDI Quattro was juist in de voormiddag verkocht.

    Jaa.... Nu zit ik dus met een zwaar probleem, zo'n competition is écht wel leuk. Heerlijke cruiser met AAS en natuurlijk ook een racemachien indien gewenst. De rustige roffel bij een constante snelheid met lage toeren vind ik nog het mooiste .
    En een weetje: een 2.0TDI quattro verbruikt bijna even veel als een 3.0TDI competition (8.6l/100km met hier en daar snel optrekken met de 2.0 en 7.3l/100km met 6x rood ligt en vlot optrekken voor het normale verkeer (dus niet echt competition competition rijden. Toen zat ik op 10l/100km)). Dus een 2.0TDI zal een dikke 6l/100km zijn en een competition 7l/100km.
    Dat gezegd zijnde, kan ik met mijn 52km autosnelweg van de totale 62km wel onder de 7l/100km duiken vermoed ik.
    Dus nu is de vraag: waarom geen competition?

    Vraagje: is het normaal dat een competition redelijk fel 'duwt' bij het tot stilstand komen en het start/stop systeem in werking treed? Het was telkens toch een redelijke schok. En de motor was precies al ontkoppeld voordat de auto goed en wel stil stond. Bij de 2.0TDI had ik dit helemaal niet. En de 3.0TDI schakelde ook veel soepeler dan de 2.0TDI.
    Het was er wel eentje met een trekhaak en 90kkm op de teller.

    Extra info: de 2.0 quattro wou ik eigenlijk ter plaatse al kopen, ik was er heel tevreden van. Maar de verkoper zei dat het een export verkoop is en dat hij dan geen TüV moet doen en dat hij geen garantie hoeft te geven want het is geen europese garantie en die toch nutteloos zou zijn. Natuurlijk dikke zever! Heeft de auto dan al mankementen of is dit gewoon voor er nog meer winst uit te slaan? De auto is net 3 jaar, dus daarvoor die TüV. En 50kkm
    Bij de dealer waar ik de competition reed, zei die gelijk dat het een europese garantie was die bij de dealer in BE geld en dat hij een TüV doet en alle papieren en transitplaat wilt regelen. Met nog een korting op de aankoopprijs erbij en een onderhoud. (Die auto staat er wel al even denk ik, dus ik ben wat op mijn hoede).

  3. #3

    Standaard Re: Audi A6 C7 Avant 2.0TDI Quattro of Ultra 190 pk S-line?

    Tussenweg is de 3.0tdi quattro 272pk stronic. Kun je sinds kort ook nog voor een paar honderd euro naar 330pk 680nm tunen. Die auto heeft ook al vanaf heel laag toerental z'n koppel.

  4. #4

    Standaard Re: Audi A6 C7 Avant 2.0TDI Quattro of Ultra 190 pk S-line?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Raz0r Bekijk Berichten
    Tussenweg is de 3.0tdi quattro 272pk stronic. Kun je sinds kort ook nog voor een paar honderd euro naar 330pk 680nm tunen. Die auto heeft ook al vanaf heel laag toerental z'n koppel.
    Die maken precies niet zo echt dat mooie roffelgeluid als een competition, als ik afga op de youtube videos.
    Morgen mogelijk kijken naar een ander exemplaar, als hij er nog is.

    Bij de 3.0TDI's moet de distributieketting nooit vervangen worden dacht ik? Dat zou een klein streepje voor zijn op een 2.0TDI, want die riem vervangen na 210kkm zal ook duur zijn.
    Ik ben zelf aan het twijfelen om zelf onderhoud te willen doen, een tussenweg met de hobby die er nooit van gekomen is: een oldtimer.
    Maar waar haal jij de kennis (en materiaal) om het zelf te doen?

  5. #5

    Standaard Re: Audi A6 C7 Avant 2.0TDI Quattro of Ultra 190 pk S-line?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Malinois Bekijk Berichten
    Die maken precies niet zo echt dat mooie roffelgeluid als een competition, als ik afga op de youtube videos.
    Morgen mogelijk kijken naar een ander exemplaar, als hij er nog is.
    True, maar die bitdi heeft speakers in de uitlaat. Of chique gezegd; sound actuator. Met een beetje handigheid laat je 'm klinken als de 5e symphonie van Beethoven.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Malinois Bekijk Berichten
    Bij de 3.0TDI's moet de distributieketting nooit vervangen worden dacht ik? Dat zou een klein streepje voor zijn op een 2.0TDI, want die riem vervangen na 210kkm zal ook duur zijn.
    Nooit is een groot woord. Dat die kettingen 'levenslang' meekunnen is een fabel en je bent er liever te vroeg dan te laat bij. De kettingen op een 3.0TDI vervangen is een grotere en kostbaardere klus dan de distributie van een 2.0TDI vervangen. Een 3.0TDI houdt daarentegen vaak langer zijn hogere waarde..

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Malinois Bekijk Berichten
    Ik ben zelf aan het twijfelen om zelf onderhoud te willen doen, een tussenweg met de hobby die er nooit van gekomen is: een oldtimer. Maar waar haal jij de kennis (en materiaal) om het zelf te doen?
    Ik weet niet of die vraag aan mij gericht was, maar als je de kennis, kunde, middelen en tijd hebt is dat natuurlijk een optie. Met wederverkoop zul je dat mogelijk wel moeten verantwoorden, want veel mensen geloven heilig in de stempels van een Audi dealer. Originele onderdelen kun je eenvoudig bij de dealer bestellen of ivm prijs bij een Duitse dealer bijvoorbeeld bij AHW-shop. Via deze officiele Audi site: https://erwin.audi.com, kun je tegen klein bedrag X uur inzage krijgen in officiële documentatie/handleidingen. Die kun je dan uiteraard 'printen' (of pdf-printer) om op te slaan. Andere aftermarket producten kun je bijvoorbeeld op Autodoc goed verkrijgen. Enig inzicht in goede/slechte merken/producten is dan wel wenselijk want er zit uiteraard troep bij. Sommige producten moet je gewoon origineel willen kopen.


  6. #6

    Standaard Re: Audi A6 C7 Avant 2.0TDI Quattro of Ultra 190 pk S-line?

    Bedankt voor de info .
    Ik dacht ergens gelezen te hebben dat jij zelf sleutelde aan je competition. Misschien heb ik alles wat door elkaar gehaald.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Raz0r Bekijk Berichten

    Nooit is een groot woord. Dat die kettingen 'levenslang' meekunnen is een fabel en je bent er liever te vroeg dan te laat bij. De kettingen op een 3.0TDI vervangen is een grotere en kostbaardere klus dan de distributie van een 2.0TDI vervangen. Een 3.0TDI houdt daarentegen vaak langer zijn hogere waarde..
    De gekende kettingspanners dus. Want wanneer merk je het anders op?

  7. #7

    Standaard Re: Audi A6 C7 Avant 2.0TDI Quattro of Ultra 190 pk S-line?

    @Malinois Ik rij geen diesel nee. Er zijn bepaalde jaren van bepaalde motoren waarin kettingspanners een probleem vormden om verschillende redenen. Maar los daarvan is een ketting in een auto naar verloop van tijd gewoon Op, net zoals dat bij een fiets of motorketting gebeurt.

  8. Ad
  9. #8

    Standaard Re: Audi A6 C7 Avant 2.0TDI Quattro of Ultra 190 pk S-line?

    Jaa idd, als je het zo bekijkt!

    En zowat ik hier op het forum heb gelezen, is het elke 2.0TDI en 3.0TDI tot 2017 die het kan hebben tot nu toe.
    Dus ik zal sowieso altijd in de danger zone zitten vrees ik..

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •