Resultaten 1 tot 3 van de 3

Onderwerp: Advies A3 8V vanaf 2016 1.6TDI / 1.4TFSI

  1. #1

    Standaard Advies A3 8V vanaf 2016 1.6TDI / 1.4TFSI

    Goede avond allen,

    ik ben mezelf reeds enige tijd aan het oriënteren op een vervanger voor mijn huidige Citroën C4 uit 2011.
    Een van de mogelijke kandidaten komt uit de stal van Audi, en het zou dan gaan zoals de titel aangeeft om een A3 Sportback vanaf 2015.
    Limousine kan/mag ook, maar ben bang dat die minder ruimte binnen heeft dan de Sportback.
    Diesel of benzine maakt me niet gek veel uit. Persoonlijk een lichte voorkeur voor diesel. Automaat of handbak maakt me ook niet uit.
    Ik rij ongeveer 25.000km per jaar en heb 2 kids die ik graag op de achterbank normaal wil vervoeren, zonder dat ze continu de rugleuning aan gort trappen omdat ze eigenlijk geen ruimte hebben.
    Mijn budget is 22.000-23.000 euro.

    Ik lees verhalen over olieverbruik, koelvloeistof, slechte verwarming, Audi-onwaardige opties (of juist het ontbreken ervan zoals auto dimmende binnenspiegel etc.).

    Wat zijn de punten om op te letten of rekening mee te houden bij de aanschaf van deze auto?

    andere auto’s die overwogen worden zijn de MB A-klasse of Renault Megane.

    Ik dank u bij voorbaat voor de gegeven adviezen en informatie.

    mvgr

  2. #2

    Standaard Re: Advies A3 8V vanaf 2016 1.6TDI / 1.4TFSI

    @Fiber Met 25kkm per jaar zou ik lekker een automaatje pakken Diesel of benzine maakt onder de streep niet gigantisch uit. Diesels van genoemde periode zijn toch euro6, zouden nog wel even geaccepteerd moeten blijven.. 'Ontbreken van opties' ben je zelf volledig bij/schuldig aan, optielijsten zijn duidelijk en voor iedereen toegankelijk. Vanaf 2016 zijn ze over het algemeen veilig/probleemloos. Met dit budget zou ik toch ook zeker importeren (bij de oosterburen vandaan) overwegen. Een goed uitgeruste A3 8V Sportback 2.0tdi quattro s-line panoramadak adaptive cruise control e.d. is dan binnen bereik. Toch zou ik als ik jou was ook een A4 B9 (~2016+) niet uitsluiten. Je spreekt over ruimte achterin, dat biedt een A4 toch zeker meer dan een A3. Ook een mooie nette A4 is te koop met dit budget. Misschien kijk je bewust naar een compactere auto i.v.m. hanteerbaarheid, met de opties van camera's en/of sensoren rondom kan iedereen ook met een A4 prima uit de voeten. Kijk voor Duitse auto's eens op https://www.audi-boerse.de/ of https://www.mobile.de/ en voor gratis rest-bpm indicatie (grootste importkostenpost) bijvoorbeeld op https://live.xray.nl/bpmimport

  3. #3

    Standaard Re: Advies A3 8V vanaf 2016 1.6TDI / 1.4TFSI

    Ik weet niet hoe lang je zelf bent maar met 2 kids op de achterbank en geen voeten tegen je stoel heb je aan een a6 avant niet eens genoeg kan ik uit ervaring zeggen.

    Moet wel zeggen dat als ze uit de kinderstoel zouden zijn ze wel ruimte genoeg hebben.

    Maar een a3 is toch niet zo grote auto. Ik zou voor dat budget toch naar wat groters zoeken.

    Verstuurd vanaf mijn SM-A600FN met Tapatalk
    Audi a6 avant tip tronic 3.0 tfsi(2010)

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •