Resultaten 1 tot 4 van de 4

Onderwerp: Aankoopadvies A7

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2019
    Leeftijd
    47
    Posts
    8
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S8
    Land
    Land

    Standaard Aankoopadvies A7

    Hey iedereen,

    Ik zou graag wat advies willen over de aanschaf van A7 3.0 TDI, 204pk Multitronic.

    Ik vind de A7 een prachtige auto om te zien maar heb hem altijd uit mn hoofd moeten zetten aangezien het een 4-zitter is. Tijdens mijn zoektocht naar een A6 Avant kwam ik bij toeval een A7 tegen met 3 zitplaatsen achterin.


    Het gaat om een A7 zonder Quattro , Multritronic automaat en 175.000 km gereden. Na veel gelezen te hebben hier op het forum werd ik wel wat minder enthousiast door alle problemen die worden beschreven over de ketting/kettinspanners en de Multitronic.

    Ik lees veel problemen over de ketting. Kan iemand een schatting geven wat de kans is dat de ketting ooit vervangen moet worden? Als Audi blijft aangeven dat deze in principe nooit vervangen hoeft te worden zou het toch wel bij minder dan 5% van het aantal auto's een probleem geven?

    Als ik Google op Multitronic word ik al helemaal niet vrolijk over het aantal en het aantal verschillende problemen bij deze bak. Nu las ik ook over software updates, zijn door deze updates de meeste problemen verleden tijd? De A7 is van 2012.

    Met deze best grote problemen is de keuze voor een geschikte Audi is best lastig. De 2.0 TFSI heeft een Multitronic en de 3-0 TDI's hebben naast de evt Multitronic ook de problemen van de ketting.

    Graag jullie advies.

    Gr. Henry

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2019
    Leeftijd
    34
    Posts
    24
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Aankoopadvies A7

    Hi Henry,

    Ik heb soortgelijke vragen gesteld m.b.t. een Audi A6 Avant C7 uit 2012.
    Ik heb me goed laten informeren en ook veel gelezen. De problematiek m.b.t. de multitronic automaten manifesteren zich veelal in de oudere type Audi's. (A6 C6 varianten, A5, A4 etc.) De gebruikte bak in de modellen vanaf 2011/2012 zijn verbeterd en hebben aangepaste onderdelen die de gebruikersduur aanzienlijk zouden moeten verlengen.
    Over de diesel motoren zijn inderdaad veel verhalen bekend over kettingen met speling. Dit is een dure grap wanneer je dit zou laten repareren. Over de betrouwbaarheid kan ik je weinig informatie geven.
    Let even goed op bij een eventuele benzine variant. De 1.8 en 2.0 TFSI motoren kunnen te maken krijgen met een giga hoog olie verbruik. Hier is ook veel over geschreven. Pas vanaf 2016 heeft Audi deze problemen opgelost.
    Als ik je een tip mag geven; kijk eens naar een 2.8 FSI blok.

    m.v.g.

  3. #3
    Rainesh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    3.821
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Aankoopadvies A7

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Henry77 Bekijk Berichten
    Hey iedereen,

    Ik zou graag wat advies willen over de aanschaf van A7 3.0 TDI, 204pk Multitronic.

    Ik vind de A7 een prachtige auto om te zien maar heb hem altijd uit mn hoofd moeten zetten aangezien het een 4-zitter is. Tijdens mijn zoektocht naar een A6 Avant kwam ik bij toeval een A7 tegen met 3 zitplaatsen achterin.


    Het gaat om een A7 zonder Quattro , Multritronic automaat en 175.000 km gereden. Na veel gelezen te hebben hier op het forum werd ik wel wat minder enthousiast door alle problemen die worden beschreven over de ketting/kettinspanners en de Multitronic.

    Ik lees veel problemen over de ketting. Kan iemand een schatting geven wat de kans is dat de ketting ooit vervangen moet worden? Als Audi blijft aangeven dat deze in principe nooit vervangen hoeft te worden zou het toch wel bij minder dan 5% van het aantal auto's een probleem geven?

    Als ik Google op Multitronic word ik al helemaal niet vrolijk over het aantal en het aantal verschillende problemen bij deze bak. Nu las ik ook over software updates, zijn door deze updates de meeste problemen verleden tijd? De A7 is van 2012.

    Met deze best grote problemen is de keuze voor een geschikte Audi is best lastig. De 2.0 TFSI heeft een Multitronic en de 3-0 TDI's hebben naast de evt Multitronic ook de problemen van de ketting.

    Graag jullie advies.

    Gr. Henry
    De Multitronic in de A7 is beter dan de S-tronic. Die heeft namelijk behoorlijk wat problemen, mechatronic etc. De oude MT's (2010 etc) zijn de slechte versies. Met de nieuwe zit je wel goed. Software updates kunnen wel helpen ja.

    Origineel VCDS Hex-net | VCP | Odis-S | Odis-E | Regio Den Haag | Rainesh@hotmail.com
    A3 8V Limousine S-line Daytona Grey | A4 B8 Limousine S-Edition Daytona Grey Verkocht | A1 8X Sportback Pro Line S + Darkline Daytona Grey Verkocht
    VCDS Den Haag - Origineel VCDS & VCP | Odis-S & Odis-E | Rainesh@hotmail.com

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2016
    Posts
    427
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Aankoopadvies A7

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rainesh Bekijk Berichten
    De Multitronic in de A7 is beter dan de S-tronic. Die heeft namelijk behoorlijk wat problemen, mechatronic etc. De oude MT's (2010 etc) zijn de slechte versies. Met de nieuwe zit je wel goed. Software updates kunnen wel helpen ja.

    Origineel VCDS Hex-net | VCP | Odis-S | Odis-E | Regio Den Haag | Rainesh@hotmail.com
    Hallo Rainesh,

    Kun je wat meer informatie geven over de MT's? Ik ben laatst wezen kijken naar een A4 2011 2.0 TDI met MT (die had al een revisie gehad bij de 225dkm, hij stond nu op 255dkm) en had een raar zang zoom geluid wat weg ging als je de MT in D / R / N aan het zetten was. Ik heb de auto helaas laten staan om dit geluid.
    Welke MT's zijn wel/niet goed in de Audi A4 B8 2.0 TDI's? Is dit in combinatie met de pre-Facelift of bepaalde motorcode's? bedankt alvast

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •