Resultaten 1 tot 3 van de 3

Onderwerp: A4 cabriolet 3.0 V6 Quattro automaat

  1. #1

    Standaard A4 cabriolet 3.0 V6 Quattro automaat

    Hallo,
    Ik overweeg m’n audi cabriolet uit 1995 weg te doen voor een youngtimer A4 cabrio. Rij er te veel mee en mis comfort van airco en cruise control. Ik ben er al uit dat ik een 3.0 wil. Nou zie ik een 3.0 quattro te koop staan met automaat (moet dan de tiptronic zijn toch??), maar daarbij valt me op dat die qua acceleratie nauwelijks vlotter is dan een doorsnee 2.4 V6. Ik zoek geen race monster, maar ik vind 9.7 sec naar 100km/u niet rijmen met een dergelijke motor.
    Scheelt die 90kg gewicht met een 3.0 FWD dan zo veel?! Die doet er 7.8 sec over (op papier allemaal natuurlijk...)
    Heeft iemand ervaring met een dergelijke auto?
    Mvg.
    Laatst gewijzigd door casperkammeijer; 08-01-20 om 03:56.

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2009
    Posts
    453
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard Re: A4 cabriolet 3.0 V6 Quattro automaat

    Het grootste verschil is de automaat, De 2.4 is geen quattro dus MT. een MT heeft veel minder verliezen dan een tiptronic (Koppelomvormer).
    Voor een goede vergelijking zou je een A6 2.4 Q en een 3.0Q moeten vergelijken (2,4 seconden verschil).

    Resume, de automaat maakt de auto traag. Mijn 2.8 4M (Quattro) automaat doet er gemeten net geen 10 seconden over (1510 kg) dus ik denk dat de 9.7 seconden aardig klopt.
    Laatst gewijzigd door lesley; 08-01-20 om 16:51.
    '92 Audi 100 S4 automaat
    '07 Passat 2.0 TFSI Highline
    '98 Audi A3 1.8T (circuit gebruik)

  3. #3

    Standaard Re: A4 cabriolet 3.0 V6 Quattro automaat

    Thanks. Had idd ook bedacht dat t em in de automaat moet zitten. Heb je ervaring met hoe zo’n 3.0Q rijdt? (Of iemand anders...) Moet er eigenlijk zelf gewoon even instappen natuurlijk, maar is ruim anderhalf uur verderop...

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •