Resultaten 1 tot 6 van de 6

Onderwerp: Vragen over de SQ5 2017

  1. #1
    SQ5R8's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Posts
    1.786
    Kudos
    57
    Auto
    Audi SQ5
    Land
    Land

    Standaard Vragen over de SQ5 2017

    Ik ben in de race voor een SQ5. De RS5 wordt te klein voor mijn koters achterin, dus die gaat plaatsmaken voor een SQ5. Eerst wilde ik gaan voor een 2015 model, maar na het zien van de nieuwe dash van een 2017 en verder model ben ik daar verliefd op geworden. Maar dat betekent ook meteen dat ik afscheid moet nemen van de dubbele uitlaten systeem. Tenminste, dat hoop ik niet. Dus een paar vraagjes:

    - zijn er SQ5's die een nieuwe dashboard hebben, maar met het oude uitlaatsysteem?
    - zijn de SQ5's makkelijk te verlagen?
    - wat is er max uit het blok te halen qua tuning?

    Het wordt trouwens een 3.0 TFSI model :P
    Laatst gewijzigd door SQ5R8; 13-01-20 om 19:02.

  2. #2

    Standaard Re: Vragen over de SQ5 2017

    Een SQ5 uit 2017 van het nieuwe model (~2017-nu) is altijd 3.0tfsi, pas sinds een paar maanden zijn ze weer TDI Het nieuwe model is nooit met het oude uitlaatsysteem.. Om wel uitlaatpijpjes aan de achterkant te kunnen zien moet je flink wat aanpassen. Ik meen dat ABT er een body pakket voor had, moet je maar eens opzoeken. Tuning is natuurlijk mogelijk, zie bijvoorbeeld op website vagtechniek.nl of JD.

  3. #3
    A6 Black Optic's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Posts
    1.698
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Vragen over de SQ5 2017

    Is een SQ5 niet een kleinere stap achterin dan dat je naar een S6 of RS6 koets zou gaan ? Ik vond zelf achterin de ruimte van de Q5 vergelijkbaar met de A4. De A6 is weer een flinke stap voorwaarts qua ruimte.

    Just my 2 cents :-)
    Audi A6 4G '13 Avant S-Edition - Briljant zwart + Zwart optiek -
    Audi A4 B8 '11 Avant Pro Line S
    Audi A4 B8 '10 Avant S-edition

  4. #4
    SQ5R8's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Posts
    1.786
    Kudos
    57
    Auto
    Audi SQ5
    Land
    Land

    Standaard Re: Vragen over de SQ5 2017

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door A6 Black Optic Bekijk Berichten
    Is een SQ5 niet een kleinere stap achterin dan dat je naar een S6 of RS6 koets zou gaan ? Ik vond zelf achterin de ruimte van de Q5 vergelijkbaar met de A4. De A6 is weer een flinke stap voorwaarts qua ruimte.

    Just my 2 cents :-)
    Als ik van een RS5 naar een SQ5 ga, ga ik er zwaar op vooruit qua beenruimte voor de jongens. En de vrouw wilt een suv en ik ben geen avant liefhebber, dus dan is de keuze sneller gemaakt

  5. #5
    A6 Black Optic's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Posts
    1.698
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Vragen over de SQ5 2017

    Haha, eerst de koters de schuld geven maar nu komt de aap uit de mouw, de vrouw wilt gewoon groter :-). Ja ten opzichte van een RS5 scheelt alles wel achterin qua ruimte. Was alleen even een andere gedachte mbt de ruimte achterin.

    Ben benieuwd als je hem heb. Zien er sowieso dik uit die apparaten.
    Audi A6 4G '13 Avant S-Edition - Briljant zwart + Zwart optiek -
    Audi A4 B8 '11 Avant Pro Line S
    Audi A4 B8 '10 Avant S-edition


  6. #6
    SQ5R8's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Posts
    1.786
    Kudos
    57
    Auto
    Audi SQ5
    Land
    Land

    Standaard Re: Vragen over de SQ5 2017

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door A6 Black Optic Bekijk Berichten
    Haha, eerst de koters de schuld geven maar nu komt de aap uit de mouw, de vrouw wilt gewoon groter :-). Ja ten opzichte van een RS5 scheelt alles wel achterin qua ruimte. Was alleen even een andere gedachte mbt de ruimte achterin.

    Ben benieuwd als je hem heb. Zien er sowieso dik uit die apparaten.
    Het is idd de vrouw die de eerste zet gaf. Zij heeft een Mini cabrio en ik dus de RS5 en beide bieden amper ruimte meer voor de koters. Eerst kwam ze met de Q5, maar die is mij nog te gewoontjes...heb het idee dat ik meteen in ouwe lullen modus beland dus op zijn minst een SQ5, ondanks dat ik nog een R8 heb staan die mij de wilde ritten kan bezorgen waar ik zo naar verlang nadat ik al dat klimaat geneuzel aan heb moeten horen. En de RS5 heeft aardig zijn waarde behouden, ondanks dat ik toch zal moeten slikken als ze de deur uit gaat.

    Wilde nog voor de RSQ5 gaan, maar ondanks dat deze in 2017 was aangekondigd zie ik hem nergens te koop staan. Maar goed, neem gewoon nieuw type SQ5, verlagen (want ik vind hem schuwlelijk standaard) en chiptunen en dan zal het wel goed zijn. De uitlaat fix ik wel wat op, want het is geen gezicht die nep uitlaten

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •