Resultaten 1 tot 4 van de 4

Onderwerp: Aanschaftip Audi A3 Sportback g-tron

  1. #1

    Standaard Aanschaftip Audi A3 Sportback g-tron

    Hallo,

    Ik ben al een poosje op zoek naar evaringen met de audi a3 sportback g-tron m.b.t. aankoop advies en waar je op moet letten bij aanschaf.
    Wij hebben op dit moment een VW golf 5 FSI en hebben een audi A3 g-tron op het oog.
    Het is een 1.4 TFSI uit 2014 met 133.000 km op de klok en een 7 traps automaat.
    Ik heb al diverse forums afgezocht echter kan ik niet echt ontdekken of er ook problemen met deze motor/brandstof zijn.
    Ter info, wij rijden c.a. 10.000km per jaar en meestal kopen wij om de 5-6 jaar een andere auto.

    Zijn er forumleden die bekend zijn met de Audi a3 sportback g-tron?

  2. #2

    Standaard Re: Aanschaftip Audi A3 Sportback g-tron

    Mijn vriendin heeft 5 jaar een G-Tron DSG gereden. Naast het reguliere onderhoud eigenlijk een probleemloze auto geweest die prima reed. Nadeel vind ik persoonlijk dat je op een tank CNG niet veel verder dan 250 kilometer kunt rijden. Wel beschikt de G-Tron over een normale benzinetank. Als je die een beetje gevuld houdt hoef je in ieder geval niet bang te zijn om zonder CNG te komen staan. Verder moet je niet teveel verwachten van de kofferruimte, omdat die deels vervalt vanwege de CNG-tank.

    Ik dacht dat er op dit forum ergens wel een topic is specifiek over de G-Tron. Daar kun je ook de nodige informatie vinden.

  3. #3

    Standaard Re: Aanschaftip Audi A3 Sportback g-tron

    Bedankt Nels voor de info. Wij rijden voornamelijk korte afstanden vandaar dat wij gaan kijken naar CNG.
    De ruimte die wegvalt in de kofferbak is zeker onder de klep die bodem als ware valt zeker?
    Ik heb nog op dit forum gezocht specifiek naar de G-tron echter niet echt iets kunnen vinden.
    Aanstaande zaterdag gaan we kijken naar een aantal dus ben benieuwd.

  4. #4

    Standaard Re: Aanschaftip Audi A3 Sportback g-tron

    Graag gedaan uiteraard. De kofferruimte is lager door de CNG-tank. Als geen ruimtewonder nodig hebt en niet heel vaak lange afstanden hoeft te rijden dan is de CNG volgens mij een prima auto!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MarkDuinkerken Bekijk Berichten
    Bedankt Nels voor de info. Wij rijden voornamelijk korte afstanden vandaar dat wij gaan kijken naar CNG.
    De ruimte die wegvalt in de kofferbak is zeker onder de klep die bodem als ware valt zeker?
    Ik heb nog op dit forum gezocht specifiek naar de G-tron echter niet echt iets kunnen vinden.
    Aanstaande zaterdag gaan we kijken naar een aantal dus ben benieuwd.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •