Resultaten 1 tot 2 van de 2

Onderwerp: Betrouwbaarheid 3.0 TDI motor en Quattro voor A4/A5 - '08 t/m 11

  1. #1
    TDSI's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2020
    Posts
    4
    Kudos
    0

    Standaard Betrouwbaarheid 3.0 TDI motor en Quattro voor A4/A5 - '08 t/m 11

    Goedendag,

    Ik heb vrij recent een Audi A5 3.0 TDi mogen rijden (gechipt van 290 PK en 600+ nm ongv). Man, wat een monster... Ik vond het
    angaanjagend snel en ik heb me zelf betrapt om toch ook voor zo'n 3.0 TDI motor te gaan dan mijn huidige 1.5 DCI motortje...

    Goed wat zoek ik? Ik zal voor een A4 B8(.5) of A5 Coupé gaan. De auto's die een beetje in mijn prijs-budget
    komen met inruil zijn auto's van het jaar 2008 t/m 2011. Het moet enkel een 3.0 TDI zijn (geen 2.7), daarnaast zal ik deze enkel nemen in een manuele/handgeschakelde vers.

    Nu mijn vragen over het volgende ik zie dat de 3.0 TDI redelijk betrouwbaar zijn, gezien de meeste nieuwkomers hier (dank voor jullie warme welkom),
    niet eerst hen onderzoek doen, heb ik dat uiteraard wel gedaan. Onderstaande heb ik gevonden op het internet maar ik hoor ook graag jullie mening/expertises.

    1. Kettingspanners/geleiders kan een gevoelig puntje zijn van de motoren uit jaar tussen 07/08. (Kan dit kloppen)?
    2. De ketting kan ook zijn kuren tonen met motorschade tot gevolg? Klopt dit?
    3. Injectoren kan ook kuren geven.. (van de eerste bouwjaren). Klopt dit?
    4. Wervelkleppen? Klopt dit?
    5. Dual Massavliegwiel, kan trillen bij opkomen van koppeling) Klopt dit?

    Kan iemand bovenstaande bevestigen of dit een beetje klopt? Zijn er nog zaken die ik mis? Welke bouwjaar vermijden?
    Daarnaast zie ik meerdere PK's uitvoeringen, 204, 240 en 245 PK. Wat zijn de verschillen daarvan? Enkel de turbo?

    Ik kan vrij weinig over het Quattro systeem vinden. Hoe is deze?
    Klopt het ook dat een hand-geschakelde A4/A5 een andere motorcode heeft?

    - Is het normaal dat na een koude start er getik hoorbaar is? Maar dit verdwijnt na 2 minuten?

    Andere tips zijn welkom!

    Alvast hartelijk dank allen!

    Gr.

    TDSI
    Laatst gewijzigd door TDSI; 19-02-20 om 15:53.

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2020
    Leeftijd
    42
    Posts
    5
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4 Allroad

    Standaard Re: Betrouwbaarheid 3.0 TDI motor en Quattro voor A4/A5 - '08 t/m 11

    ik ben sinds een maand eigenaar van een B8 Allroad met 3.0TDI motorcode ccwa. tot dusver ervaar ik de motor als positief loopt heerlijk soepel, niet gechipt wel voldoende power 240pk. hiervoor reed ik een E280CDI met 190pk om642 motor alle problemen die je daarmee kunt hebben heb ik gehad nieuwe distributieketting. verstuivers. stelmotor etc.
    zover ik mij heb ingelezen schijnt de 3.0tdi ccwa een redelijk probleemloze motor te zijn

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •