Resultaten 1 tot 2 van de 2

Onderwerp: Audi 80 B3 tips

  1. #1

    Standaard Audi 80 B3 tips

    Halle allemaal.

    Ik ben al jaren actief op dit forum, maar werd niet meer herkent dus heb ik een nieuwe account aangemaakt.
    In het verleden heb ik oa. de volgende auto,s gehad: 80 B2, 80 B3, 90 B3, 80 B4.
    Nu had ik het idee weer opgepakt om weer een mooie 80 B3 te zoeken waar ik wat advies over zou willen.
    Ik heb geen haast en kijk rustig rond.
    Wat voor mij echte no-go's zijn: import, roest, hand choke, hoge achter spoiler.
    Het lijkt me leuk om de auto dan voor de langere termijn te behouden, dus origineel is leuk, en als er dingen veranderd worden dan alleen schroefbaar met origineel erbij.
    Zoals lampen, velgen, etc.
    Techniek mag wel wat ge-update worden zoals PU ter vervanging van rubbers, koperen leidingen voor de remmen, betere remmen, etc
    Hoe zeldzaam zijn de volgende opties: stuurbekrachtiging, airco, open dakje, sport interieur, elektrische ramen, elektrische spiegels.
    En zijn die dan nog tweedehands te vinden?
    Ik weet dat er ook een sportuitvoering was met een spoilerlip, sideskirts en achterskirt onder de achterbumper, zijn die nog wel eens te vinden?
    Dan nog even over de motor en bak, ik kom veel PM motorcodes tegen, ik zoek het liefst een motor en bak code die lekker zuinig is, en weinig toeren maakt op de snelweg.
    Betrouwbaar moet het ook zijn natuurlijk, het wordt gebruikt als dagelijks vervoermiddel.
    Tot slot nog over het verbruik en uitstoot, inmiddels vind ik dat ook wel belangrijk dus een katalysator is ook een must, zijn hier nog verschillen in zoals K6 en U9, geregeld en ongeregeld?
    Zijn er nog modernere katalysatoren pas te maken die ook nog minder weerstand hebben? (weerstand kost brandstof).
    Bedankt alvast voor het meedenken.

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.834
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi 80 B3 tips

    Alles met opties is zeldzaam want duur destijds. Over de grens kijken levert meer resultaat op.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •