Resultaten 1 tot 7 van de 7

Onderwerp: Oriënteren op Cabriolet

  1. #1

    Standaard Oriënteren op Cabriolet

    Hallo, ik ben nieuw hier...

    Ik ben me aan het oriënteren op de aanschaf van een cabriolet. Ik heb geen ervaring met Audi, maar inmiddels ben ik in elk geval qua uiterlijk wel gecharmeerd geraakt van de modellen Cabriolet (die gebaseerd op de 80) en mogelijk de A4. Oudere modellen dus. Het wordt een auto voor leuk erbij, dus liefst niet te duur want het moet ook wel leuk blijven. Ik schat in dat ik er niet zeker niet meer dan 10.000km per jaar mee zal rijden, terwijl ik nu in totaal op zo’n 50.000km per jaar zit.

    ik heb ook geen ervaring met automaten (zelfs nog nooit in gereden), maar vooral van de A4 staan veel automaten te koop. En daar lees ik dan weer veel probleemverhalen over. Is het aannemelijk te denken dat als de auto over de 200.000km is, de automaatbak waarschijnlijk al vervangen is?

    En, wat is in het algemeen leuker. Een ouderwetse cabriolet, of een A4? Zelf hou ik meer van oudere modellen.
    mvg, Rob

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Oriënteren op Cabriolet

    Rijd in allebei en kies je favoriet. Niemand kan jou vertellen wat jij leuker vindt.

    De A4 Cabriolet had een Multitronic automaat voor de voorwielaandrijvers. Laat daar even de zoekfunctie van het forum op los.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #3

    Standaard Re: Oriënteren op Cabriolet

    Je hebt gelijk. Ik had beter kunnen vragen wat waarschijnlijk verstandiger is. Qua onderhoudskosten, reparatiegevoeligheid, eigenschappen, etc. Een Cabriolet of een vroege A4.

  4. #4
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Oriënteren op Cabriolet

    Je kunt natuurlijk ook even zelf wat onderzoek doen. Voor zowel de klassieke Cabriolet als voor de A4 B6/7 hebben we hier aankoopadvies-stickies, en je kunt nog even graven in de betreffende subfora om een idee te krijgen van wat er speelt bij de diverse modellen.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  5. #5

    Standaard Re: Oriënteren op Cabriolet

    Klaar met oriënteren. ‘Klassieke’ Cabriolet gekocht, 2.8 V6😎


  6. #6
    grollie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2008
    Posts
    4.025
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Oriënteren op Cabriolet

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door CabrioAudi Bekijk Berichten
    Klaar met oriënteren. ‘Klassieke’ Cabriolet gekocht, 2.8 V6😎
    Dat is een prachtbak met een geliefde motor. Well done. Geef ’em een showromtopic met specs en plaatjes
    ‘98 TerraLiner oval midnight zwart metallic
    '06 B7 avant 1.8tq moroblauw
    '97 C4 avant 2.6 mingblauw

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Posts
    710
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron Quattro
    Land
    Land

    Standaard Re: Oriënteren op Cabriolet

    Ik heb ze allebei gehad.
    Een cabriolet van 1997, mingblauw en daarna een
    2004 A4 cabriolet 1.8, moroblue.

    De eerste heb ik dus 7 jaar gehad. Prima probleemloze auto, maar ik miste op enig moment wat modernere opties.
    De A4 heb ik 15 jaar gehad en is in september vorig jaar in Spanje ten onder gegaan in een overstroming. Net nadat ik de cabriopomp had gerepareerd...
    Was hij niet verzopen in die parkeerkelder onder bijna 2 meter modder, dan had ik 'm nu waarschijnlijk nog steeds gehad, want dat was verder ook een probleemloze auto.

    Nu heb ik geen enkele cabrio meer. Voor het eerst in 22 jaar.

    Ik wens je heel veel plezier met je Audi Cabriolet!
    Laatst gewijzigd door Caravaca de la Cruz; 07-03-20 om 18:17.

  8. Ad

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •