Resultaten 1 tot 7 van de 7

Onderwerp: Oriënteren op Cabriolet

  1. #1

    Standaard Oriënteren op Cabriolet

    Hallo, ik ben nieuw hier...

    Ik ben me aan het oriënteren op de aanschaf van een cabriolet. Ik heb geen ervaring met Audi, maar inmiddels ben ik in elk geval qua uiterlijk wel gecharmeerd geraakt van de modellen Cabriolet (die gebaseerd op de 80) en mogelijk de A4. Oudere modellen dus. Het wordt een auto voor leuk erbij, dus liefst niet te duur want het moet ook wel leuk blijven. Ik schat in dat ik er niet zeker niet meer dan 10.000km per jaar mee zal rijden, terwijl ik nu in totaal op zo’n 50.000km per jaar zit.

    ik heb ook geen ervaring met automaten (zelfs nog nooit in gereden), maar vooral van de A4 staan veel automaten te koop. En daar lees ik dan weer veel probleemverhalen over. Is het aannemelijk te denken dat als de auto over de 200.000km is, de automaatbak waarschijnlijk al vervangen is?

    En, wat is in het algemeen leuker. Een ouderwetse cabriolet, of een A4? Zelf hou ik meer van oudere modellen.
    mvg, Rob

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Oriënteren op Cabriolet

    Rijd in allebei en kies je favoriet. Niemand kan jou vertellen wat jij leuker vindt.

    De A4 Cabriolet had een Multitronic automaat voor de voorwielaandrijvers. Laat daar even de zoekfunctie van het forum op los.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #3

    Standaard Re: Oriënteren op Cabriolet

    Je hebt gelijk. Ik had beter kunnen vragen wat waarschijnlijk verstandiger is. Qua onderhoudskosten, reparatiegevoeligheid, eigenschappen, etc. Een Cabriolet of een vroege A4.

  4. #4
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land