Resultaten 1 tot 9 van de 9

Onderwerp: S4 B7 Info gevraagd

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2015
    Leeftijd
    53
    Posts
    33
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard S4 B7 Info gevraagd

    Audi vrienden,

    Omdat ik tegenwoordig 3 kilometer van mijn werk woon heeft de a6 c7 diesel het veld moeten ruimen.
    Dus is het tijd voor iets anders voor de huis,tuin en keukenritjes.
    Ik ben me nu aan het richten op een s4 Van Bouwjaar 2004 tot 2007.
    Jammer genoeg hebben de meeste die te koop staan al veel eigenaren gehad en daar ben ik een beetje huiverig voor.
    Ook hebben sommige verkopers nota's van revisie's maar die zijn een stuk lager in prijs als een revisie van Hartog van een 4.2 v8 die ik op het forum vond.
    Kunnen die dan wel goed zijn gedaan?
    Intussen heb ik dus begrepen dat het onderstel, distributie en het olieverbuik aandachtspunten zijn.
    iemand nog tips tricks of adviezen?

  2. #2
    Reggy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2010
    Leeftijd
    47
    Posts
    15.475
    Kudos
    354
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard S4 B7 Info gevraagd

    De distributieketting geeft na mijn weten veel minder problemen dan zijn voorganger B6, draagarmen is een punt om op te letten.
    Ook de kleppendeksel pakkingen ff goed checken op lekkage, is makkelijk te vervangen maar deksel kunnen ook krom zijn.

    Zoek je een automaat of handbak ?


    -Ermöglicht durch Benzin-
    S3 8V Limousine IbisWhite I Audi cabrio 2.6 V6 ming BLUEI Audi A3 8V Limousine S-Line 1.0 daytona GRAYI Audi A6 C6/4F L 3.0 TFSI V6 213kw 290 pk quattro BLACK I Audi S4 B6 Avant 4.2 V8 253kw 344pk quattro BLACK I Audi S4 B5 Avant 2.7 V6 195kw 320pk quattro BLACK ABT tuned I Audi A4 B6 Avant 1.9TDI 96kw H5 BLACK Hartog tuned

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2015
    Leeftijd
    53
    Posts
    33
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: S4 B7 Info gevraagd

    Ok,dacht dat de ketting overall problemen gaf,goed om te weten.
    Handbak heeft in principe mijn voorkeur.
    Maar als ik een goed exemplaar tref met automaat en het rijd goed,waarom niet

  4. #4
    Reggy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2010
    Leeftijd
    47
    Posts
    15.475
    Kudos
    354
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Re: S4 B7 Info gevraagd

    Ik heb de S4 B6 gehad, handbak (ook mijn voorkeur) ik heb dus geen ervaring met de automaat van deze Audi.
    De B6 had het probleem met de kunststof kettingspanners, deze braken letterlijk in tweeën en daardoor spande de ketting niet goed op met als gevolg rek in de ketting en dus een ratel bij de koude start, na mijn weten is dit opgelost in de B7.
    Let dus goed op als je een proefrit gaat maken dat de motor ECHT koud is, 1 keer starten en 1 minuut laten lopen zal de olie al in de spanners zitten en zal de ratel bij de volgende start al niet of nauwelijks hoorbaar zijn.

    Bij starten een korte ratel is laten staan.
    S3 8V Limousine IbisWhite I Audi cabrio 2.6 V6 ming BLUEI Audi A3 8V Limousine S-Line 1.0 daytona GRAYI Audi A6 C6/4F L 3.0 TFSI V6 213kw 290 pk quattro BLACK I Audi S4 B6 Avant 4.2 V8 253kw 344pk quattro BLACK I Audi S4 B5 Avant 2.7 V6 195kw 320pk quattro BLACK ABT tuned I Audi A4 B6 Avant 1.9TDI 96kw H5 BLACK Hartog tuned

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2015
    Leeftijd
    53
    Posts
    33
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: S4 B7 Info gevraagd

    Bedankt voor de tips,hier kan ik wat mee.


  6. #6
    tomaat85's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Leeftijd
    62
    Posts
    546
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: S4 B7 Info gevraagd

    Ik kan me niet voorstellen dat de V8 ooit gaat vervelen....elke rit is een feestje:)

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2015
    Leeftijd
    53
    Posts
    33
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: S4 B7 Info gevraagd

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tomaat85 Bekijk Berichten
    Ik had eigenlijk deze op het oog.

    https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/...reviousPage=lr

    Is van een forumlid geweest die hem heeft ingeruild na hem op de facebookafdeling een paar keer te hebben aangeboden.
    Alleen geeft mijnheer geen antwoord op wat vragen over het reparaties,olieverbuik en evt aandachtspunten.

  8. Ad
  9. #8
    tomaat85's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Leeftijd
    62
    Posts
    546
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: S4 B7 Info gevraagd

    Ik ben geen expert en slechts een enthousiaste S4 B6 rijder. Deze kleur is super vet zeker omdat de stoelen deze kleur niet hebben (zeer persoonlijk) maar je zal toch echt referentiekader moeten opbouwen om te weten wat er te koop is.
    Over dat (geen) expert zijn; Ik zie op de foto's niet de knoppen voor de stoelverwarming (staat in de tekst) en bij mijn weten zitten die altijd in de clima-unit. En zo te zien is het een aftermarket open dak (zou voor mij een bezwaar zijn). En altijd pas starten in jouw aanwezigheid MET 100% zeker koude motor.
    Ik kan me niet voorstellen dat de V8 ooit gaat vervelen....elke rit is een feestje:)

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2015
    Leeftijd
    53
    Posts
    33
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: S4 B7 Info gevraagd

    Aftermarket schuifdak gaat idd later problemen geven,afvoer en roest.
    Koude motor is een must met starten en een aankoopkeuring bij hartog ook.
    Deze is ook intereressant,handbak altijd plus1 ,zeer veel aan gedaan en weinig eigenaren.
    Minpunten gebruikt ongeveer een liter per 3000km en nog geen distribtutie vervangen volgens de eigenaar.

    https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/...reviousPage=lr
    Laatst gewijzigd door everlast; 05-03-20 om 17:47. Reden: spelfout

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •