Resultaten 1 tot 5 van de 5

Onderwerp: Wel of geen Q5 diesel

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2020
    Leeftijd
    59
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron
    Land
    Land

    Standaard Wel of geen Q5 diesel

    Hi,

    Ik ben van plan om een Q5 te kopen, van 2013 tot 2016 ongeveer.

    Nu hoor ik de laatste tijd veel verhalen of het wel verstandig is om nog een diesel te kopen. Vanwege regelgeving of straks onverkoopbaar.

    Kunnen jullie mij advies geven op dit vlak
    Ik rijd voldoende kilometers om een diesel te rijden en het feit dat een diesel moter veel langer mee gaat en veel minder te hoeven tanken spreken mij wel aan.

    En als dan wel een diesel, welke dan de 2.0 TDI of de 3.0 TDI

    Alvast bedankt,

    Rien

  2. #2

    Standaard Re: Wel of geen Q5 diesel

    Huh je had toch al een topic aangemaakt? Ik had er ook al op gereageerd..

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2020
    Leeftijd
    59
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron
    Land
    Land

    Standaard Re: Wel of geen Q5 diesel

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Raz0r Bekijk Berichten
    Huh je had toch al een topic aangemaakt? Ik had er ook al op gereageerd..
    JA die was weg gehaald, omdat ik het verkeerde forum had gebruikt.

    Ben nu wel benieuwd naar je antwoord :-)

  4. #4

    Standaard Re: Wel of geen Q5 diesel

    Kort samengevat zei ik dat EURO6 diesels ontzettend schoon zijn en naar mijn idee echt nog wel een tijd mogen blijven rondrijden. De dieselwerende maatregelen die ik ken in binnensteden bijvoorbeeld gelden niet voor EURO6. Ook met de blauwe sticker in Duitsland, als die er nog gaat komen..., zit je met EURO6 waarschijnlijk goed. Daar zou ik dan ook voor gaan als je zoals je zelf zegt genoeg km's maakt voor diesel. In jouw geval bij de Q5 gaat dat dan om de 2.0TDI 190pk of 3.0TDI 258pk. Beiden vanaf zo'n halverwege 2014, maar dubbelcheck dit natuurlijk even. Een V6 is natuurlijk wel erg lekker bij zo'n auto, helemaal omdat je deze nog eenvoudig naar 340pk kan tunen voor een paar honderd euro. Uiteraard doet dat wel wat met de prijs dus dat ligt echt aan je budget. In Duitsland zijn deze auto's veel meer verkocht dan in Nederland dus kijk ook zeker eens over de grens, het aanbod is dan veel groter. Importeren is niet moeilijk en als je het echt niet ziet zitten zijn er bedrijfjes die dit voor je kunnen regelen. Opties zijn/waren in Duitsland ook veel goedkoper dus de kans op een mooie volle Q5 3.0TDI is dan een stuk groter. Natuurlijk kun je ook de 2.0TDI 190pk goed shoppen in DE. S-line interieur en exterieur, het meest uitgebreide MMI infotainment type en soort stoelbekleding zijn voor veel mensen overigens een belangrijk item, dat zijn ook dure dingen om achteraf te plaatsen. Toch minder kort samengevat dan ik van plan was...

    Voor je beeldvorming; bij een Q5 2.0TDI 190pk Euro 6 quattro Sport editie van februari 2015 betaal je zo'n €3200 rest-bpm (grootste kostenpost bij importeren) en bij een 3.0TDI 258pk Euro6 quattro sport editie van februari 2015 betaal je zo'n €3600 rest-bpm. Als je zelf ophaalt zijn de overige kosten peanuts (brandstof, kenteken, rdw etc.)
    Laatst gewijzigd door Nenna; 28-02-20 om 15:12.

  5. #5

    Standaard Re: Wel of geen Q5 diesel

    @RienduPre nog een keuze gemaakt?


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •