Resultaten 1 tot 8 van de 8

Onderwerp: Audi A5

  1. #1

    Standaard Audi A5

    Hoi allemaal,

    Ik ben van plan om een Audi A5 te kopen, bouwjaar rond 2010.

    Ik zit te twijfelen tussen:

    1.8 tfsi
    2.0 tfsi
    2.7 TDI

    - Welke van versies geeft, naar verwachting, de minste problemen?
    - Zijn er dingen waar ik rekening mee moet houden? bijvoorbeeld multitronic wel of niet doen.

    *kwa kilometers dat ik rij maakt benzine en diesel niet veel uit (tdi 3.0 wordt me wel te duur).


    Welke raden jullie mij aan? Nooit eerder een Audi gehad dus alle hulp is welkom

    Bedankt alvast!,


    Volkrak

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.834
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi A5

    Welkom. Zet de zoekfunctie eens aan het werk, je vindt 'm rechtsboven. Suggesties voor zoektermen 'multitronic' en 'tfsi olieverbruik'.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #3

    Standaard Re: Audi A5

    Heb inderdaad al best wat gelezen maar ik merk gedeelde meningen. Ook kan ik niet exact herleiden of de olieprobleem bij de 2.0 EN de 1.8 is. :/

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Posts
    727
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron Quattro
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi A5

    Ik heb de 1.8 tfsi in 2 A4's gehad. De één uit 2010 en de ander uit 2015. Allebei zonder problemen, maar met beide auto's heb ik niet veel gereden; zo'n 20.000 tot 30.000 km. Het zegt dus niet zo heel veel.
    Ik heb ook een A4 cabrio uit 2004 gehad met hetzelfde 1.8-blok. Iets meer dan 100.000 km mee gereden. Totaal probleemloos.

    Maar ik wel gehoord over vroegere problemen met de 2.0 tfsi. Ik weet alleen niet tot welk bouwjaar dat was.
    Ik zou daar dus wel extra op letten.
    Laatst gewijzigd door Caravaca de la Cruz; 16-03-20 om 12:27.

  5. #5

    Standaard Re: Audi A5

    Met een 2.0tfsi uit 2010 is de kans wel groot dat het olieprobleem er is of is geweest. Zou dus mooiste zijn als je een vindt die al een revisie heeft gehad mbt olieprobleem (wel kwalitatief goede revisie). Distributieketting is ook een aandachtspunt. Die hebben geen eeuwig leven. 1.8tfsi lijkt iets minder last te hebben gehad van het olieverbruikverhaal maar daar gebeurt het ook wel.


  6. #6

    Standaard Re: Audi A5

    Heb wat rond gelezen.

    Het wordt een diesel automaat.

    Ik twijfel alleen tussen de 3.0tdi en 2.7tdi ivm met de maandelijkse kosten en verbruik. Iemand enig idee of hier veel verschil per maand in is?

  7. #7

    Standaard Re: Audi A5

    Weet iemand het verschil russen s line en pro line? En bij sommige modellen zie ik meer knoppen bij de versnellingspook, is dit een extra optie of juist niet?

  8. Ad
  9. #8

    Standaard Re: Audi A5

    Hier de a4 2010 prijslijst, die lijkt zeer sterk op de a5 2010 prijslijst. Geeft je wat inzicht in de pakketten en opties van destijds.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •