Resultaten 1 tot 6 van de 6

Onderwerp: Advies/mening m.b.t. A3 8P 3.2 V6

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2009
    Leeftijd
    37
    Posts
    852
    Kudos
    0
    Land
    Land

    Standaard Advies/mening m.b.t. A3 8P 3.2 V6

    Hoi allen,

    Na een tijd geen Audi meer gereden te hebben ben ik weer aan iets leuks. Mijn oog is gevallen op een A3 3.2 V6. Ik heb het forum al doorzocht en heb gelezen dat het voornaamste probleem met deze motoren de ketting is/kan zijn. Als ik besluit om de knoop door te hakken en voor deze (of in ieder geval dit blok) te gaan kan ik daar op letten. Verder lees ik niet heel veel spannends over het betreffende blok. Mochten er adviezen, ervaringen en/of ongefilterde meningen zijn hoor ik ze graag. Ik ben niet met haast op zoek. Ik heb mijn huidige lease auto nog een maand of 4 en voor het einde van dat contract wil ik iets anders hebben. Ik heb dus nog de ruimte om verder te kijken, maar degene welke nu als kanshebber bovenaan staat is deze:
    https://link.marktplaats.nl/m1527307796

    Alvast dank!

  2. #2
    Reggy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2010
    Leeftijd
    47
    Posts
    15.475
    Kudos
    354
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Re: Advies/mening m.b.t. A3 8P 3.2 V6

    Let er iig goed op dat het blok niet getuned is, vaak worden deze blokken ver op getuned.

    Ketting en dsg zijn aandachtpuntjes.


    -Ermöglicht durch Benzin-
    S3 8V Limousine IbisWhite I Audi cabrio 2.6 V6 ming BLUEI Audi A3 8V Limousine S-Line 1.0 daytona GRAYI Audi A6 C6/4F L 3.0 TFSI V6 213kw 290 pk quattro BLACK I Audi S4 B6 Avant 4.2 V8 253kw 344pk quattro BLACK I Audi S4 B5 Avant 2.7 V6 195kw 320pk quattro BLACK ABT tuned I Audi A4 B6 Avant 1.9TDI 96kw H5 BLACK Hartog tuned

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2009
    Leeftijd
    37
    Posts
    852
    Kudos
    0
    Land
    Land

    Standaard Re: Advies/mening m.b.t. A3 8P 3.2 V6

    Dank voor de reactie @Reggy. De ketting vind ik een lastig punt aangezien deze natuurlijk ook 2 weken na aanschaf problemen kan beginnen te geven. Maar goed, dat is het risico van tweedehands.
    Het tunen had ik nog niet eens bij stil gestaan bij deze blokken. Goed punt om rekening mee te houden inderdaad.

  4. #4
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.834
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Advies/mening m.b.t. A3 8P 3.2 V6

    Dus niet kopen zonder uitdrukkelijke garantie op motor en bak...
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  5. #5
    grollie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2008
    Posts
    4.025
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Advies/mening m.b.t. A3 8P 3.2 V6

    Lastig, welke garanties ga je (echt) krijgen op een 15 jaar oude wagen vanaf 5K? De opties zijn eigenlijk om de beste/duurste kopen die je vinden kunt (met meer kans op goeie garanties), of een veel goedkopere maar dan wel met een reserve voor mogelijk hoge kosten. Weet je wel wat je daarna hebt, is ook wat waard.

    Van je uiterste laatste centen op goed geluk een 7K midrange exemplaar nemen is niet het beste plan.
    ‘98 TerraLiner oval midnight zwart metallic
    '06 B7 avant 1.8tq moroblauw
    '97 C4 avant 2.6 mingblauw


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2009
    Leeftijd
    37
    Posts
    852
    Kudos
    0
    Land
    Land

    Standaard Re: Advies/mening m.b.t. A3 8P 3.2 V6

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom Bekijk Berichten
    Dus niet kopen zonder uitdrukkelijke garantie op motor en bak...
    Inderdaad, dat is misschien wel de beste methode als dit bespreekbaar is met de betreffende handelaar. Al is het een korte periode, dan heb ik in ieder geval iets om op terug te vallen mochten zich dírect na aanschaf problemen voordoen. Je had me wel aan het denken gezet en heb een mailtje gestuurd naar verschillende verkopers.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door grollie Bekijk Berichten
    Lastig, welke garanties ga je (echt) krijgen op een 15 jaar oude wagen vanaf 5K? De opties zijn eigenlijk om de beste/duurste kopen die je vinden kunt (met meer kans op goeie garanties), of een veel goedkopere maar dan wel met een reserve voor mogelijk hoge kosten. Weet je wel wat je daarna hebt, is ook wat waard.

    Van je uiterste laatste centen op goed geluk een 7K midrange exemplaar nemen is niet het beste plan.
    Op zich ben ik het hier ook mee eens. Je leest ook vaak de verhalen van garanties welke altijd wel omzeilt worden met bepaalde (oneerlijke) redenen. Daarentegen begrijp ik het ergens ook als een handelaar/garage geen verdere garantie gaat geven op een dergelijk probleem. Ik was inderdaad niet van plan mijn complete budget aan aanschaf uit te geven. Los van de 'bekende' problemen komen er ongetwijfeld nog altijd wat kosten naar voren na aanschaf. Ik hou mijn aandacht nu vooral gericht binnen de 7k-10k prijsrange.

    Ik heb na jullie berichten een mailtje gestuurd naar 3 verkopers. 1 er van geeft aan "dit is een ketting, deze is onderhoudsvrij". De andere 2 geven aan dat het inderdaad een bekend probleem is waarbij bij de één bekend is dat de ketting al preventief vervangen is. Bij de ander werd het probleem erkend en zou deze auto nu bij een revisiebedrijf staan om dit probleem aan te pakken.
    Op zich als garantie op de traditionele manier niet mogelijk is, is de garantie (toonbaar) dat dit probleem al is aangepakt misschien ook een fijne zekerheid.

    Wederom bedankt voor de reacties!

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •