Resultaten 1 tot 8 van de 8

Onderwerp: Audi A7 2.8 FSI vs 3.0 TFSI

  1. #1
    OmegaMachine's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2014
    Leeftijd
    38
    Posts
    86
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard Audi A7 2.8 FSI vs 3.0 TFSI

    Beste leden,

    Ik heb een vraag, ik wil in de komende weken een Audi A7 kopen maar ben nog aan het twijfelen tussen de 2,8 FSI en de 3,0 TFSI.
    Maar nu weet niet zeker welke beter bij mij past. De 2.8 FSI of de 3,0 TFSI.
    Ik wil de A7 overal gaan gebruiken voor woon-werk verkeer (Max van 40Km heen en terug) en daarnaast cruisen.
    Ik vroeg mij af wat de verschillen zijn tussen een 2,8 FSI en een 3,0 TFSI?
    Los van de grootte van de motor en dat de 3,0 sneller is met optrekken en vmax. (Persoonlijk denk ik dat de optrek en de vmax niet zo grote verschil is i.v.m dat het maar 0,2 L verschil is).
    Ik hou om snel te rijden, maar het niet zo dat ik het continu op haar staart ga trappen.
    Ik ben wel benieuwd welke van de twee meer betrouwbaarder is?

    graag zou ik willen weten op welke punten ik vooral moet letten bij het aanschaven van een A7?

    Mvg

  2. #2

    Standaard Re: Audi A7 2.8 FSI vs 3.0 TFSI

    @OmegaMachine
    3.0tfsi in de a7 is met een supercharger, de 2.8fsi is atmosferisch. Deze 3.0tfsi is afgeleid van de 2.8fsi/3.2fsi, maar heeft dus wel wat technische verschillen. Beide heerlijk om mee te cruisen. De A7 3.0tfsi is echter wel degelijk een stuk sneller dan de 2.8fsi en kun je d.m.v. tuning heel eenvoudig en veilig van 300/310/333pk naar 420+pk 520nm+ brengen, wat natuurlijk heerlijke cijfers zijn. Het karakter van de 3.0tfsi met supercharger voelt desondanks niet aan als een opgefokte raceauto. Je versnelt gewoon heel geleidelijk. V-max scheelt zonder tuning niet erg veel, de 3.0tfsi is begrensd op 250kmph. Na tuning ga je met een 3.0tfsi echt richting de 300kmph, voor wat het waard is. Optrekken verschilt ook wel: ~5.5s 0-100 met een 3.0tfsi en ~8s 0-100 met de 2.8fsi. Ik heb even geen cijfers van 0-200 voor je, maar dat verschil is ongetwijfeld flink. De 2.8fsi is er in quattro (s-tronic automaat) en in voorwielaandrijving (multitronic automaat). De 3.0tfsi is er alleen in quattro met s-tronic automaat (dubbele koppeling). Het verbruik van de 2.8fsi is iets beter maar zo gigantisch groot is dat verschil nou ook weer niet. Het is daarentegen wel makkelijk om de 3.0tfsi veel te laten verbruiken als je een sportieve dag heb Beide prima degelijke motoren. Beiden wel met distributieketting(en) die niet het eeuwige leven heeft, onderhoud aan de distributie is erg arbeidsintensief en dus €€€. Meestal is een 2.8fsi wel voordeliger aan te schaffen. Succes.

  3. #3
    OmegaMachine's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2014
    Leeftijd
    38
    Posts
    86
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi A7 2.8 FSI vs 3.0 TFSI

    @Raz0r
    De tuning cijfer zijn machtig. Ik wil ook uiteindelijk mijn A7 gaan tuning. Maar voor nu wil ik graag weten
    Hoe A7 rijdt?
    Of er grote verschillen zit tussen FSI en TFSI betreft betrouwbaarheid?
    Heeft TFSI een turbo? en zo ja gaat die turbo vaak stuk?
    Hoe is de weg ligging?
    Gaan er snel en vaak onderdelen stuk?
    Wat is het meest voorkomen reparatie en hoelang duurt het reparatie?
    Wat zijn de punten waar ik moet letten bij het aanschaffen van een A7?
    enz

    Mocht er adviezen zijn hoor ik het heeel graag!

  4. #4

    Standaard Re: Audi A7 2.8 FSI vs 3.0 TFSI

    Op sommige vragen geef ik hierboven al antwoord. De rest staat wel op dit forum in de a7 aankooptopics. Even je best doen.

  5. #5
    A6 Black Optic's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Posts
    1.698
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Audi A7 2.8 FSI vs 3.0 TFSI

    Dat soort zaken moet je toch echt zelf ervaren. Ga proef rijden ! Zoek auto's op en kijk in het boekje en bel de garage waar deze in onderhoud is geweest enz.
    Audi A6 4G '13 Avant S-Edition - Briljant zwart + Zwart optiek -
    Audi A4 B8 '11 Avant Pro Line S
    Audi A4 B8 '10 Avant S-edition


  6. #6
    OmegaMachine's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2014
    Leeftijd
    38
    Posts
    86
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi A7 2.8 FSI vs 3.0 TFSI

    Is dat mogelijk, om een vrijblijvend een testdrive te maken?

  7. #7
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.834
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi A7 2.8 FSI vs 3.0 TFSI

    Een proefrit hoort altijd vrijbijvend te zijn.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  8. Ad
  9. #8
    A6 Black Optic's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Posts
    1.698
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Audi A7 2.8 FSI vs 3.0 TFSI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door OmegaMachine Bekijk Berichten
    Is dat mogelijk, om een vrijblijvend een testdrive te maken?
    Ik koop sowieso geen auto zonder erin gereden te hebben. Ik heb met het zoeken van mijn A6 in 2 verschillende gereden. Het verschil was werkelijk dag en nacht terwijl het dezelfde types waren.

    Mijn huidige auto was zoveel beter dat ik er gelijk een goed gevoel bij kreeg en ik rijd de auto nog steeds. Zonder dit gevoel laat ik de auto resoluut staan. Je kan echt geen beslissing maken (vind ik) zonder erin gereden te hebben. Beste is een lijstje maken en dan die afgaan om te rijden. Als je gezeik krijgt dat de auto net schoon is en dat je hem dan vies maakt met de test rit zou mij al genoeg zeggen over de service van zo'n zaak.
    Audi A6 4G '13 Avant S-Edition - Briljant zwart + Zwart optiek -
    Audi A4 B8 '11 Avant Pro Line S
    Audi A4 B8 '10 Avant S-edition

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •