Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 25

Onderwerp: Aanschaftips Audi B7 2.0 2007 sedan

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2020
    Posts
    14
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Aanschaftips Audi B7 2.0 2007 sedan

    Hallo mensen,

    Mijn naam is Patrick, woonachtig in Groningen en rijd op dit moment een Fiat Panda 100hp met wat aanpassingen.

    Nu wil ik voor de vriendin (en kids) en audi a4 2.0 bouwjaar 2007 bekijken, alleen heb ik toch wat vragen over deze motor.
    De 2.0 131 pk motor, zijn deze en beetje betrouwbaar? hoe is de auto opzich zelf kwa comfort?. Hebben deze motoren en distributie ketting? of riem.
    Zijn er nog specifieke dingen waar ik bij moet opletten bij dit model? (sedan)

  2. #2

    Standaard re: Aanschaftips Audi B7 2.0 2007 sedan

    Als ik het goed heb zijn die motoren bekend met abnormaal olieverbruik. Er is veel over geschreven dus ook Google zal je precies kunnen vinden voor welke bouwjaren dat geldt

    https://www.amt.nl/werkplaats-onderh...208.1590333929

    Sent from my Mi MIX 3 using Tapatalk

    Audi A4 B6 Avant 1.8T

  3. #3
    Kevin1980's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2012
    Leeftijd
    44
    Posts
    5.903
    Kudos
    95
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Aanschaftips Audi B7 2.0 2007 sedan

    Idd net wat Michael zegt

    Je kan beter voor de RS4 of S4 gaan
    (heb je zelf ook nog wat lol)

    Zelf heb ik de 1.8T
    De motor uit mijn B6 ligt ook in de B7 en is oersterk!
    Bij normaal onderhoud zul je weinig problemen hebben
    Echter geld dat ook voor het verleden van de auto
    En als er dan wat stuk is
    Moet je 9 van de 10x in een sensor zoeken

    Oké de 1.8T heeft ook z'n kwaaltje
    En dat is de Olie filter onder in de carterpan....
    Dus koop je een 1.8T zorg dan dat je zeker weet dat dit kwaaltje verholpen is




    Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
    Gr Kevin
    A4 B6 1.8T Avant `03 Moro Blue/Pearleffect
    A4 B5 1.6 advance `99 Santorin Blue/Pearleffect 18" fat five`s

  4. #4
    grollie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2008
    Posts
    4.025
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Aanschaftips Audi B7 2.0 2007 sedan

    Wat Kevin zegt .

    Lekker van de 2.0 wegblijven en de beste 1.8t kopen die je vinden kunt. (Overigens, kijk ook bij de B6, die is grotendeels gelijk, een nette moet je serieus nemen). Dan heb je een zéér degelijk en comfortabele wagen. Comfort is sterk afhankelijk van smaak en onderstel; ik vind het sportomderstel véél prettiger dan het standaard onderstel. Maar er zijn mensen voor wie het precies andersom is, dus ga proefrijden.
    ‘98 TerraLiner oval midnight zwart metallic
    '06 B7 avant 1.8tq moroblauw
    '97 C4 avant 2.6 mingblauw

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2020
    Posts
    14
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Aanschaftips Audi B7 2.0 2007 sedan

    Bedankt voor de reactie's, de 2.0 is zo erg met olie verbruik?, dit is niet op te lossen?, of ligt dit puur aan de slijtage motor enz.
    De 1.8T motor, heeft de olieverbruik minder?, dacht altijd dat juist de turbo's regelmatig onderhoud nodig hadden.

    Dus als ik ga kijken naar en 2.0 van bouwjaar 2007 met 200.000 op de teller, is er wel en reden om goed te kijken naar de onderhouds historie? kan ik dan wel ergens op uitmaken dat deze auto veel olie verbruikt?


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2020
    Posts
    14
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Aanschaftips Audi B7 2.0 2007 sedan

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MichaelvandenBerg Bekijk Berichten
    Als ik het goed heb zijn die motoren bekend met abnormaal olieverbruik. Er is veel over geschreven dus ook Google zal je precies kunnen vinden voor welke bouwjaren dat geldt

    https://www.amt.nl/werkplaats-onderh...208.1590333929

    Sent from my Mi MIX 3 using Tapatalk
    thx voor deze nuttige info! 👍🏼

  7. #7

    Standaard Re: Aanschaftips Audi B7 2.0 2007 sedan

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Patsus Bekijk Berichten
    Bedankt voor de reactie's, de 2.0 is zo erg met olie verbruik?, dit is niet op te lossen?, of ligt dit puur aan de slijtage motor enz.
    De 1.8T motor, heeft de olieverbruik minder?, dacht altijd dat juist de turbo's regelmatig onderhoud nodig hadden.

    Dus als ik ga kijken naar en 2.0 van bouwjaar 2007 met 200.000 op de teller, is er wel en reden om goed te kijken naar de onderhouds historie? kan ik dan wel ergens op uitmaken dat deze auto veel olie verbruikt?
    Onderhoudshistorie zou ik zeker nakijken en of er zuigermodifcaties zijn uitgevoerd. Maar ik zou er van wegblijven. Ik heb zelf ook een 1.8t die blokken zijn veel sterker. Een turbomotor heeft niet persee meer onderhoud maar bij aanschaf zou ik wel even de speling op de as van de turbo controleren. Enige aandachtspunt is de oliezeef in het carter en een koelvloeistofflensje achterop het blok, die willen vaak gaan lekken.

    Olieverbruik vooraf bij de 2.0 of elk ander blok is bijna niet te controleren, daar kom je met de tijd pas achter

    Sent from my Mi MIX 3 using Tapatalk

    Audi A4 B6 Avant 1.8T

  8. Ad
  9. #8
    grollie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2008
    Posts
    4.025
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Aanschaftips Audi B7 2.0 2007 sedan

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Patsus Bekijk Berichten
    thx voor deze nuttige info! 👍🏼
    Dit gaat over de 2.0tfsi, niet over de 2.0 waar je je oog op hebt laten vallen.
    ‘98 TerraLiner oval midnight zwart metallic
    '06 B7 avant 1.8tq moroblauw
    '97 C4 avant 2.6 mingblauw

  10. #9
    grollie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2008
    Posts
    4.025
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Aanschaftips Audi B7 2.0 2007 sedan

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MichaelvandenBerg Bekijk Berichten
    Onderhoudshistorie zou ik zeker nakijken en of er zuigermodifcaties zijn uitgevoerd.
    Dat betreft de tfsi. Patsus kijkt naar de turboloze 2.0
    ‘98 TerraLiner oval midnight zwart metallic
    '06 B7 avant 1.8tq moroblauw
    '97 C4 avant 2.6 mingblauw

  11. #10

    Standaard Re: Aanschaftips Audi B7 2.0 2007 sedan

    A oke, waren die turboloze nu wel of niet bekend met hoog verbruik ook?

    Sent from my Mi MIX 3 using Tapatalk

    Audi A4 B6 Avant 1.8T

  12. #11
    grollie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2008
    Posts
    4.025
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Aanschaftips Audi B7 2.0 2007 sedan

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MichaelvandenBerg Bekijk Berichten
    A oke, waren die turboloze nu wel of niet bekend met hoog verbruik ook?

    Sent from my Mi MIX 3 using Tapatalk
    Zeker wel
    ‘98 TerraLiner oval midnight zwart metallic
    '06 B7 avant 1.8tq moroblauw
    '97 C4 avant 2.6 mingblauw

  13. #12

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2017
    Posts
    87
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Aanschaftips Audi B7 2.0 2007 sedan

    Wij hebben een B7 Avant 2.0 ALT van 2006 en hebben de auto om laten zetten van LongLife naar 1x per jaar (en dus ook de olie laten aanpassen van VW Duur naar Castrol 10W40. Sindsdien geen enkele melding meer van olieverbruik. Inmiddels op 205.000 kilometer (waarvan 30.000 van onszelf) en still going strong. Dus wat mij betreft een aanrader.

    Verstuurd vanaf mijn SM-J730F met Tapatalk
    Laatst gewijzigd door BrlA4Avant; 25-05-20 om 09:06.
    Reclame maken in het onderschrift is hier niet toegestaan. Zie de forumreglementen.

  14. #13

    Standaard Re: Aanschaftips Audi B7 2.0 2007 sedan

    Los van olieverbruik is de 2.0 (met name de FSI, let op, dat ding mag géén E10 hebben!) niet bepaald snel, of zuinig. 1 op 11, en 10+ seconden naar de 100. Multitronic automaten (voorwielaangedreven) moet je mijden, quattro automaat is prima (maar wel weer zwaar).

    Qua verbruik en betrouwbaarheid en lol tegen elkaar afgestreept ben je vermoedelijk beter af met een V6 handbak, of een 1.8T, zoals aangegeven.
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  15. #14

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2016
    Posts
    73
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Aanschaftips Audi B7 2.0 2007 sedan

    Hey,

    Ik heb een 2.0 ALT blok gehad in een B6, ik heb toen een blok swap gedaan, deze olie tank irriteerde me mateloos, castrol olie, cleaning blok aangepast. revisie advies gevraagd en gaf me de terugkoppeling dat ik daar niet mee bezig moet zijn en een 1.8 T moet nemen.

    Dit is mijn persoonlijke ervaring, maar ik wilde dit toch even met je delen

    Succes!

  16. #15
    master51's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2016
    Posts
    50
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Aanschaftips Audi B7 2.0 2007 sedan

    Hi,

    Ik ben zelf in bezit van een Audi A4 Avant met een 2.0alt. olieverbruik zit bij op zo'n 1:5000km. Ik ben na jaren overgestapt van 5W30 Castrol Edge naar MPM 5W40. Ik doe wel eens in de 2 jaar een motorflush. Bevalt me prima. De motor zelf is betrouwbaar. Verbruik ligt op zo'n 1:11. Ik tank zelf nooit geen E10 rommel. Woon dan dicht bij de Duitse grens en gooi de auto altijd vol met E95 of E98. Het is geen strepen trekker, maar als je er zuinig op bent en netjes elke 10k, 15k of eens per jaar zorgvuldig onderhoud doet, heb je er een prima auto aan. Kijk zelf maar eens op internet... Je ziet Audi's staan met de 2.0alt blokken met erg hoge kmstanden. Zegt genoeg denk ik. Succes met maken van een keus

    Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk

  17. #16

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2020
    Posts
    14
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Aanschaftips Audi B7 2.0 2007 sedan

    Dag mensen,na en bezoekje aan een Audi a4 b7, bouwjaar 2007, heb ik de auto gekocht, na en grondige inspectie en test rit, waren ik en mijn vriendin verkocht....wat en ruimte! en luxe! ( komen van en fiat panda 100hp).
    Morgen kan ik jullie meer vertellen hoe en wat, model en optie's.
    Wat ik direct zag is pdc,fullnavi,regensensoren, zelfdimmende binnen spiegel.
    Vraag trouwens,welke benzine zal ik morgen direct tanken...95? of 98.... ik vermijd de E10.

  18. #17
    master51's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2016
    Posts
    50
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Aanschaftips Audi B7 2.0 2007 sedan

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Patsus Bekijk Berichten
    Dag mensen,na en bezoekje aan een Audi a4 b7, bouwjaar 2007, heb ik de auto gekocht, na en grondige inspectie en test rit, waren ik en mijn vriendin verkocht....wat en ruimte! en luxe! ( komen van en fiat panda 100hp).
    Morgen kan ik jullie meer vertellen hoe en wat, model en optie's.
    Wat ik direct zag is pdc,fullnavi,regensensoren, zelfdimmende binnen spiegel.
    Vraag trouwens,welke benzine zal ik morgen direct tanken...95? of 98.... ik vermijd de E10.
    Leuk! Wat is het precies geworden? Foto? Als je aan de Duitse grens woont kun je super (E95) of super plus (E98) tanken. E98 rijdt net iets zuiniger en mooier. E10 inderdaad vermijden als dat mogelijk is. In Nederland wordt het ron98. Dat is de oude euro 95 zeg maar. Maar verder zijn het prima auto's en rijden heerlijk. Zeker een mooie vooruit gang TOV een fiat panda

    Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk

  19. #18
    grollie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2008
    Posts
    4.025
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Aanschaftips Audi B7 2.0 2007 sedan

    Gaaf, benieuwd naar je showroompje straks

    Tank wat je wilt hoor, 98 is vast beter, maar zolang er geen standkachel in zit mag de auto gewoon e10 hebben.
    ‘98 TerraLiner oval midnight zwart metallic
    '06 B7 avant 1.8tq moroblauw
    '97 C4 avant 2.6 mingblauw

  20. #19

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2020
    Posts
    14
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Aanschaftips Audi B7 2.0 2007 sedan

    Bedankt voor de welkom!, foto's zal ik snel maken en hier laten zien, auto verdient even en goede poets beurt..
    Forums lezen, en informatie zoeken doe ik al jaren, maar wat is deze audi forum onoverzichtelijk op de duur... niet negatief bedoelt, maar ik ben al paar dagen de B7 topic's aan door spitten, ik zoek specifiek website's waar jullie onderdelen bestellen, oem,aftermarket.

    Voor de rest ben ik de gehele forum aan het zoeken naar bepaalde onderwerpen van de audi a4 b7.
    Maar hoe werkt dat hier, aangezien er best wat topic's zijn die het forum bevuilen.
    Moet ik en persoonlijke topic aanmaken?en daar de vragen ingooien die ik heb?,bijvoorbeeld ik zoek de onderdeel van de accu "afdichtingsplaat".

    Of moet je de zoekopdracht gebruiken...

  21. #20

    Standaard Re: Aanschaftips Audi B7 2.0 2007 sedan

    Om onderdelen te zoeken gebruik ik vaak de site 7zap om originele onderdeelnummers te vinden. Met de nummers zoek en bestel ik deze dan vrijwel altijd op autodoc of ebay.

    Sent from my Mi 10 using Tapatalk

    Audi A4 B6 Avant 1.8T

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •