Dag mede-leden,

Ik ben van plan om een 2e handse Audi A3 Sportback (automaat) te kopen uit 2018, waarvan ik de 2e eigenaar van wil zijn. De auto moet dealer onderhouden zijn, een volledig inzicht kunnen geven in de onderhoudsboekjes, niet meer dan 30.000 op de teller hebben en natuurlijk verder schadevrij. Dit zal mijn eerste auto zijn. Ik heb vrijwel geen technische kennis over auto's. Ik heb wel wat gelezen over de mankementen bij een DSG automaat, dat het onderhoud relatief duurder is, de turbo's stuk kunnen gaan bij km's boven de 80/100k/150k? en daar zullen vast nog wel wat meer dingen mis zijn. Uiteindelijk hebben alle auto's zo hun eigen zwakheden, maar ik vraag mij af of de Audi die ik wil kopen niet relatief meer problemen heeft....

Mijn vraag aan jullie is:

- Zijn er veel (bekende) mankementen aan de DSG automaat voor de Audi A3 SB met S-tronic?
- Zijn er andere bekende mankementen aan de Audi A3 SB met S-tronic die ik niet hierboven heb genoemd?
- Wat zijn jullie kwijt per jaar aan onderhoud?
- De occasions in NL hebben bijna allemaal een V3 1.0TFSI motor, ik hoor dat deze erg snel kapot gaan omdat de slijtage per cilinder relatief hoger is dan een V4. Klopt dit?
- Is het onverstandig om een Audi Occasion uit Duitsland te importeren als deze vrij nieuw is?
- Hoe is jullie ervaring vanuit de dealer als je deze daar laat onderhouden terwijl de auto uit Duitsland is geïmporteerd? Zijn er nog verschillen in garantie?


- Waar kan ik meer info vinden over nadelen van deze auto? Ik struin al heel google af maar kom niet echt veel tegen.
- Hebben jullie andere tips/adviezen etc voor mij?

Alvast hartelijk dank!