Resultaten 1 tot 10 van de 10

Onderwerp: Advies: Aankoop 2020 A6 / A7 55 TFSI e komende van BMW

  1. #1

    Standaard Advies: Aankoop 2020 A6 / A7 55 TFSI e komende van BMW

    Hey all,

    Ik zou graag eens wat bevindingen willen horen van jullie omtrent een paar zaken:

    - Van BMW naar Audi, doen of toch even nadenken?
    - Verschil rij ervaring A6 - A7
    - Aan te raden garage voor aankoop/onderhoud (regio VL-BR Tienen)
    - nog zaken mee rekening te houden?

    Wat achtergrond:

    Ondertussen mijn 4e 5 serie aan het verslijten, en de huidige is een G30 530e. Ik ben altijd tevreden geweest van BMW, zeker van de 5 serie, omdat deze voor mij de perfecte balans heeft tussen comfortabel rijden of sportief, wanneer ik dat wil.
    Echter merk ik dat de kwaliteit door de jaren heen toch wel achteruit gegaan is. Het ziet er allemaal mooier uit, maar is niet degelijker, integendeel. Is dat misschien een ziekte van de duitsers?
    Het belangrijkste aan mij was ook de achterwielaandrijving, heel erg goede automaat en als zelfstandige de co2 met deze laatste hybride.

    Maar aangezien Audi nu ook hybrides heeft die binnen de 50co2 vallen, ben ik daar eens mijn licht gaan opsteken.

    En warempel: voor dezelfde opties (min of meer want er zijn weinig opties die ik niet aanvink) komt de A6 55 TFSI e 10k goedkoper uit en de A7 zit 2k tov de nieuwe 545e. Dit zet me toch aan tot denken.
    Ik hoop snel een testrit te kunnen gaan maken natuurlijk, maar..
    Een beetje feedback op voorhand is altijd handig, aan de hand van bovenstaande vragen natuurlijk

    Nog info nodig? Laat maar horen!

  2. #2

    Standaard Re: Advies: Aankoop 2020 A6 / A7 55 TFSI e komende van BMW

    Waarom vergelijk je de A6/A7 55 TFSIe met de nieuwe 545e? Dat is een 2 liter 4 cilinder versus 3 liter 6 cilinder? Eerlijker vergelijk lijkt mij de nieuwe 530e 292pk versus 50 of 55tfsie...

  3. #3

    Standaard Re: Advies: Aankoop 2020 A6 / A7 55 TFSI e komende van BMW

    Klopt, maar omdat de 545e ook xdrive heeft als optie dat de 530e niet heeft.
    De 545e heeft ook 400pk tegen de 55 TFSIe een 380, dus dat is niet de wereld van verschil.

    En waarom het vergelijk? Omdat de renting afloopt van mijn 530e in april 2021 en ik dus een vervanger aan het zoeken ben.

  4. #4

    Standaard Re: Advies: Aankoop 2020 A6 / A7 55 TFSI e komende van BMW

    De huidige 530e is er ook in xdrive hoor. Fair enough, qua vermogens kun je de 50tfsie of 55tfsie ook niet helemaal vergelijken met de huidige 530e. Maar de 545e is wel echt ander kaliber door die 6 cilinder.. Kun je voorbeelden noemen van kwaliteit die je onder de maat vindt bij je huidige G30? Je zult het inderdaad gewoon zelf moeten gaan ervaren wat je van de nieuwe A6/A7 vindt.

  5. #5

    Standaard Re: Advies: Aankoop 2020 A6 / A7 55 TFSI e komende van BMW

    Om te beginnen voelt het dash gewoon al heel wat minder stevig aan dan bv e60 generatie. Mijn dash is overtrokken met sensatec.
    Verder heb ik de pianolak lijsten en die kraken alle kanten op. Duw er op, serieuze kraken. Staat em in de zon en je stapt in: kraken. Rij je over een klein putje: kraken.
    Ik word er gek van. Is al 3x de garage in gegaan om op te spuiten etc.. geen soelaas.
    De deuren klinken ongelooflijk "goedkoop". Daarmee bedoel ik geen solide geluid als je ze dicht slaat, maar een hoger clonkie geluid.

    Collega heeft exact dezelfde met dezelfde issues als bovenstaande. Zijn comfortzetel kraakt nog harder dan de lijsten, iets wat ik gelukkig nog niet heb.

    Over de xdrive, mijn excuses, de mijne is van 04/2017 en toen kon dat niet als ik het goed voorheb. Een jaar later mss wel, want er zijn regelmatig zaken die anders zijn binnen eenzelfde generatie.
    bv. mijn collega heeft geen zilveren randjes rond zijn tellerplaat, ik wel. Niemand bij BMW kon me uitleggen hoe dat kan, terwijl we exact dezelfde config hebben op een schuidfak na.


  6. #6

    Standaard Re: Advies: Aankoop 2020 A6 / A7 55 TFSI e komende van BMW

    Dan was je er wel heel snel bij met het G30 model. Die klachten zijn niet 5-serie waardig inderdaad, maar ik neem aan dat dat inmiddels wel is aangepakt. Het gebeurt ook bij Audi met regelmaat dat een model in de eerste periode nog kinderziektes heeft. Mag eigenlijk niet, maar lijkt mij inherent aan de snelle ontwikkeling en vernieuwing van auto's tegenwoordig en de regelgeving waaraan moet worden voldaan. Xdrive kwam in 2019 in de 530e optioneel en dit jaar is het vermogen van de 530e veranderd. Tja, allebei gewoon erg fraaie auto's. Ik zou echt gewoon gaan rijden en kijken of je Audi wat vindt of niet. Zelf kun je dat na al die BMW's het beste bepalen. Het allergrootste verschil in dagelijks gebruik is misschien wel het infotainment systeem... Er komt nog wel een facelift van de G30 aan binnenkort, voor de A6/A7 C8 zal de facelift denk ik net te laat komen voor jouw bestelling. Als de A7 55tfsi e en 545e eigenlijk te duur zijn zou ik zeker ook een nieuwe facelift 530e xdrive (met dus meer vermogen) overwegen. Om uiteindelijk natuurlijk voor Audi te kiezen
    Laatst gewijzigd door Nenna; 03-07-20 om 21:11.

  7. #7

    Standaard Re: Advies: Aankoop 2020 A6 / A7 55 TFSI e komende van BMW

    Het gaat niet om te duur...
    Voor mij is het totaalplaatje heel belangrijk, en ik ben altijd heel tevreden geweest met de 5 series, buiten de F10, die vond ik echt niet goed.
    De G30 nu is in totaal veel beter, maar heeft dan afwerkingsissues die ik echt niet kan plaatsen bij een 5 idd.
    Ik heb mijn G30 besteld op de VIP lounge in Brussel, toen ze hem voor klein publiek voorstelden. Dus was idd 1 van de eerste.

    Collega zijn is van november of december 2018, en heeft dezelfde issues.

    Ik ben ook met de 745e gaan testrijden, en eerste wat ik voelde waren de pianolak lijsten: kraken, kraken, kraken. De verkoper excuseerde zeg. Wagen had 80km op de teller.
    Ik heb prijs laten maken voor de 545e en X5 45e, niet voor de 530e. Wat me ook ergens tegenhoud is Xdrive bij BMW wat heel wat meer issues zou hebben en niet zo goed zou zijn als de Quattro van Audi.
    Ik dacht dat Audi duurder dan BMW zou zijn, zoals een 4 jaar geleden wel het geval was.

    Bon, testrit zal het uitwijzen inderdaad.
    Laatst gewijzigd door kazzz; 03-07-20 om 22:41.

  8. Ad
  9. #8

    Standaard Re: Advies: Aankoop 2020 A6 / A7 55 TFSI e komende van BMW

    Audi heeft ook verschillende quattro systemen. Uiteraard doorontwikkelingen in de loop der tijd maar ook gewoon echt verschillende type systemen. In de A6 C8 worden ook afhankelijk van motorisering en opties verschillende quattro systemen ingezet. Bij de A6 C8 55tfsi e gaat het om 'Quattro met ultra technology'. Dat is in principe een 'slimme' 4 wiel aandrijving met torque vectoring yada yada yada, enige minpuntje voor de puristen is dat het kan en zal switchen naar 100% voorwielaandrijving als de situatie het toelaat. In een paar honderd miliseconde kan het weer terug switchen naar 4-wiel aandrijving, en meestal bepaalt het systeem zelfs vooraf al of het weer terug moet naar 4-wiel aandrijving. Just so you know. Goed systeem, maar gewoon een kwestie van emissies en verbruik. Dit is overigens dus niet hetzelfde als het Haldex quattro systeem.

    Welk xdrive systeem ze nu exact in een 530e of 545e gooien weet ik niet. Het zou mij niet verbazen als xdrive ook verschillende systemen kent.

    Wat betreft je G30 prijsopgaaf, ik zou toch echt nog even wachten op de facelift als dat kan. Die moet zeer binnenkort verschijnen als ik het mij goed herinner en dan heb je in ieder geval wat nieuws mocht je toch voor de BMW gaan.. Ik ken de motor niet maar de combi met de 6 cilinder in de 545e zal niet vervelend zijn..
    Laatst gewijzigd door Nenna; 24-07-20 om 01:08.

  10. #9

    Standaard Re: Advies: Aankoop 2020 A6 / A7 55 TFSI e komende van BMW

    Combi zal zeker niet verkeerd zijn!
    Maar het is een facelift, niet veel nieuws en interieur is weer hetzelfde, buiten het dashboard.
    En wachten wordt moeilijk, als ik wacht moet ik mijn 530e even zelf aankopen op de zaak om de levertermijn te overbruggen, wat weer wil zeggen dat ik ga moeten leuren om te verkopen achteraf.

  11. #10

    Standaard Re: Advies: Aankoop 2020 A6 / A7 55 TFSI e komende van BMW

    Welke is het uiteindelijk geworden? Wat heeft de doorslag gegeven?
    Zit met hetzelfde dilemma.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •