Resultaten 1 tot 12 van de 12

Onderwerp: SQ7 of toch Q7 TFSI

  1. #1

    Standaard SQ7 of toch Q7 TFSI

    Hallo, ik rijd al mijn hele leven benzine (20-25k per jaar). Nu wil ik graag can mij. S6 opschalen naar de Q7, en het liefst S. Is echter een diesel. Ik kom twee kampen tegen: diesel echt niet doen want alles verstopt etc. bij te weinig kilometers, het andere kamp zegt: joh, das iets van vroeger.

    Kan ik gewoon relatief weinig rijden met zo’n diesel? Ik kijk naar 2016/2017 modellen. Veel hebben ook een km stand die niet de indruk wekt dat er veel meer in is gereden dan ik doe. Ik hoor graag jullie mening!

  2. #2

    Standaard Re: SQ7 of toch Q7 TFSI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door peters6 Bekijk Berichten
    Hallo, ik rijd al mijn hele leven benzine (20-25k per jaar). Nu wil ik graag can mij. S6 opschalen naar de Q7, en het liefst S. Is echter een diesel. Ik kom twee kampen tegen: diesel echt niet doen want alles verstopt etc. bij te weinig kilometers, het andere kamp zegt: joh, das iets van vroeger.

    Kan ik gewoon relatief weinig rijden met zo’n diesel? Ik kijk naar 2016/2017 modellen. Veel hebben ook een km stand die niet de indruk wekt dat er veel meer in is gereden dan ik doe. Ik hoor graag jullie mening!
    Geen probleem om weinig te rijden met een diesel ... was in D heel normaal door andere wegenbelasting structuur. Hier moeten we km's maken om de wextra wegenbelasting te compenseren
    ▀▄▀▄▀▄ Audi Q4 e-tron 40 S Competition
    ▀▄▀▄▀▄ Audi TT Roadster 3.2 DSG MK1

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Posts
    714
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron Quattro
    Land
    Land

    Standaard Re: SQ7 of toch Q7 TFSI

    Heb je al eens gekeken naar een e-tron quattro? En proefgereden?
    Doen!

  4. #4

    Standaard Re: SQ7 of toch Q7 TFSI

    Bedoel je de q7 e-tron of de nieuwe compleet elektrische e-tron?

  5. #5

    Standaard Re: SQ7 of toch Q7 TFSI

    Hier een gewone Q7 TDI en een gelijkaardig aantal km per jaar. Nog belangrijk om weten is dat ik een Belg ben en de regels hier dus anders zijn dan in NL. Hetgeen hieronder komt is dus vanuit die achtergrond.

    Volgens mij is het belangrijker op welke manier die km gemaakt worden. Zijn het telkens langere ritten waarbij de wagen mooi kan warm draaien, of zijn het eerdere kortere afstanden waarbij de motor moeilijk op temperatuur komt.

    Als je tweedehands shopt (zoals ik uit de openingspost begrijp), dan zal je in diesel wellicht een veel groter aanbod vinden, tegen een schappelijke prijs. Zeker als je over de grens in Duitsland kijkt.


  6. #6

    Standaard Re: SQ7 of toch Q7 TFSI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tommeke Bekijk Berichten
    Volgens mij is het belangrijker op welke manier die km gemaakt worden. Zijn het telkens langere ritten waarbij de wagen mooi kan warm draaien, of zijn het eerdere kortere afstanden waarbij de motor moeilijk op temperatuur komt.

    ik kijk inderdaad in Duitsland, 95% is daar diesel lijkt het wel. Aanleiding voor de keuze voor diesel is dat de SQ7 een dieselmotor heeft. Lange ritten enkele keren per maand, elke dag 20km naar kantoor en 20 terug, verder korte stukjes.

  7. #7

    Standaard Re: SQ7 of toch Q7 TFSI

    Wanneer je voor een SQ7 gaat zou ik voor een SQ7 V8 diesel gaan met zijn 2 turbo's en 1 compressor, die wil echt wel lekker, meen in 4,9 sec op 100km/h , krijg je geen spijt van lijkt mij, ook originele Nederlandse SQ7's te vinden. Mijn broer heeft er begin dit jaar een gekocht met iets van 60000km op de teller..DE meest gewilde velgen er apart bij gekocht, duur setje , maar ja de auto zelf kost ook nog een aardig beetje

    Zo nu en dan wanneer de boel door en door warm is, dit is pas na dik 40 kilometer RIJDEN, dan flink op zijn staart trappen, de bende ff flink doorblazen! Dan koekt de boel niet vol met roet of wat dan ook.
    Werkelijk een pracht van een wagen, soort van Konigstiger Tank ..
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Laatst gewijzigd door Panzerkampfwagen; 08-07-21 om 22:45.

  8. Ad
  9. #8
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.033
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: SQ7 of toch Q7 TFSI

    Ik heb ook met 1 mogen rijden een tijdje terug, binnen zit je als een vorst op een troon en je voelt je oppermachtig door zijn kolosaalheid en imposante voorkomen, het tempo waarmee deze auto versneld is fenomenaal voor een ruim 2 ton auto en volgens mij was ie ook nog eens gechipt dacht ik. Heerlijke wagen echter de kosten in nederland is echt idioot, om de 700,- houderschapbelasting maar te noemen.

    Wel een hele dikke wagen!

    6D475CDE-91B1-4B2A-8507-B100F6CBC538.jpg

    C1FC70AA-28C7-4B20-B237-0E09DCFBDC54.jpg

    BAF4FA88-0AA7-4125-AB9D-A2982046D3B5.jpg
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  10. #9

    Standaard Re: SQ7 of toch Q7 TFSI

    Zeker voel je de koning op de weg in die kolosale tank, pracht machine!

    Wanneer je zo'n auto betalen kunt als de SQ7 met een nieuwprijs van meen ruim €200,000 , meen dat die gebruikte SQ7 V8 diesel van mijn broer rond de €80.000 plus een beetje meer gekost heeft inclusief dat extra setje velgen dan, meen dat dit extra setje 22inch velgen een nieuwprijs had van zo'n €6000??? Wel DE velgen voor de SQ7, ziet ze dan ook onder bijna alle SQ7's , dan denk ik niet dat de €700 houderschapsbelasting per 3 maand dan een isseu zal zijn, gelijk heb je wel, de houderschapsbelastingen in Nederland zijn echt van het zotte, tot in het extreme, legale afpersingspraktijken door de roverheid, ook wat bv zo een SQ7 V8 diesel in Duitsland nieuw kost in verhouding met hier , schat zo bijna de helft minder ofzo met al die zgn slurp en andere taxen er nog eens extra er bij op gedrukt..jaha in Den Haag weten ze het wel die toffe gasten. Ene grote poppenkast daarzo.

    Wbt die €700 per 3 maanden houderschapsbelasting, als je dit net te duur wordt om zo een pracht kanon van een wagen te rijden doe je iets niet helemaal goed denk ik dan, of je hebt dát er weer net niet voor over, dat kan ook nog natuurlijk, beter begin je dan in Duitsland een UG bedrijfje (UG is net zoiets als in nederland een V.O.F) en zet je je knappe SQ7 op Deutsche kennzeichen, ben je misschien een x €200 per jaar kwijt aan houderschapsbelasting in Deutschland, je leeft ook maar 1 x, doe het dan goed, leven is net als een neus, haal eruit wat erin zit denk ik maar zo

    Dat de houderschapsbelastingen in de ons omringende Europesche landen nou niet gelijk is of moet zijn door ons ÉÉN EUROPA vind ik wel zeer bijzonder, heb een zwager en schoonzuster in Deutschland wonen net over de grens. Zij rijden een Jaguar diesel S-type en een Opel Insignia diesel, elke wagen kost hun €120 per jaar aan houderschapsbelasting, en dát op diesel . Tja...buurmans gras is altijd groener... in dit geval wel heel mooi groen Laat ik maar niet over de woningmarkt beginnen daar...ook zo mooi groen dat gras
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Laatst gewijzigd door Panzerkampfwagen; 09-07-21 om 08:29.

  11. #10
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.033
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: SQ7 of toch Q7 TFSI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Panzerkampfwagen Bekijk Berichten
    Zeker voel je de koning op de weg in die kolosale tank, pracht machine!

    Wanneer je zo'n auto betalen kunt als de SQ7 met een nieuwprijs van meen ruim €200,000 , meen dat die gebruikte van mijn broer rond de €80.000 gekost heeft inclusief dat extra setje velgen , dan denk ik niet dat de €700 houderschapsbelasting per 3 maand dan een isseu zal zijn
    Maar ik weet zeker dat hij het ook niet leuk vind!

    Er is nog nooit iemand rijk geworden van veel uitgeven.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  12. #11

    Standaard Re: SQ7 of toch Q7 TFSI

    ach , als je nou heel veel verdiend... Is maar net welke functie je hebt ergens, hij mag niet klagen denk ik, wel lange dagen..

    Heeft nog steeds enorm veel plezier met zijn wagen , een daar gaat het om vind hij.
    Laatst gewijzigd door Panzerkampfwagen; 10-07-21 om 13:38.

  13. #12
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.033
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: SQ7 of toch Q7 TFSI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Panzerkampfwagen Bekijk Berichten
    Heeft nog steeds enorm veel plezier met zijn wagen , een daar gaat het om vind hij.
    Ja natuurlijk, dacht je dat ik mijn S4 had omdat ie zo lekker zuinig is? hahaha
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •