Resultaten 1 tot 7 van de 7

Onderwerp: Audi TT 3.2 roadster kopen

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2014
    Leeftijd
    56
    Posts
    11
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Audi TT 3.2 roadster kopen

    Goedenavond, ik rij momenteel een Audi Cabriolet (B89) 2.6L V6 uit 1999 (145.000km, full options en alles origineel). We rijden de auto alleen in het weekend voor de hobby. Heerlijke auto maar mijn vrouw vindt hem wat te oud worden om mee naar zuid Frankrijk te rijden.

    Nu overweeg ik een TT 3.2 V6 uit 2007 met 117k km op de teller aan te schaffen. Afgelopen week even mee proef gereden, alleen het regende dus kap dicht. De auto rijdt prima en lijkt in goede staat. Zijn er bij deze TT en deze motor nog zaken waar ik extra op moet letten?

    Mijn huidige V6 loopt als
    Een zonnetje - heeft pit maar je kunt er heerlijk rustig mee toeren. Ik wil graag weer een V6 omdat het heerlijk soepel rijdt. Iemand ervaring met de 3.2V6 en een open dak? Niet teveel herrie?

    Alvast bedankt.
    Peter.

  2. #2

    Standaard Re: Audi TT 3.2 roadster kopen

    Let bij dit blok op de distributieketting. Blok 208 en 209 uitlezen. Waarde bij aankoop 4 of lager is wenselijk. 5-7 komt de ketting er aan. 8 of 9 dan is vervanging nodig. En dit kost serieus geld. Niet vervangen kans op de blok in de soep
    ▀▄▀▄▀▄ Audi Q4 e-tron 40 S Competition
    ▀▄▀▄▀▄ Audi TT Roadster 3.2 DSG MK1

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2014
    Leeftijd
    56
    Posts
    11
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi TT 3.2 roadster kopen

    Dankjewel voor je reactie FASt!

    Al snap ik best iets van auto’s, ben ik toch een technische leek. Ik dacht dat je een ketting eigenlijk niet hoeft te vervangen?

    Hoe kan ik wat jij aangeeft zelf checken? Of is dit iets wat je alleen in een garage kunt laten checken?

    De waarde die jij aangeeft (bv 4 of lager) wat is dat voor waarde?

    Ik heb op mijn huidige V6 de distributie riem laten vervangen en dat klusje koste me zo’n €700. Zijn de kosten van een ketting vervangen ook in die orde?

    Bedankt
    Peter.

  4. #4

    Standaard Re: Audi TT 3.2 roadster kopen

    Helaas ook de ketting niet onderhoudsvrij. De loopt door de motorolie. Belasten bij koude motor of te weinig olie verversen zorgt voor slijtage en rekken van kettingen ... bij alle merken. Soms al voor 60.000 km een probleem. Sommige doen makkelijk 200.000+ (ook van de 1e generatie 8N). Vervangen is 1.500 - 3.000 afhankelijk van de motor en hoe makkelijk het kan. De TT zit helaas aan de bovenkant van deze kosten om dat het gewoon meer werk is. En aangezien je bezig bent doe je meteen alle spanners en tandwielen.

    Checken is dus wenselijk. Ook al is het probleem meer met de eerste generatie 3.2 (8N) gerelateerd dan de door jou gezocht 2e generatie (8J)

    Als de ketting rekt zal hij uiteindelijk verspringen en is de timing van zuiger en kleppen verkeerd.

    Is de motor goed is het gewoon een heerlijk blok. Dan niet twijfelen

    Wat achtergrond info:

    Chain stretch diagnosis.pdf
    VR6 32 Kettentrieb.pdf
    Laatst gewijzigd door FASt; 28-07-20 om 07:04.
    ▀▄▀▄▀▄ Audi Q4 e-tron 40 S Competition
    ▀▄▀▄▀▄ Audi TT Roadster 3.2 DSG MK1

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2014
    Leeftijd
    56
    Posts
    11
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi TT 3.2 roadster kopen

    Helemaal duidelijk. Dank voor dit advies!
    Ga Zaterdag nog maar eens een keer proefrijden en zal de verkoper dit eens voorleggen. Misschien kunnen we een deal maken met voorbehoud dat de ketting goed is.

    👍🏻


  6. #6

    Standaard Re: Audi TT 3.2 roadster kopen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PvdG Bekijk Berichten
    Helemaal duidelijk. Dank voor dit advies!
    Ga Zaterdag nog maar eens een keer proefrijden en zal de verkoper dit eens voorleggen. Misschien kunnen we een deal maken met voorbehoud dat de ketting goed is.

    👍🏻
    Als je in de regio Tilburg gaat rijden mag je hem bij mij aan de VAG com hangen
    ▀▄▀▄▀▄ Audi Q4 e-tron 40 S Competition
    ▀▄▀▄▀▄ Audi TT Roadster 3.2 DSG MK1

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2014
    Leeftijd
    56
    Posts
    11
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi TT 3.2 roadster kopen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FASt Bekijk Berichten
    Als je in de regio Tilburg gaat rijden mag je hem bij mij aan de VAG com hangen
    Ik woonwelliswaar in de buurt Van Tilburg, maar proefrit is helaas wat verder weg en dichter bij Apeldoorn. Toch bedankt voor je aanbod 👍🏻

  8. Ad

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •