Resultaten 1 tot 2 van de 2

Onderwerp: Aankoopadvies A3 G-tron - betrouwbaarheid

  1. #1

    Standaard Aankoopadvies A3 G-tron - betrouwbaarheid

    Ik stap over van een baan met leaseauto naar baan zonder leaseauto - in elk geval op het niveau waarop ik in stap. Waarschijnlijk maak ik met 1 a 2 jaar promotie en dan wel weer leaseauto. Ik verwacht 30k per jaar te gaan rijden en wil dus een economisch model - vandaar mijn keuze op de G-Tron.

    Ik verwacht bij elkaar (brandstof, verzekering WA, belasting, wat onderhoud, afschrijving) zo'n 6500 per jaar kwijt te zijn ervan uitgaande dat ik vrijwel alles op CNG doe. Ik kan in de buurt van mijn werk hoogcalorisch tanken (8 km omweg).

    Gewenste opties zijn in elk geval
    -fijne stoelen (leer of S-stoelen, weet niet wat men over het algemeen fijner vindt)
    -veel bonuspunten voor B&O set
    -bonuspunten voor skiluik, pano dak, dakrails, PDC, kek kleurtje

    Belangrijkste vraag: wat is de betrouwbaarheid van de G-Tron? Ik zie nog wel wat verschillende berichten, positief en negatief, met de test van bild als grote positieve uitschieter. Er staat bijvoorbeeld een te koop voor 13k euro met 300.000 op de teller bijna. Zijn er meer mensen die dergelijke kilometerstanden al hebben gehaald? Wat zou een fair prijsverschil zijn tussen een auto met 150k op de teller en 300k, ervan uitgaande dat ze vergelijkbaar zijn uitgerust? Wat kan ik aan extra onderhoud verwachten?

    Voor een A3 2014 zonder de B&O set, wat zijn de beste opties om het geluid te upgraden?

    Alle advies is welkom!
    Laatst gewijzigd door Apostle; 10-08-20 om 09:48.

  2. #2

    Standaard Re: Aankoopadvies A3 G-tron - betrouwbaarheid

    Ik rijd sinds maart een G-tron met pano-dak. Gevallen voor de brandstof en het dak, maar eerlijk gezegd spijt als haren op mijn hoofd. Ik had al vrij snel een storing van de 1e lambdasonde en kort daarna begon hij in te houden op cng. Op benzine gaat het meestal goed, maar op cng is het behelpen. Koude start geeft ook problemen. Tot op heden allemaal niet op kunnen lossen. Lees meer over dezelfde klachten zonder dat er oplossingen worden gevonden. Je kunt er echter ook geluk mee hebben, die verhalen zijn er ook.

    Ik zou voor een Japanner kiezen...
    Laatst gewijzigd door tom; 24-09-20 om 21:40. Reden: Verkopen tegen betaling in Marktplaats aangeboden

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •