Resultaten 1 tot 4 van de 4

Onderwerp: Sportstoelen C7, in welke uitvoering

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2013
    Posts
    90
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Sportstoelen C7, in welke uitvoering

    Dit is misschien een rare vraag, maar ik zoek een bepaald type stoel.

    Op dit moment rijd ik in een 3.0 TDI Quattro C6 2008 pre facelift, S-line in sport uitvoering (stuur, stoelen, onderstel).
    Hierin zitten sportstoelen met extra steun aan de zijkant.
    Ze zitten super, de belangrijkste reden dat ik er nog steeds in rij, ondanks alle technische problemen die dit type kent.

    Ik ben nu op zoek naar een C7 met dezelfde stoelen.
    Ik heb al verschillende auto's geprobeerd maar ik kan ze niet vinden.
    Een S-line, met een stoel die er hetzelfde uitziet en dezelfde afmetingen heeft, zoals diepte en uitrekbaar zitgedeelte, geeft de stoel toch minder zijsteun.

    Nu kan ik het me verbeelden en zit mijn eigen stoel steviger omdat hij wat versleten is en ik er dieper inzak.
    Maar ik hoop eigenlijk dat iemand me kan vertellen waar ik op moet letten als ik dezelfde stoel wil vinden.
    Iemand die weet waar ik op moet letten?
    Laatst gewijzigd door ijzerboot; 17-08-20 om 11:17.

  2. #2
    ketelapper's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    49
    Posts
    11.125
    Kudos
    749
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Sportstoelen C7, in welke uitvoering

    Stoelen worden langzaamaan steeds iets groter, om de uitdijende gemiddelde omvang van de wereldbevolking te kunnen omvatten...

    Je zou kunnen gaan zoeken naar een C7 met de 'S supersportstoelen', die hebben dikkere en stevigere zijwangen. Maar dat is een erg zeldzame optie, tenzij je S6 of RS6 gaat zoeken. In de Competion-modellen kom je ze nog het meest vaak tegen (3.0TDI met circa 330pk, meen ik).

    Andere optie is zoeken naar de comfortstoelen, die zijn met luchtkussens in alle stoeldelen helemaal naar je eigen vorm en smaak in te stellen. Meest makkelijk voor occassion zoeksites is dan optie stoelventilatie aan te vinken; als een C7 dat heeft, zijn het sowieso comfortstoelen.
    8 ringen, 2 vleugels | 22 cilinders | 1.310pk | 1.700Nm in Dagelijks: A8 (D5/4N) Limousine 60 TFSI-e, Ultrablauw (03/2022) - Mrs.: A3 (8V) Sportback e-tron, Daytonagrau (12/2017) - Hobby: 🧡 Orange Flame (04/2022)

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2013
    Posts
    90
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Sportstoelen C7, in welke uitvoering

    Ketelapper, even een update: Jouw opmerkingen waren spot on.
    Daarna was het idd heel veel zoeken en uitproberen.
    De supersportstoelen heb ik geprobeerd, zitten toch anders en de vaste hoofdsteun vind ik niet prettig.
    Comfortstoelen heb ik naar gekeken maar waren bijna niet te krijgen. En de hoofdprijs.

    Uiteindelijk een BiTurbo gereden met half leer/half cantera en die zaten wel anders maar bijna net zo goed, dus dit is hem geworden.
    Het bleef lastig om de oude weg te brengen want die stoelen zaten echt fantastisch.
    Maar we hebben goede vervanging gevonden.
    Dank voor je advies!

  4. #4
    ketelapper's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    49
    Posts
    11.125
    Kudos
    749
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Sportstoelen C7, in welke uitvoering

    Graag gedaan @ijzerboot Tof dat je hier nog deze update en dankjewel geeft!
    8 ringen, 2 vleugels | 22 cilinders | 1.310pk | 1.700Nm in Dagelijks: A8 (D5/4N) Limousine 60 TFSI-e, Ultrablauw (03/2022) - Mrs.: A3 (8V) Sportback e-tron, Daytonagrau (12/2017) - Hobby: 🧡 Orange Flame (04/2022)

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •