Ik weet niet of het een grote droom van je is om zo'n auto te rijden maar houdt dan wel rekening met duur onderhoud en ik denk dat je zeker het 30k op je rekening moet hebben staan om deze en te kopen en te kunnen blijven rijden
Goedenavond,
Ik sta op het punt om een Audi S8 uit bouwjaar 2006 te kopen.
Deze heeft 253.000 km op te teller staan, onderhoudshistorie is niet helemaal compleet. Wel zijn er veel facturen bij door de jaren heen. De verkoper heeft kunnen aantonen dat deze S8 van de Duitse overheid was.
Tijdens de proefrit vielen me een paar dingen op:
-auto schommelt soms in toeren wanneer je rustig rijdt. Dit is niet veel, 50 a 100 meer of minder.
-panoramadak maakt een trillend geluid bij openen en sluiten. Lijkt wel een motor wat trilt.
-kofferbak heeft een zetje nodig om automatisch te openen en sluiten.
-op het dashboard verscheen een melding met 'Park brake malfunction'.
De auto is full option: b&o, keramische remmen etc.
Vraagprijs: 9500 Euro (in Duitsland)
Als jullie naar bovenstaand verhaal kijken, zouden jullie deze auto laten staan of kopen? Wellicht weet je wat bovenstaande mankementen kunnen zijn.
Of heeft iemand negatieve ervaringen met deze auto? (juist positieve ervaringen zijn ook welkom)
Uiteraard zijn tips ook welkom.
Thanks!
Jasper
Verstuurd vanaf mijn LYA-L29 met Tapatalk
Zal deze auto zijn bij "Sheriff Cars" hij is in prijs gezakt nu €8950,- sinds je post:
Fahrzeugdaten:
Audi S8 5.2 quattro VOLLAUSSTATUNG-
8.949 €
Erstzulassung: 09/2006
Kilometerstand: 252.001 km
Leistung: 331 kW (450 PS)
Farbe: Schwarz Metallic
Durch Klick auf den Link gelangst Du direkt zum Inserat:
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/d...=Recommend_DES
Weitere interessante Fahrzeuge findest Du bei mobile.de.
Viele Grüße und viel Spaß beim Stöbern!
Keramische remmen schrikken mij gelijk af met auto’s van deze leeftijd, alleen hier op kun je al aardig leeglopen als het aan vervangen toe is.
Het hangt er van af hoe lang je er in wil gaan rijden en wat je budget is tbv de running cost, een jaartje of max twee zou je vrij goedkoop kunnen rijden mits geluk, op de langere termijn zal het waarschijnlijk een bult geld en erfenissen gaan kosten.
Wel een heerlijke bak om in te sturen natuurlijk!
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
S3 8V Limousine Ibis White I Audi cabrio 2.6 V6 ming BLUEI Audi A3 8V Limousine S-Line 1.0 daytona GRAYI Audi A6 C6/4F L 3.0 TFSI V6 213kw 290 pk quattro BLACK I Audi S4 B6 Avant 4.2 V8 253kw 344pk quattro BLACK I Audi S4 B5 Avant 2.7 V6 195kw 320pk quattro BLACK ABT tuned I Audi A4 B6 Avant 1.9TDI 96kw H5 BLACK Hartog tuned
als je je realiseert dat een auto als deze echt serieus geld kost aan jaarlijks onderhoud dat hoort bij een km stand als deze en dat er menigeen financieel op leeggelopen is en je vind dat geen probleem dan zou ik hem kopen.
Dat schommelen zou mij het meeste zorgen baren, kan namelijk best wel eens in je bak zitten met deze km stand. ben je zo een rooie rug of meer verder.
Eerlijk is eerlijk, het is een hele mooie wagen! Maar idd zoals hierboven al genoemd: de keramische remmen blijft toch wel een dingetje hoor. Het zijn gevoelige auto's qua onderhoud. Dus dat moet in de historie perfect in orde zijn. Die achterklep: dat hebben ze bijna allemaal! Dat is een ontwerpfout. Er is namelijk 1 motor geinstalleerd waardoor hij door de loop der jaren met speling steeds slechter loopt.
Maar even iets anders mijn neefje heeft er vorige maand 1 in geruildnop een rs6 en die staat ook te koop. Die heeft alleen een nieuw set banden nodig. Verder is er echt zuinig mee omgegaan! Tevens heeft hij vorig jaar nieuwe remschijven er onder laten zetten!
Audi S8 5.2 FSI quattro Pro Line + Camera/Vol
https://link.marktplaats.nl/m1598333...=socialbuttons
Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
Die verdien je zeer waarschijnlijk weer terug.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
S3 8V Limousine Ibis White I Audi cabrio 2.6 V6 ming BLUEI Audi A3 8V Limousine S-Line 1.0 daytona GRAYI Audi A6 C6/4F L 3.0 TFSI V6 213kw 290 pk quattro BLACK I Audi S4 B6 Avant 4.2 V8 253kw 344pk quattro BLACK I Audi S4 B5 Avant 2.7 V6 195kw 320pk quattro BLACK ABT tuned I Audi A4 B6 Avant 1.9TDI 96kw H5 BLACK Hartog tuned
In dit segment loont het zoeken naar de laagste aanschafprijs vaak niet. Een rondje nieuwe remmen bijvoorbeeld komt dicht in de buurt van het gat tussen die twee auto's.
Onderhoud is fors duurder, reparaties ook, maar ik moet zeggen dat deze monsters wel nagenoeg kogelwerend zijn, de lagere segment auto's mankeren een stuk meer bij Audi, daar loop je volgens mij gemiddeld sneller op leeg dan deze.
Uiteraard zijn de keramische remmen nagenoeg onbetaalbaar en een inlaatspruitstuk vervangen kost meer dan een goed rijdende A3, maar dat is dan ook wel het enige wat aan die motor mankeert. Als je een 1.4TFSI koopt van 10 jaar oud en je olieverbruik is 1:500km, je waterpomp lekt, distributie klappert en je zuigers zijn gescheurd ben je ook niet goedkoop uit, en daar heeft die V10 allemaal geen last van.
Appels met peren verhaal, maar als je dan toch een vette bak wilt rijden is dit een veilige keuze normaal gesproken.
Volg ons op facebook: https://www.facebook.com/#!/hartogtuning.
TFSI olieverbruik echt opgelost vanaf 3750,-
www.hartogtuning.nl..... DE Audi-specialisten.
Heb de auto niet gekocht!
Na het onderhandelen zijn we als volgt tot een akkoord gekomen: €8200 euro inclusief nieuwe TÜV en HU. (APK en uitstootkeuring).
Deze Audi kwam echter niet door de keuring heen, hij is afgekeurd op meerdere punten. Ook doet de autogarage er erg geheimzinnig over, dus het leek mij geen goede keuze.
Momenteel heb ik een Audi Q7 3.0 TDI S-Line op het oog uit 2007. Daar maar even een kijkje nemen aankomende donderdag.
Helaas heeft deze Audi wel een beetje roest op de wielkast links achter, het blijft dus nog steeds een gok.
P.S. voor de geďnteresseerden heb ik de foto's van Audi Q7 bijgevoegd. (laatste foto's is de roest te zien)
Verstuurd vanaf mijn LYA-L29 met Tapatalk
Mij ook een Q7 die roest van binnenuit dan gaat mijn gedachte ook meteen uit naar slecht herstelde schade, die zou ik dus laten staan want dit soort dingen herstellen (roestschade) loopt meestal flink in de papieren het is alleen de bloemkool die je nu ziet maar het deel dat je moet herstellen is het waarschijnlijk vele malen groter (laswerk, spuitwerk, opnieuw conserveren).