Goedenavond Forum leden,

Mijn naam is Erik de Wild, nieuw binnen dit forum, en ga binnenkort mijn eerste RS6 aanschaffen van het modeljaar 2008-2010
Het model met de machtige 5.0 V10 motor, toch wel een soort van droom die gaat uitkomen.
Maar alvorens er eentje aan te schaffen kan ik denk ik wel wat advies gebruiken van kenners. Dus zou graag jullie kennis gebruiken om tot een keuze te komen.

Ik weet dat ergens 2e helft 2008 het model een facelift heeft gehad. Nu weet ik dat in deze facelift onder andere een aantal optische zaken maar ook technische zaken zijn veranderd. Ik zou graag eentje aanschaffen met de Facelift.
Maar nu heb ik het idee dat sommige 'oude' RS6-en bijvoorbeeld nieuwe achterlichten hebben gekregen om er zo nieuwer uit te zien. Daarentegen zie ik ook wel 2009 modellen met het oude type achterlicht (hebben deze lang in de showroom gestaan?). Kan iemand benoemen hoe ik goed kan zien of het om een nieuw model gaat? Weet iemand alle updates t.a.v. het oude model?
Is er misschien ook een scheiding aan te geven in de chassisnummers? Waar beginnen de facelift chassisnummers? Of zijn dat gegevens die niet prijsgegeven zijn?

Inmiddels ben ik mij ook wat meer aan het verdiepen in het onderhoud van dit model. Weet ook dat sommige zaken gruwelijk financieel uit de hand kunnen lopen. Voor mij zelf denk ik dat het niet slim is om Keramische remmen onder de auto te hebben, als ze ooit vervangen moeten worden moet ik denk ik de auto verkopen :-).
Maar zo ook de pakking tussen motor en bak schijnt een leuke te zijn. Motor moet uit de auto om deze pakking te vervangen. Weet iemand het onderdeel nummer en naam van deze pakking? Als er dan onderhoudspapieren bij zitten dan kan ik wellicht zien of dat deze pakking al vervangen is. Weten jullie nog meer zaken welke financieel gevoelig zijn en waar ik op moet letten?

Waarschijnlijk gaat mijn toekomstige RS6 uit het buitenland komen, dus ik ben aan het zoeken op de diverse bekende websites. Ga wellicht komend weekend al naar Duitsland en België om de gemaakte voorselectie te bekijken. Hulp in de vorm van informatie en kennis zou dan zeer welkom zijn.

Hoor het graag van jullie.

Groet Erik de Wild