Resultaten 1 tot 12 van de 12

Onderwerp: Aanschaf A6 C7 vragen over wel/niet opties

  1. #1
    Frog's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2013
    Leeftijd
    66
    Posts
    148
    Kudos
    13
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Aanschaf A6 C7 vragen over wel/niet opties

    Ik ga mijn A4 B7 3.2 fsi aan de kant doen en ga zoeken naar een A6 C7 3.0 tfsi. Nu heb ik een aantal vragen waarbij ik de antwoorden niet kan vinden op dit forum of via Google. Wie?

    - is een achterklep welke opent/sluit (dus helemaal, niet enkel ontgrendelt) een standaard voorziening of een optie?
    - eigenlijk idem met de vering: heeft iedere A6 C7 3.0 tfsi een dynamisch onderstel? Dus in de MMI te kiezen. Advertenties vermelden vaak "sport onderstel" n.l.
    - is keyless entry standaard of een optie
    - heeft de led koplampen versie altijd de "matrix" functie?

    Mijn keuze's zijn qua budget beperkt tot modellen vanaf zeg 2011 - 2013
    1978->: Citroën club GS1220 - Citroën sport GS1300 - Ford Capri 1.6 gt - Ford Taunus 1.3 Coupé - Audi 100 2.0 LS - VW Polo 1.0 - Volvo 340 1.4 - Toyota Camry 2.0 GL - Toyota Camry 2.0 GLI - Toyota Avensis 2.0 D4 - Audi A4 B6 3.0 - Audi A4 B7 3.2 FSI

  2. #2
    ketelapper's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    49
    Posts
    11.124
    Kudos
    749
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Aanschaf A6 C7 vragen over wel/niet opties

    Leuk vooruitzicht! Wordt een heerlijke stap qua techniek en luxe

    Achterklep:
    Op A6 Limousine is elektrisch bedienbare achterklep altijd een optie geweest en gebleven.
    Op A6 Avant pré-facelift (2011-2015) een optie, vanaf de facelift standaard.

    Dynamisch onderstel:
    Een onderstel met dynamische dempers is op de C7 alleen voor de RS6 een optie geweest. Voor de 'normale' versies was er keuze uit
    - standaard onderstel,
    - sportonderstel, 20mm verlaagd,
    - S line onderstel, 30mm verlaagd,
    - luchtvering, variabele hoogte.
    Alleen de luchtvering is in MMI instelbaar.

    Keyless entry
    Audi noemt dit 'Comfortsleutel'. Is altijd een optie geweest. Op foto's van buiten te herkennen aan chroomstrip op de deurgrepen.
    Als een auto zowel comfortsleutel als elektrische achterklep heeft, heb je ook 'virtual pedal'; dan kun je de achterklep openen met een zwaaibeweging van je voet onder de achterbumper.

    LED / matrix:
    Op A6 pré-facelift (2011-2015) zijn alleen gewone LED koplampen leverbaar geweest. De matrix-functie is bij de facelift geïntroduceerd. En matrix is ook dan nog altijd als optie, bovenop LED.

    Succes met zoeken! De spoeling in 3.0TFSi is erg dun. Zelfs in Duitsland staan er van 2011-2013 maar een paar te koop.
    Tipje: kijk ook naar A6 allroad, dan heb je uit jouw vier gevraagde opties in ieder geval altijd luchtvering al standaard.
    8 ringen, 2 vleugels | 22 cilinders | 1.310pk | 1.700Nm in Dagelijks: A8 (D5/4N) Limousine 60 TFSI-e, Ultrablauw (03/2022) - Mrs.: A3 (8V) Sportback e-tron, Daytonagrau (12/2017) - Hobby: 🧡 Orange Flame (04/2022)

  3. #3
    MaartenS1981's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Posts
    6.534
    Kudos
    151
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Aanschaf A6 C7 vragen over wel/niet opties

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ketelapper Bekijk Berichten
    Keyless entry
    Audi noemt dit 'Comfortsleutel'. Is altijd een optie geweest. Op foto's van buiten te herkennen aan chroomstrip op de deurgrepen.
    Als een auto zowel comfortsleutel als elektrische achterklep heeft, heb je ook 'virtual pedal'; dan kun je de achterklep openen met een zwaaibeweging van je voet onder de achterbumper.
    Is die "virtual pedal" niet bij de FL? Ik heb op mijn 4G pFl comfortsleutel met elektrische achterklep, maar kan zwaaien met mijn voet wat ik wil, maar de achterklep gaat niet open...
    Wie het laatst lacht, denkt het traagst.....

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2020
    Posts
    45
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Aanschaf A6 C7 vragen over wel/niet opties

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MaartenS1981 Bekijk Berichten
    Is die "virtual pedal" niet bij de FL? Ik heb op mijn 4G pFl comfortsleutel met elektrische achterklep, maar kan zwaaien met mijn voet wat ik wil, maar de achterklep gaat niet open...
    Dit geprobeerd?... :')
    https://www.youtube.com/watch?v=_kdz...el=Matroskinas


    (0:07 sec)
    Laatst gewijzigd door Rustiko; 10-12-20 om 13:13.

  5. #5

    Standaard Re: Aanschaf A6 C7 vragen over wel/niet opties

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MaartenS1981 Bekijk Berichten
    Is die "virtual pedal" niet bij de FL? Ik heb op mijn 4G pFl comfortsleutel met elektrische achterklep, maar kan zwaaien met mijn voet wat ik wil, maar de achterklep gaat niet open...
    Nee hoor, zou jij dan ook moeten hebben. Je moet in het midden een schop geven in de lengterichting van de auto, niet zijwaarts, en best dicht bij de onderkant van de bumper. Zoals die vrouw in het filmpje van Rustiko ook doet. Er was wel een tpi over virtual pedal met wat info over mogelijke issues m.b.t. regelapparaat en bedrading, ik weet er het fijne niet meer van.


  6. #6
    MaartenS1981's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Posts
    6.534
    Kudos
    151
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Aanschaf A6 C7 vragen over wel/niet opties

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Raz0r Bekijk Berichten
    Nee hoor, zou jij dan ook moeten hebben. Je moet in het midden een schop geven in de lengterichting van de auto, niet zijwaarts, en best dicht bij de onderkant van de bumper. Zoals die vrouw in het filmpje van Rustiko ook doet. Er was wel een tpi over virtual pedal met wat info over mogelijke issues m.b.t. regelapparaat en bedrading, ik weet er het fijne niet meer van.
    Paar keer geprobeerd, maar (nog) zonder resultaat helaas.
    Wie het laatst lacht, denkt het traagst.....

  7. #7
    Yuxel's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2020
    Posts
    726
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron
    Land
    Land

    Standaard Re: Aanschaf A6 C7 vragen over wel/niet opties

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MaartenS1981 Bekijk Berichten
    Paar keer geprobeerd, maar (nog) zonder resultaat helaas.
    Pas op dat je niet je bumper eraf schopt
    A3 e-tron Q5 2.0 TDI Quattro S-Line A4 2.0 FSI
    Originele VCDS Haarlem

  8. Ad
  9. #8
    Frog's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2013
    Leeftijd
    66
    Posts
    148
    Kudos
    13
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Aanschaf A6 C7 vragen over wel/niet opties

    Thanks ketelapper voor duidelijke info! Hier kan ik wat mee.

  10. #9
    Frog's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2013
    Leeftijd
    66
    Posts
    148
    Kudos
    13
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Aanschaf A6 C7 vragen over wel/niet opties

    Nog een vraagje, wie denkt mee?

    Een A6 C7 uit 2011 met een gewicht van 1715 kg op kenteken heeft volgens diverse. kenteken checks een gem. verbruik van 8,2 L/100 km.
    Een model van 2013 met een gewicht van 1840 kg op kenteken echter volgens dezelfde sites 11,85/100 km.

    Het 2013 model is een 310 pk versie, beide wagens zijn Duitse import.

    Kloppen die tabellen/databases niet, is dit fout? Volgens Duitse verbrauchs-sites scheelt het iets maar geen 2,62 meer hoor. Die opgaven van 11,85 zijn volgens mij bij stadsgebruik.

    Ja natuurlijk weet ik dat 8,2 zeer optimistisch is, met mijn 3.2 fsi rijd ik in de winter ook 12 L op 100 weg, woon-werkverkeer enkele reis 8 km.
    1978->: Citroën club GS1220 - Citroën sport GS1300 - Ford Capri 1.6 gt - Ford Taunus 1.3 Coupé - Audi 100 2.0 LS - VW Polo 1.0 - Volvo 340 1.4 - Toyota Camry 2.0 GL - Toyota Camry 2.0 GLI - Toyota Avensis 2.0 D4 - Audi A4 B6 3.0 - Audi A4 B7 3.2 FSI

  11. #10
    Golfer's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Leeftijd
    56
    Posts
    3.785
    Kudos
    4
    Auto
    Audi A6 Allroad

    Standaard Re: Aanschaf A6 C7 vragen over wel/niet opties

    Hetzelfde model na 2 jr met 125kg verschil? Welke motorisatie? FWD vs Quattro? Op Spritmonitor.de kun je het vrij exact filteren.
    Allroad 2.7T biturbo H6 LR MY2003 Atlasgrijs,
    verkocht: A6 Allroad 2007 3.0 tdi, kobaltblauwe Allroad Quattro 2.7T MY2003, A6 4B avant 2.5TDI MY2002 H6 Hartog tuned, A3 SB 2.0 tdi Ambition MY2008.

  12. #11

    Standaard Re: Aanschaf A6 C7 vragen over wel/niet opties

    Haal je rijklaar en leeggewicht door elkaar? De 300pk en 310pk versie verschillen (nagenoeg) niets. Om met de 3.0tfsi met koude motor 1 op 12 te halen in de 8km naar je werk zul je behoorlijk je best moeten doen, 1 op 10 is waarschijnlijker. 1 op 12 haal je op een langer stuk Nederlandse snelweg als je rustig doet. Met 1000+ km trajecten en stukken ~200 kmph kan je gemiddeld toch nog wel 1 op 9.5-10.5 halen. Heel veel remmen en gas, flinke stukken in stadsverkeer, denk aan 1 op 7.0-7.5. Om optimaal te genieten moet je met deze auto toch eigenlijk kunnen rijden zonder al teveel op het verbruik te letten.

  13. #12
    Frog's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2013
    Leeftijd
    66
    Posts
    148
    Kudos
    13
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Aanschaf A6 C7 vragen over wel/niet opties

    @ Raz0r: Nee, 12 liter op 100 km dus 1 op 8 (c.a.) voor die 8 km woon-werkverkeer, als ik het al haal. 1 op 7,.. zal realistischer zijn met een motor en kats. welke nog nauwelijks op temperatuur gekomen zijn. Dit voor m'n 3.2 fsi trouwens. Hetzelfde zal voor de tfsi wel gelden.

    In dezelfde kenteken-checks vul ik kentekens in van een 2011 en een 2013 model, resp. met 300 en 310 pk.
    Het gaat in beide gevallen om dezelfde gewichtscategorie n.l. die voor de mrb.

    Het gaat mij niet om het verbruik want dat ben ik gewoon van mijn 3.2 fsi maar ik denk dat de database achter de verschillende apps en sites (dat is natuurlijk dezelfde database) niet klopt. Het is zelfs zo dat de opgave mbt. het stadsverkeer nog gunstiger uitvalt dan het gecombineerde verbruik. Dit laatste bij de 2013 versie.

    @ Golfer: de Spritmonitor raadplegende maakt het idd. weinig verschil. Voorzover ik weet is de 3.0 tfsi altijd quattro. Misschien is die wagen bij de RDW opnieuw gewogen vanwege import? Er zitten wel véél meer opties en o.a. veel grotere remschijven op dat 2013 model wat ik op het oog heb maar of dat die 125 kg rechtvaardigt? Gooi maar in mijn pet, weet het niet.
    Laatst gewijzigd door Frog; 12-12-20 om 19:03.
    1978->: Citroën club GS1220 - Citroën sport GS1300 - Ford Capri 1.6 gt - Ford Taunus 1.3 Coupé - Audi 100 2.0 LS - VW Polo 1.0 - Volvo 340 1.4 - Toyota Camry 2.0 GL - Toyota Camry 2.0 GLI - Toyota Avensis 2.0 D4 - Audi A4 B6 3.0 - Audi A4 B7 3.2 FSI

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •