Resultaten 1 tot 17 van de 17

Onderwerp: Aankoopadviezen Audi S3 bouwjaar 2013 t/m 2018

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2020
    Leeftijd
    31
    Posts
    8
    Kudos
    0

    Standaard Aankoopadviezen Audi S3 bouwjaar 2013 t/m 2018

    Hallo mijn naam is Nick en ik ben nieuw hier en ben woonachtig in Wijchen. Ik heb voor een half jaar geleden mijn Golf 7 1.4 tsi 122pk highline verkocht omdat ik hem niet pittig genoeg vond, ik kwam daarvoor van een Audi Sportback 2.0 tfsi 200pk af die mij heel goed beviel maar helaas vanwege Prive redenen spijtig genoeg heb moeten verkopen! Nu is het weer tijd om een soort gelijke Audi te gaan kopen maar nu met nog wat extra meer pit, een s3 dus! Ik heb er al een keertje in gereden en ik was natuurlijk meteen verkocht. Ik heb hier en daar op internet een beetje zitten neuzen naar de issues van deze auto alleen kan ik toch niet helemaal vinden waar ik nou precies op moet letten als ik zo een auto wil kopen en zodoende ben ik hier op dit mooie forum terecht gekomen. Echter heb ik al wel wat gelezen over de Haldex koppeling/pomp die nog welles defect kan raken, maar goed hoe ik hier achter moet komen weet ik dus ook niet. Mijn budget ligt tussen de 23.000 en 27.000 euro en gewenste km stand tussen de 20.000 en 100.000 ( mag natuurlijk iets meer zijn maar ). Ik hoop dat jullie mij wat tips kunnen geven en punten waar ik op moet gaan letten voor het kopen van deze fantastische mooie wagen want ik wil natuurlijk geen kat in de zak kopen ( al moet je toch een beetje geluk hebben met een auto) ik hoop snel van jullie te horen, Alvast hartelijk dank!
    Laatst gewijzigd door Nckk; 27-12-20 om 12:19.

  2. #2
    Reggy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2010
    Leeftijd
    47
    Posts
    15.475
    Kudos
    354
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Aankoopadviezen Audi S3 bouwjaar 2013 t/m 2018

    Welkom hier op het forum, leuke zoektocht ga je aan.
    Ik ben er ongeveer een halfjaar mee bezig geweest om de juiste S3 te vinden, mijn budget lag iets hoger maar was voorheen wel opzoek naar een pfl model (t/m 2016) Het is uiteindelijk een S3 uit 2018 geworden. In mijn zoektocht / advies ben ik niet veel tegengekomen waar echt op te letten, ik was bang voor ketting problemen maar kon er niks over vinden, dsg blijft natuurlijk een ietwat gevoelige bak, koop dan ook geen extreem getunde auto. Het einige echte advies wat ik je kan geven is de historie van de auto goed te achterhalen, alles staat of valt bij het onderhoud van de auto, check gewoon of er een aansluitende onderhoud historie aanwezig is, ook schadeverleden uitzoeken, vooral bij import exemplaren.

    Succes met je zoektocht en houdt ons op de hoogte
    S3 8V Limousine IbisWhite I Audi cabrio 2.6 V6 ming BLUEI Audi A3 8V Limousine S-Line 1.0 daytona GRAYI Audi A6 C6/4F L 3.0 TFSI V6 213kw 290 pk quattro BLACK I Audi S4 B6 Avant 4.2 V8 253kw 344pk quattro BLACK I Audi S4 B5 Avant 2.7 V6 195kw 320pk quattro BLACK ABT tuned I Audi A4 B6 Avant 1.9TDI 96kw H5 BLACK Hartog tuned

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2020
    Leeftijd
    31
    Posts
    8
    Kudos
    0

    Standaard Re: Aankoopadviezen Audi S3 bouwjaar 2013 t/m 2018

    Bedankt voor je snelle reactie Reggy! Ik was idd al niet van plan om een getunde auto aan te schaffen want dan weet je al helemaal zeker dat iemand er flink mee trapt en dsg krijgt ook goed op zijn donder dat klopt! Bedankt voor je tips!

    Iemand nog meer tips waar ik op moet letten met het kopen van een S3? Er zullen toch nog wel wat kwaaltjes zijn waar je op zou moeten letten?

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2020
    Leeftijd
    31
    Posts
    8
    Kudos
    0

    Standaard Re: Aankoopadviezen Audi S3 bouwjaar 2013 t/m 2018

    Iemand nog meer tips? Ik ontvang ze heel graag!

  5. #5

    Standaard Re: Aankoopadviezen Audi S3 bouwjaar 2013 t/m 2018

    Ik heb zelf een S3 gehad uit 2014 en ben totaal niet te spreken over de DSG6 uit dat model. Daar kreeg ik dus problemen mee en gaf de dealer niet thuis met de garantie afhandeling.

    De DSG7 die in de facelift zit is veel beter en alleen daarom zou ik voor de facelift gaan. Anders een handbak voor de pré facelift.

    Verstuurd vanaf mijn IN2023 met Tapatalk


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2020
    Leeftijd
    31
    Posts
    8
    Kudos
    0

    Standaard Re: Aankoopadviezen Audi S3 bouwjaar 2013 t/m 2018

    Oh serieus? Wat waren je problemen daarmee als ik vragen mag? Ik kreeg juist weer te horen dat de dsg6 bak ( natte bak ) weer veel betrouwbaarder waren dan de dsg7 droge bak en dat daar veel meer problemen mee waren! Facelift model ga ik natuurlijk ook veel liever voor maar helaas is dat echt niet te betalen en gaat dat ver boven mijn budget helaas...

  7. #7

    Standaard Re: Aankoopadviezen Audi S3 bouwjaar 2013 t/m 2018

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nckk Bekijk Berichten
    Oh serieus? Wat waren je problemen daarmee als ik vragen mag? Ik kreeg juist weer te horen dat de dsg6 bak ( natte bak ) weer veel betrouwbaarder waren dan de dsg7 droge bak en dat daar veel meer problemen mee waren! Facelift model ga ik natuurlijk ook veel liever voor maar helaas is dat echt niet te betalen en gaat dat ver boven mijn budget helaas...
    dsg7 is niet per definitie droge bak... die droge variant dq200 zit in auto's met max 250nm koppel (max 1.4tfsi volgens mij). In de S3 is de 7 spd dsg wel een natte koppeling die meer koppel aankan.

  8. Ad
  9. #8
    Reggy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2010
    Leeftijd
    47
    Posts
    15.475
    Kudos
    354
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Re: Aankoopadviezen Audi S3 bouwjaar 2013 t/m 2018

    En zeker met een juiste dsg tuning.
    S3 8V Limousine IbisWhite I Audi cabrio 2.6 V6 ming BLUEI Audi A3 8V Limousine S-Line 1.0 daytona GRAYI Audi A6 C6/4F L 3.0 TFSI V6 213kw 290 pk quattro BLACK I Audi S4 B6 Avant 4.2 V8 253kw 344pk quattro BLACK I Audi S4 B5 Avant 2.7 V6 195kw 320pk quattro BLACK ABT tuned I Audi A4 B6 Avant 1.9TDI 96kw H5 BLACK Hartog tuned

  10. #9
    RavXL's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2021
    Leeftijd
    44
    Posts
    13
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Re: Aankoopadviezen Audi S3 bouwjaar 2013 t/m 2018

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nckk Bekijk Berichten
    Iemand nog meer tips? Ik ontvang ze heel graag!
    Heb je inmiddels al een S3 gevonden?
    Enige tip die ik je kan meegeven is gewoon meerdere S3's gaan proefrijden om te vergelijken. Ik ben zelf in bezit van een S3 uit 2015 met handbak, sowieso lastig te vinden maar ben tot op het heden super blij mee. De nieuwere versie van vanaf 2017 is misschien wat duurder maar dat digitale dashboard ofwel virtual cockpit is wel erg mooi. Dat is het enige wat ik mis in mijn S3. Verder geen rare onderhoudspunten of gebreken. Ik heb de auto ook laten chippen (op EUR98) want ik vond die standaard nogal inhouden en kon er niet "lui" mee rijden (in hogere versnelling bij lage snelheden). Na de chip rijdt de auto vele malen beter, gewoon de aanloop (directer en feller), koppel onderin etc. Wel altijd netjes warm rijden en de beurtjes doen natuurlijk.
    Laatst gewijzigd door RavXL; 07-01-21 om 09:12.

  11. #10

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2020
    Leeftijd
    31
    Posts
    8
    Kudos
    0

    Standaard Re: Aankoopadviezen Audi S3 bouwjaar 2013 t/m 2018

    Bedankt voor jullie advies! Ik heb er momenteel wel een op het oog alleen wel uit het bouwjaar 2013 ( november ) misschien dat jullie hem willen bekijken via de link en mij willen vertellen wat jullie er echt van vinden en ook kwa prijs? Link: https://link.marktplaats.nl/m1656876...ontent=app_ios. De virtuele cockpit van de facelift is inderdaad fantastisch maar echt niet te betalen... Ik wil echt max 25 tot 27k uitgeven voor de auto. Een must is ook een automaat dit keer want hiervoor heb ik atijd handgeschakelde auto’s gehad maar 1x mogen proefrijden in een s3 met s tronic en toen was ik gelijk verkocht haha.
    Laatst gewijzigd door Nckk; 29-01-21 om 11:24.

  12. #11
    iLudo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2012
    Posts
    1.122
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard Re: Aankoopadviezen Audi S3 bouwjaar 2013 t/m 2018

    Tip:
    Laat voor zo’n auto wel een aankoopkeuring doen bij een onafhankelijke partij. Mochten daar dingen uitkomen en je wil hem overnemen, laat dat dan eerst verhelpen. En waar bestaat de garantie uit? Wel meer dan tot de deur neem ik aan ;-). Laat alles op papier zetten en niets mondeling. Geen aannames enz. Kijk bijvoorbeeld op de ANWB site voor aankooptips en rechten.
    Dealer onderhouden met de juiste intervallen?

    Dit is een in jan 2019 geïmporteerde S3. Inmiddels 2e eigenaar (een autobedrijf telt toch niet mee??). Heb je al gekeken of je er evt zelf een kan importeren?

    Wel een mooie bak!

    Succes!

  13. #12

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2020
    Leeftijd
    31
    Posts
    8
    Kudos
    0

    Standaard Re: Aankoopadviezen Audi S3 bouwjaar 2013 t/m 2018

    Als ik echt interesse heb dan laat ik zeker een aankoopkeuring uitvoeren vooral als het om zo een groot gedrag gaat! Het is tenslotte geen nieuwe stofzuiger die je aanschaft. Garantie inderdaad tot aan de deur tenzij je €1000 bovenop de vraagprijs betaald zoals vermeld in de advertentie. Voordat de auto naar Nederland kwam is hij altijd dealer onderhouden geweest en daarna bij 1 en dezelfde garage: Autobedrijf Schlichter in Hengelo, tot nu toe 2 oude eigenaren ( handelaar van nu niet meegeteld).
    Ik heb mezelf nog niet verdiept in het importeren van zo een auto, wel heb ik gezien wat ze zowel aanbieden in Duitsland maar in mijn prijsklasse niet echt voordelig als je dan ook nog moet bedenken dat de bpm erbovenop komt!
    Laatst gewijzigd door Nckk; 29-01-21 om 20:13.

  14. #13

    Standaard Re: Aankoopadviezen Audi S3 bouwjaar 2013 t/m 2018

    Neem er in ieder geval 1 na 2015. Die van voor 2015 hebben een manko op de turbo. De as tussen inkomend en uitgaande schoepenrad is zwak en breekt eenvoudig.
    Audi heeft hier ook al een aantal revisies in.
    Verder is de DSG7 in de S3 ook een natte plaat koppeling. Het is dezelfde DSG als in de RS3 en TTRS.
    De DSG6 heeft vaak megatronic problemen (electronica) en daar had ik dus ook last van. Niet kruipen bij stationair eens in de 500km ofzo. Contact uit en weer aan verhielp het wel.
    Dealer gaf niet thuis terwijl de auto nog garantie had.

    Verstuurd vanaf mijn IN2023 met Tapatalk

  15. #14

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2020
    Leeftijd
    31
    Posts
    8
    Kudos
    0

    Standaard Re: Aankoopadviezen Audi S3 bouwjaar 2013 t/m 2018

    Bedankt voor je reactie HJR, de Audi was helaas al verkocht ( handelaar wou ook zowieso niks met de prijs doen ). Maar goed, genoeg auto’s op de markt zou ik zeggen! Het turbo verhaal wat je opnoemt heb ik eigenlijk nog niet eerder gehoord, is dit alleen bij jou gebeurd of een algemeen bekend probleem van de auto?
    En geld dat ook voor het DSG probleem? Ik hoorde dat als je zo een auto koopt goed erop moet letten dat de DSG makkelijk en soepel overschakelt dus niet stoekert en rare bijgeluiden maakt en dat je dan gerust kunt zijn over de DSG bak. Of zeg jij dat je gewoon helemaal niet zo een S3 moet kopen onder het bouwjaar 2015? Want anders word de prijs van mijn toekomstige S3 echt wat te hoog en zal ik toch naar een andere auto moeten gaan kijken maar zou ik dat wel heel erg jammer vinden!

  16. #15

    Standaard Re: Aankoopadviezen Audi S3 bouwjaar 2013 t/m 2018

    Audi S3 Sportback 2.0 TFSI S3 quattro Pro Line Plus NL-AUTO
    €*20.995,00
    https://link.marktplaats.nl/m1648753...=socialbuttons

    Is dit niet iets. Niet heel dik in de opties. Wel orgineel nl auto en blijft genoeg over om eventueel de turbo te vervangen. Het is dat ik het er thuis niet in krijg maar anders zou ik deze persoonlijke wel bezichtigen.

    Verstuurd vanaf mijn SM-A600FN met Tapatalk
    Audi a6 avant tip tronic 3.0 tfsi(2010)

  17. #16

    Standaard Re: Aankoopadviezen Audi S3 bouwjaar 2013 t/m 2018

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nckk Bekijk Berichten
    Bedankt voor je reactie HJR, de Audi was helaas al verkocht ( handelaar wou ook zowieso niks met de prijs doen ). Maar goed, genoeg auto’s op de markt zou ik zeggen! Het turbo verhaal wat je opnoemt heb ik eigenlijk nog niet eerder gehoord, is dit alleen bij jou gebeurd of een algemeen bekend probleem van de auto?
    En geld dat ook voor het DSG probleem? Ik hoorde dat als je zo een auto koopt goed erop moet letten dat de DSG makkelijk en soepel overschakelt dus niet stoekert en rare bijgeluiden maakt en dat je dan gerust kunt zijn over de DSG bak. Of zeg jij dat je gewoon helemaal niet zo een S3 moet kopen onder het bouwjaar 2015? Want anders word de prijs van mijn toekomstige S3 echt wat te hoog en zal ik toch naar een andere auto moeten gaan kijken maar zou ik dat wel heel erg jammer vinden!
    DSG problematiek komt veel voor, maar de bak wordt ook veel verkocht. Feit is wel dat als je problemen krijgt je meteen zwaar de klos bent met duizenden euro's reparatiekosten.
    Ik ben hierdoor huiverig voor de DSG geworden en kies eerder voor een ZF8 tiptronic bak of een handbak.....

    Verstuurd vanaf mijn IN2023 met Tapatalk

  18. #17

    Standaard Re: Aankoopadviezen Audi S3 bouwjaar 2013 t/m 2018

    Het scheelt een hoop als je de dealer overslaat bij een dsg probleem.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •