Resultaten 1 tot 15 van de 15

Onderwerp: Zoektocht naar A6 2015 - aankooptips gevraagd over opties en uitvoering

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2016
    Leeftijd
    54
    Posts
    16
    Kudos
    0

    Standaard Zoektocht naar A6 2015 - aankooptips gevraagd over opties en uitvoering

    Op dit moment ben ik twee A6’en avant uit 2015-2016 (c7) aan het vergelijken.
    Betreft 1.8 TFSI, Auto wat (s-tronic) met divers verschillende opties.
    Beide uit Duitsland , dus moet me even goed voorbereiden op vragen aan dealers.
    Nu zie ik in het vergelijk zoals op Audi Boerse.de gemaakt kan worden bij één staan (2015) : rucksitzbank umlegbar
    Bij de andere staat dit dus niet aangevinkt.
    Omdat ik, lang geleden in 2004, ook een A4 sedan had gekocht en op enig moment erachter kwam dat de achterbank omklapbaar was wil ik eenzelfde verrassing voorkomen.

    Dus mijn vraag: is dit een fout in omschrijving of bestaat een A6 avant c17 inderdaad zonder neerklapbare bank.

    overige tips zijn welkom ! sjoeritz heb ik al stand-by staan. Ben benieuwd.
    enige wat ik van kun Tesla S ga missen is waarschijnlijk het (multi media iPad systeem ;-)
    Laatst gewijzigd door joepa4; 20-01-21 om 22:27.

  2. #2
    jan v s's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2009
    Posts
    232
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard Re: Zoektocht naar A6 2015 - neerklapbare achterbank, optie?

    Hoi hoi,
    Ik kan jou vraag niet direct beantwoorden.
    Maar ik heb de laatste maanden ook heeel veel vergelijkingen gedaan op diverse sites voor een ander type Audi.
    Mijn ervaring is wel dat de gegeven informatie niet altijd even nauwkeurig enof consistent is:
    Vaak worden opties aangegeven die er standaard al opzitten, soms worden zaken gewoon weggelaten, of dubbel opgesomd.
    Vaak zitten losse opties al in pakketten ,. Dus alle mogelijke combinaties zijn dan ook mogelijk.

    Wat je wel vaak op de Audi.de site kan zien is het onderscheid tussen de (extra) opties en wat er standaard in een auto zit,
    Je kunt dan ook kijken bij de dealer zelf voor een auto, soms zie je daar ook weer aanvullende informatie. Of kijk ook op mobile.de.
    Ook kan een oude configuratie voor deze auto op internet vaak te vinden voor jou bouwjaar / model. Uitkomst bieden.
    Tenslotte is gewoon “ vragen aan de dealer” bij serieuze interesse een goede mogelijkheid,

    Ik zou zeggen, pas op met informatie van Nederlandse dealers 😎 na een maandje huiswerk door te lezen, kon ik al een aantal luchtballonnen doorprikken, die info is vaak niet betrouwbaar. Ook omdat de pakketten in Duitsland anders zijn samengesteld.

    Nu heb ik ook een A6 en ik meen dat een “ deelbare achterbank met skivak ” wel een optie was toentertijd. Maar of de b ank anders vast zit, kan ik je niet zeggen.

    Ik wens je veel plezier in je zoektocht, hoop dat je een mooie zult vinden.
    P.s. Je hebt een toppertje met Chris hoor 👍👍👍😎

    Gr. Jan
    Q5 55 TSFI e matador rood (november 2020)

  3. #3

    Standaard Re: Zoektocht naar A6 2015 - neerklapbare achterbank, optie?

    Er zijn 2 verschillen kwa achterbank dat ik weet
    Normaal neerklapbaar met de knopjes op de bovenkant van de achterbank
    en die met de hendels in de zijpanelen van de kofferbak
    Heb ze zonder 1 van deze 2 nog nooit gezien

  4. #4
    robby70's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Posts
    973
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Zoektocht naar A6 2015 - neerklapbare achterbank, optie?

    Hou in de gaten dat je de MMI High versie aanschaft (voor zover de standaard versie nog in de facelift zit) en evt virtual cockpit. Persoonlijk vindt ik de HUD optie erg lekker en ACC is ook super handig. Daarnaast nog veel mogelijkheden met (sport) stoelen, vzv massage en/of ventilatie ('s zomers lekker). Keyless entry en opklapbare spiegels zijn ook fijne opties. En hou de S-Line uitvoering in de gaten ; - sportonderstel + buitenstyling, - binnen styling. En een lekker sportstuur is natuurlijk ook altijd meegenomen. Verder heb je in de jaren die jij zoekt een verschil tussen auto's met dynamische knipperlichten en de statische 'old school' knipperlampen.
    Succes verder en we zien wel wat t wordt.
    A6 50TDI Quattro (C8/4K) + TTS Quattro (8J)

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2016
    Leeftijd
    54
    Posts
    16
    Kudos
    0

    Standaard Re: Zoektocht naar A6 2015 - neerklapbare achterbank, optie?

    MMI high en sportstoelen staan inderdaad hoog op eisenlijst. Maar gezien budget en beperkte zoekgebied ( bij 2015-2016 plus benzine) moeten andere punten er vervallen.
    Ga dan ook liever voor opties als sound systeem, lane assist , keyless en stoelverwarming dan voor de S-line uitvoering.
    Zal dan ook geen showstopper worden .... maar wel een fijne family-daily-driver 🙏🏻


  6. #6
    ketelapper's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    49
    Posts
    11.126
    Kudos
    749
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Zoektocht naar A6 2015 - neerklapbare achterbank, optie?

    Om jouw vraag nog maar te beantwoorden: de A6 Avant heeft altijd wel een neerklapbare achterbank standaard!
    Op de sedan was het een optie, maar op alle Avants altijd aanwezig.
    Succes met zoeken
    8 ringen, 2 vleugels | 22 cilinders | 1.310pk | 1.700Nm in Dagelijks: A8 (D5/4N) Limousine 60 TFSI-e, Ultrablauw (03/2022) - Mrs.: A3 (8V) Sportback e-tron, Daytonagrau (12/2017) - Hobby: 🧡 Orange Flame (04/2022)

  7. #7
    robby70's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Posts
    973
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Zoektocht naar A6 2015 - neerklapbare achterbank, optie?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door joepa4 Bekijk Berichten
    MMI high en sportstoelen staan inderdaad hoog op eisenlijst. Maar gezien budget en beperkte zoekgebied ( bij 2015-2016 plus benzine) moeten andere punten er vervallen.
    Ga dan ook liever voor opties als sound systeem, lane assist , keyless en stoelverwarming dan voor de S-line uitvoering.
    Zal dan ook geen showstopper worden .... maar wel een fijne family-daily-driver 🙏🏻
    Keyless Entry en keyless Go/Start niet verwarren ... dat laatste zit er standaard op, maar de keyless entry is een optie. Die zat er bij mij niet op, maar heb ik er zelf op geklust!
    A6 50TDI Quattro (C8/4K) + TTS Quattro (8J)

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2016
    Leeftijd
    54
    Posts
    16
    Kudos
    0

    Standaard Re: Zoektocht naar A6 2015 - neerklapbare achterbank, optie?

    Dank voor de tip, de optie is inderdaad Keyless Entry.

    Zoektocht nu beperkt tot twee, waarvan één in Duitsland.
    Contact verloopt wat moeizaam, maar gelukkig heb ik professionele hulp ingeschakeld via dit forum (Sjoeritz).
    Keurige A6 1.8 TFSI van 12/2015 met 111.000 km. Helaas geen 19 inch velgen (must have) en leder of panoramadak, maar die laatste opties stonden als ‘ nice to have’ op lijst.
    Wel weer een wegklapbare trekhaak, die ik nooit zelf achteraf zou monteren, maar wel weer handig is voor de fietsendrager (als de kinderen ooit weer los mogen ;-).
    Audi plus garantie van 12 maanden , want via Audi dealer.

    2e Audi is een Nederlandse A6 2.0 TFSI premium van 10/2015 met 100.000km. Maar van particulier en onderhoud via Profile sinds 2018.
    Wel leder, maar weer geen sportstoelen en die staan wel op ‘must have’.
    Verder kleine verschillen in opties.

    Voor nu voorkeur voor de Duitse optie, meer dan die 190pk heb ik niet nodig. Zou altijd nog langs Pedro kunnen om te laten chippen.

    Hoop er dit weekend uit te zijn ....ben benieuwd ...
    Laatst gewijzigd door joepa4; 21-01-21 om 09:16.

  10. #9
    marSeLine's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2016
    Posts
    162
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Zoektocht naar A6 2015 - neerklapbare achterbank, optie?

    Audi plus garantie van 12 maanden , want via Audi dealer. --> en das dan "echte" garantie

    Wel leder, maar weer geen sportstoelen en die staan wel op ‘must have’. --> zou ook eerder voor de sportstoel gaan dan leder....
    Laatst gewijzigd door marSeLine; 21-01-21 om 12:07.

  11. #10

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2016
    Leeftijd
    54
    Posts
    16
    Kudos
    0

    Standaard Re: Zoektocht naar A6 2015 - neerklapbare achterbank, optie?

    Dat besef ik me ook wel met de garantie, maar op afstand kopen zonder technische kennis blijft lastig.
    Overigens gaat de nieuwe wagen, welke A6 het ook gaat worden, richting Alkmaar (Hartog) voor onderhoud.

    En inderdaad, sportstoelen boven leder ....

  12. #11

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2016
    Leeftijd
    54
    Posts
    16
    Kudos
    0

    Standaard Re: Zoektocht naar A6 2015 - neerklapbare achterbank, optie?

    Drie keer is scheepsrecht. Na twee zoektochten voor een A6 , met vervolgens een andere keuze (nu twee jaar Tesla S gereden) is het deze keer snel gegaan.
    Afgelopen weekend actief online gaan zoeken en vandaag formeel de aankoop van een A6 in Duitsland bevestigd. Ongezien, ach No Guts No Glory.
    Als het goed wordt die over drie weken door Sjoeritz voor de deur afgeleverd.

    Het is dus een A6 Avant 1.8 TFSI geworden, S-tronic in Brilliant Zwart.
    Natuurlijk wat concessies gedaan, wilde me nu echt aan budget houden maar met onderstaande opties ben ik in ieder geval blij !
    Nog wel even op zoek naar een origineel setje 19" wielen en wellicht nog chiptuning bij Hartog.
    Leuk om weer een Audi te gaan rijden !

    Die Sonderausstattungen:
    Anhängevorrichtung
    Auf3ienspiegel elektrisch anklappbar, beidseitig automatisch abblendend Einparkhilfe plus
    adaptive cruise contra! mit Stop&Go-Funktion
    Komfortklimaautomatik 4-Zonen
    lnnenspiegel, automatisch abblendend
    Innen-und Auf3ienlichtpaket
    4-Wege-Lendenwirbelstütze
    Multifunktions-Sportlederlenkrad im 3-Speichen-Design mit Schaltwippen Audi sound system
    Mittelarmlehne vorn
    Sitzbezüge in Stoff Kontur
    Sitzheizung vorn und hinten
    Audi side assist und Audi active lane assist
    Sportsitze vorn
    Audi connect und Audi phone box
    Gepäckraumklappe elektrisch öffnend und schlief3iend
    Komfortschlüssel
    Fahrerinformationssystem mit 7-Zoll-Farbdisplay
    Fernlichtassistent
    Audi pre sense plus
    Kamerabasierte Tempolimitanzeige
    Rückfahrkamera
    MMI® Navigation plus mit MMI touch®
    Kraftstoffbehälter 75 Liter
    Antiblockiersystem
    Servolenkung
    Fensterheber elektrisch
    Elektronische Wegfahrsperre
    Laatst gewijzigd door joepa4; 22-01-21 om 14:36.

  13. #12
    robby70's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Posts
    973
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Zoektocht naar A6 2015 - neerklapbare achterbank, optie?

    Vette uitrusting .. kom maar op met die foto's!
    A6 50TDI Quattro (C8/4K) + TTS Quattro (8J)

  14. #13

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2016
    Leeftijd
    54
    Posts
    16
    Kudos
    0

    Standaard Re: Zoektocht naar A6 2015 - neerklapbare achterbank, optie?

    Nog geen vier weken na mijn eerste bericht in deze thread is vanmiddag de A6 door @SJOeritz afgeleverd.
    Auto was precies zoals op de plaatjes, had hem nog niet ‘live’ gezien.

    Mooi om weer Audi te rijden. Ben er blij mee.

    Aankomende week krijgt hij van Jurgh een detailing beurt, en ik wil ook snel een Smartphone Connect laten inbouwen (CarPlay).
    Zoek nog wel naar een goed adres om de A6 klein beetje te verlagen, dus als iemand tips heeft, graag.
    Als dat is gelukt kunnen er 19 inch velgen onder waarvoor de zoektocht voorzichtig is begonnen.
    De eerste kilometers verraste de power mij toch positief , het is maar een 1.8TFSI, zelfs in vergelijking met mijn oude Tesla S.
    Ach wie weet, laat ik hem toch chippen bij Hartog later dit jaar.

    Allen, dank voor de tips ! En Nice to be Back.

  15. #14
    ketelapper's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    49
    Posts
    11.126
    Kudos
    749
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Zoektocht naar A6 2015 - neerklapbare achterbank, optie?

    Van harte!
    8 ringen, 2 vleugels | 22 cilinders | 1.310pk | 1.700Nm in Dagelijks: A8 (D5/4N) Limousine 60 TFSI-e, Ultrablauw (03/2022) - Mrs.: A3 (8V) Sportback e-tron, Daytonagrau (12/2017) - Hobby: 🧡 Orange Flame (04/2022)

  16. #15
    jan v s's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2009
    Posts
    232
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard Re: Zoektocht naar A6 2015 - neerklapbare achterbank, optie?

    Gefeliciteerd met deze mooie aanwinst. Ik had hem al “gezien” op de trailer vandaag 😉 op foto’s .
    Heel veel plezier gewenst met deze mooie wagen en veel veilige km s .

    Gr. Jan
    Q5 55 TSFI e matador rood (november 2020)

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •