Resultaten 1 tot 4 van de 4

Onderwerp: Aanschaf Audi A7 uit 2012 tips

  1. #1
    OmegaMachine's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2014
    Leeftijd
    38
    Posts
    85
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard Aanschaf Audi A7 uit 2012 tips

    Beste Audi-liefhebbers,

    Ik sta op het punt om een Audi A7 te kopen. Maar ik heb de advies nodig van mensen die ervaring hebben met een Audi A7. Ik had een aantal vragen.
    Alle eerst wil ik vragen:
    * Of een budget van 20000 a 25000 euro voldoen is voor een A7 uit 2012 met ongeveer 75000km op de teller?
    * Is het handig om de aankoopkeuring bij Audi dealer zelf te doen, of bij een andere dealer zoals ANWB?
    * Hoeveel schat jullie in dat ik mogelijk kwijt bent om zo'n A7 te rijden per maand. Zoals de autoverzekering (7 schadejaren), autobelasting, onderhoud, bezine?
    * Ik weet dat het verstandigste is dat ik 98 tanken. Maar van welke station is het beste. Ik merk nu met mijn A3 dat de 98 van Shell dus de V-Power het fijnste is?
    * Ik wil de A7 alleen gebruiken voor cruzen, is het verstandiger om ervoor een garagebox te huren?
    * Volgens jullie ervaringen, gaan er snel dingen stuk bij een Audi A7 of valt dat wel mee?

    Zijn er andere advies hoor ik ze heel graag.

    Alvast bedankt
    Audi A5 2.0 TFSI (5F) 2018

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Aanschaf Audi A7 uit 2012 tips

    De vraag over aanschaf kun je zelf beantwoorden door op de autosites te kijken. Op Autoweek staan verbruikscijfers en belastingtarieven, verzekering kun je navragen bij je verzekeraar. Je kunt natuurlijk ook even op dit forum rondkijken voor ervaringen met een A7.

    Dit komt een beetje over als 'ik doe zelf geen moeite, laat anderen dat maar voor me doen'.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #3
    OmegaMachine's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2014
    Leeftijd
    38
    Posts
    85
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Aanschaf Audi A7 uit 2012 tips

    Dat is niet waar tom, ik heb daadwerklijk al gedaan wat je vermeld. Alleen wat op internet te lezen is wil niet zeggen dat het in praktijk 100% gelijk is. Misschien heb ik het slecht geformuleerd, maar mij bedoeling is meer hoe een A7 zich in de praktijk gedragd. Klopt het gegeven die we lezen op het internet met praktijk. Daar draait het voornamelijk voor me.
    Audi A5 2.0 TFSI (5F) 2018

  4. #4
    A6 Black Optic's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Posts
    1.698
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Aanschaf Audi A7 uit 2012 tips

    Je zou de anwb koerslijst erop los kunnen laten, daar kan je al wat meer info uit halen. Welke motorisatie heeft de A7, dat kan veel schelen met bepaalde vragen van je. Misschien heeft een 2.0TFSI begin 2012 model nog last van oude olieschraapveren ?

    Mijn a6 (vergelijkbaar a7 denk ik) uit 2013 kost ongeveer 70 euro all risk met 10 jaren. belasting kan je zelf vinden. Onderhoud ligt onder andere aan de hoeveelheid km's die je maakt. Maar om de 2 jaar of 30k kilometer is longlife nodig á 600 euro ? Dan om de 90k bougies. Zelf doe ik om de 15k kilometer een oliebeurt dus dat is duurder.
    Brandstof ligt eraan welke motorisatie je hebt. Mijn 2.0 TFSI rijd gemiddeld 1 op 10 a 12.

    Ik rij op 98 van een onbekende pomp, rijd die van mij gechipt prima op. Of er dingen snel stuk gaan weet je pas als je de auto hebt :-)
    Laatst gewijzigd door A6 Black Optic; 25-01-21 om 21:32.
    Audi A6 4G '13 Avant S-Edition - Briljant zwart + Zwart optiek -
    Audi A4 B8 '11 Avant Pro Line S
    Audi A4 B8 '10 Avant S-edition

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •