Resultaten 1 tot 4 van de 4

Onderwerp: Wielmaat 18” of 19” op Q5

  1. #1

    Standaard Wielmaat 18” of 19” op Q5

    Hallo,
    Mijn eerste post op dit forum, en wel hierom:

    Ik loop met de gedachte om deze zomer een Q5 aan te gaan schaffen. Al wat configuraties ingesteld.
    Nu twijfel ik over de wielmaat. Standaard is 18” Staat dit wel onder zo'n grote auto, kan ik beter naar 19” gaan?
    Ik opteer voor luchtvering. Denk ik goed dat dit het comfort verschil tussen 18” en 19” niet uitmaak?

    vr.gr.
    Frans

  2. #2

    Standaard Re: Wielmaat 18” of 19” op Q5

    Ik had op m'n sq5 21" wielen en de winter velgen waren 20" geloof ik. Ik vond de winter velg traktor bandjes....

    Op m'n A1 zitten 18"... Ik zou minstens voor 19" gaan op een Q5

    Verstuurd vanaf mijn IN2023 met Tapatalk
    Laatst gewijzigd door HJR; 05-02-21 om 19:46.

  3. #3
    jan v s's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2009
    Posts
    232
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard Re: Wielmaat 18” of 19” op Q5

    Hoi Frans,
    Tja, wielen en velgen zijn erg persoonlijk van smaak.
    Hier net een Q5 aangeschaft. Misschien heb je mijn topic al gezien😉

    Er is heel veel te vinden op internet, ik zou gewoon de kleur van jou auto selecteren en eens flink gaan rondkijken op de diverse sites waar auto’s worden aangeboden.
    Ook de Audi configurator kan je wellicht daarbij helpen.
    Pas op met kijken naar Audi accessoires bij complete sets, die geven soms een vertekenend beeld van m.n. de banden op de velgen.

    Als je werkelijke plaatjes hebt, kun je pas goed vergelijken en o.b.v. Jou voorkeuren een keuze maken. Of juist keuzes uitsluiten 😊
    Dan zie je precies wat wielen kunnen doen met een auto.

    Veel succes met je zoektocht.

    N.b. Mijn a.s. Q5 Audi heeft ook luchtvering, maar ken het nu nog niet. Dus ik heb geen enkele praktijkervaring, noch referentie in deze .

    Gr. Jan
    Laatst gewijzigd door jan v s; 05-02-21 om 20:43.
    Q5 55 TSFI e matador rood (november 2020)

  4. #4

    Standaard Re: Wielmaat 18” of 19” op Q5

    Ik ga , als de omgeving weer wat veiliger is, eens rustig bij de dealers kijken hoe de div maten onder de q5 staat.
    Ik zag ook dat er in 2021 een q4 etron aankomt. Tja, keuze stress . En de vraag of ik voor een PHEV of volledig E moet gaan.
    Is een E-tron wel geschikt voor particulier? Hoelang blijven benzine auto's nog ? Zomaar een paar overpeinzingen.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •