Resultaten 1 tot 5 van de 5

Onderwerp: Audi A3 8P als eerste auto

  1. #1

    Standaard Audi A3 8P als eerste auto

    Dag beste mede Audi liefhebbers,
    Ik ben op zoek naar een degelijke eerste auto, mijn budget ligt rond de 5k, de auto mag niet te groot of te klein zijn dus dacht ik aan een A3 8p (van na 2008). Ik heb gehoord dat de modellen van na 2008 wat problemen hebben met de kettingspanners, kan ook een ander model zijn hoor. Ik ben opzoek naar een Benzine motor want in België zijn de Diesels zeer duur aan het worden voor taks en met de lage emissie zones e.tc. . Welke motoren kan ik het best vermijden en is de A3 8p überhaupt wel een goede eerste auto? Ik doe nu autotechnieken op school dus ik wil gerust mijn handen vuil maken maar niks te groot natuurlijk.
    Ik ben benieuwd naar jullie commentaren, mvg Lennert.
    Laatst gewijzigd door Lennert; 06-02-21 om 15:01.

  2. #2
    A3165's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    2.024
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A6 Allroad

    Standaard re: Audi A3 8P als eerste auto

    Ik heb al die tijd weinig tot geen problemen gehad. Auto zit degelijks in ieder geschroefd. Van de RNS-E heb ikzelf de laser kunnen vervangen vorig jaar. De RNS-E is vrij prijzig om te vervangen. Eigenlijk al sinds introductie kost zo'n ding nieuw1500 euro.
    Laatst gewijzigd door tom; 06-02-21 om 17:14.

  3. #3
    Morris1973's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2016
    Posts
    181
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi A3 8P als eerste auto

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door A3165 Bekijk Berichten
    Ik heb al die tijd weinig tot geen problemen gehad. Auto zit degelijks in ieder geschroefd. Van de RNS-E heb ikzelf de laser kunnen vervangen vorig jaar. De RNS-E is vrij prijzig om te vervangen. Eigenlijk al sinds introductie kost zo'n ding nieuw1500 euro.
    Die RNS-E wordt zo gestolen. Wat een dramadingen zeg. Ik heb er ooit een week van kunnen genieten. En ik weet niet of ze nog op Marktplaats staan, maar als je daar koopt, weet je zeker dat je een gestolen unit koopt. Niemand doet dat ding nl. zo maar even weg. Anyway ... back on topic. Er zijn wel bepaalde motorcode die je beter links kunt laten liggen. Ik weet ze niet zo, maar ze staan in het forum. Dus zoek en lees. Deze auto is betrouwbaar en zo'n beetje alles wat er kan gebeuren, staat wel ergens in een draadje beschreven.

    Succes met de aankoop. Als je iets op het oog hebt, dan kun je misschien een linkje plaatsen. Er zijn altijd wel mensen die je wat tips kunnen geven.
    A4 B9 Avant '19 S-line, A3 8V Sportback '19 S-Line, A4 B8 Avant '10 Pro Line S en A3 8P Sportback '09 Attraction

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2019
    Leeftijd
    23
    Posts
    25
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi A3 8P als eerste auto

    Ik ben zelf begonnen met een A3 8P, gezien je budget raad ik aan om (ver!) weg te blijven van de 1.8 en 2.0TFSI blokken van rond ~2009-2012 (EA888 gen 2), ik heb namelijk zelf als eerste auto een A3 8P gekocht met een 1.8TFSI blok, die had last van:

    - Wastegate rattle (word ie nog wel oud mee...)
    - ~1L/700KM olie gebruik

    en dat tweede heeft als gevolg gehad dat er in het totaal voor over 6500 euro verspijkerd is om het ding weer op te weg te krijgen.

    Aanvulling:

    https://www.youtube.com/watch?v=YI-VV7pIm4Y

    Maar voor de rest over de A3 8P, ik vond en vind het nogsteeds een zeer prettige auto om in te rijden, in mijn exemplaar (1.8TFSI, Quattro) was de handbak ook uitzonderlijk fijn.

    Het is nog mogelijk om bijvoorbeeld een 2DIN frame te gebruiken je en eigen radio te installeren, hierdoor is het dus ook mogelijk om de auto een stuk frisser (bij de tijd) te maken
    Laatst gewijzigd door ayyylias; 14-02-21 om 18:11.

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2018
    Leeftijd
    32
    Posts
    11
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Audi A3 8P als eerste auto

    Zelf een 125 PK variant uit 2008 gehad. Uitermate fijne eerste auto, helemaal met de stoelverwarming die ik had.

    Nooit enige echt problemen mee gehad. Net als elke andere VAG auto zul je onderhoud moeten plegen. Zou wel aanraden om bij een eerste auto specifiek een handgeschakelde auto te nemen. Een automaat kan gecombineerd met de turbo zomaar even duur worden als je auto als ze stuk zouden gaan.


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •