Resultaten 1 tot 2 van de 2

Onderwerp: Audi A1 2019 aankoop, schakelbak problemen op 15K km?

  1. #1

    Standaard Audi A1 2019 aankoop, schakelbak problemen op 15K km?

    Hoi!


    Na een tal van problemen met mijn oude Ford Fiesta, is het tijd voor een upgrade. Mijn ogen zijn gevallen op een Audi A1 2019 30 TFSI, met 15K km: redelijk nieuwe auto dus.

    Vandaag had ik een bezichtiging en testrit met de auto. Alles is prima verlopen!

    Ik merkte alleen dat neutraal, naar 1e schakelen butter smooth ging. Maar toen ik ging schakelen van 1e naar 2e dan voelde het toch wel net anders aan. Ik durf niet zeggen dat het stroef is, maar het was zeker anders voelend dan 2 naar 3 en 3 naar 4 etc. Het is misschien een tikkeltje minder smooth, en iets meer "klik" gevoel dat hij er in zat. Maar niet genoeg om het stroef te noemen, wel genoeg om het op te merken.

    Ik heb al wat rondgebeld, en hier en der navraag gedaan. Sommigen zeggen dat dit een normaal iets is, anderen weten het niet, anderen zeggen dit ook te hebben in hun auto.

    Mijn perspectief komt van een auto uit 2006. Dat is dus, logischerwijs, niet te vergelijken met deze kopelling. Dus ik kan moeilijk zeggen of er nou wat mis is, of het gewoon idd normaal is.

    Is er iemand die raad heeft hierin? Uiteraard op 15K kan dit niet gebeuren, maar ongeluk kan je altijd hebben. Ongeacht welke bestuurder ermee reed, of welke auto vandaar dat ik dubbel voorzichtig ben

    Ik ben verdol op de auto, behalve dit is mijn enigste zorg.. Maar aangezien mijn perspectief anders ligt, kan het best zijn dat dit normaal is. Vandaar de vraag aan jullie

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2012
    Leeftijd
    44
    Posts
    235
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S5

    Standaard Re: Audi A1 2019 aankoop, schakelbak problemen op 15K km?

    Maak een proefrit in hetzelfde type auto, dan weet je het snel genoeg. Sowieso is het verstandig om meerdere proefritten doen, dan kan je auto's immers ook vergelijken.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •