Resultaten 1 tot 9 van de 9

Onderwerp: A4 B7 2.0TFSI uit 2004

  1. #1

    Standaard A4 B7 2.0TFSI uit 2004

    Goedemorgen!

    Gaat het dan toch gebeuren? Ik als (huidig) voorheen Alfa rijder naar Audi toe?
    Momenteel rijd ik een Alfa 156 1.8 twinspark, leuke auto en een mooie verschijning.
    Echter is het beestje aan het einde van z'n carrière bij mij.

    Met het oog op de toekomst heeft er een mooi Audi A4 B7 2.0TFSI uit 2004 zich aangeboden.
    Het betreft wel een import auto uit Germanie maar (nog niet in het echt bezichtigd) op de foto's verrassend fraai.
    Mooi licht leder, leuke licht metalen 18inch velg etc.
    Het is een automaat (welke durf ik niet te zeggen), en dus een 2.0TFSI uit 2004.

    Hoe "eng" kan dit zijn? Is dit jaar al gevoelig voor gefreesde olie problemen of ontspringt dit jaar nog die dans?
    Al met al een voor mij spannende tijd kijkend naar Audi's.
    Overigs is dit de sedan versie!

    Nou mochten er tips/tricks/vragen zijn waar ik op moet letten dan hoor ik het heeeul graag van jullie de kenners.

    Groet!!

    Hans

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: A4 B7 2.0TFSI uit 2004

    Nietszeggende topictitel aangepast.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #3

    Standaard Re: A4 B7 2.0TFSI uit 2004

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom Bekijk Berichten
    Nietszeggende topictitel aangepast.
    Helder, excusé!

  4. #4

    Standaard Re: A4 B7 2.0TFSI uit 2004

    A4 B6/7 algemene kwalen goed in de gaten houden. Roest op de wielkastranden, vooral voor, maar ook achter. Draagarmen vóór, blijft een drama. 2.0TFSI is niet het notoire blok, maar kan desondanks wel degelijk olie verbruiken. Automaat + voorwielaandrijving = multitronic. Notoir gevoelig voor koppel, dus als-ie gechipt is, laten staan. Ze gaan stuk. Kost je tussen 1500 en 3500 euro om te repareren.

    Als het een verse import is, ga er maar vanuit dat-ie een teruggedraaide kilometerstand heeft, als het een lage stand betreft. Hoe dan ook is het één van de allereerste B7's - ik zou dan zelf meer geneigd zijn om een late B6 te halen (2001-2004 model), waar de meeste opties en kinderziektes mee wel voldaan zijn.
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  5. #5

    Standaard Re: A4 B7 2.0TFSI uit 2004

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bastet Bekijk Berichten
    A4 B6/7 algemene kwalen goed in de gaten houden. Roest op de wielkastranden, vooral voor, maar ook achter. Draagarmen vóór, blijft een drama. 2.0TFSI is niet het notoire blok, maar kan desondanks wel degelijk olie verbruiken. Automaat + voorwielaandrijving = multitronic. Notoir gevoelig voor koppel, dus als-ie gechipt is, laten staan. Ze gaan stuk. Kost je tussen 1500 en 3500 euro om te repareren.

    Als het een verse import is, ga er maar vanuit dat-ie een teruggedraaide kilometerstand heeft, als het een lage stand betreft. Hoe dan ook is het één van de allereerste B7's - ik zou dan zelf meer geneigd zijn om een late B6 te halen (2001-2004 model), waar de meeste opties en kinderziektes mee wel voldaan zijn.
    Het is een Quatro! Dus dan geen multitronic? Ook is hij (nog) niet gechipped. Dat stond/staat wel in mijn planning. Maar als ik het zo lees dan is dat mischien een no go.. De km stand is ongeveer 196.000. Alvast bedankt voor je reactie! Mocht je nog input hebben na deze reactie dan hoor ik het graag!


  6. #6
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: A4 B7 2.0TFSI uit 2004

    Een quattro = Tiptronic. 196k is wel erg toevallig 'net' voor de 2 ton, heel fijn verkopende stand.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  7. #7

    Standaard Re: A4 B7 2.0TFSI uit 2004

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hanzaman Bekijk Berichten
    Het is een Quatro! Dus dan geen multitronic? Ook is hij (nog) niet gechipped. Dat stond/staat wel in mijn planning. Maar als ik het zo lees dan is dat mischien een no go.. De km stand is ongeveer 196.000. Alvast bedankt voor je reactie! Mocht je nog input hebben na deze reactie dan hoor ik het graag!
    Quattro is inderdaad tiptronic. Die zijn véél steviger. Nadeel: het is een klassieke koppelomvormer, met vrij lange halen en een relatief trage schakelprocedure. Ik vind het qua snelheid tegenvallen (2.0T 200pk, quattro, tpitronic). Vlot, maar that's it. Met een handbak voelen ze véél sneller.

    Qua kilometerstand zou ik zéér huiverig zijn met deze leeftijd. 16 jaar en 196K, da's gemiddeld 12.000 per jaar (1.000km per maand). Dat vind ik echt niet veel voor zo'n auto. Je kan kijken, maar als er ook maar iets mist in de boekjes - beware. Je kan, sowieso, de Audi dealer tijdens je proefrit bellen, en je chassisnummer doorgeven. Dan kunnen ze de onderhoudsbeurtjes die bij officiële dealers zijn gedaan (ook in het buitenland) bekijken, en aangeven wat de kilometerstand was ten tijde van die beurt.

    Houd rekening met groot onderhoud elke 120K km of 6 jaar, (distributie, grote beurt). Dat is OF niet aantoonbaar ivm km-fraude, OF het komt er binnen nu hele korte tijd aan (16 jaar, geheid op de 2e riem als alles klopt). Kost je zomaar 500 tot 1000 euro extra.

    Heb je een link naar de advertentie? Een first-gen B7 mag nauwelijks meer dan 5K opleveren, zelfs in goeie staat. Een dergelijke import zou ik eerder voor 3K neerzetten.
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  8. Ad
  9. #8

    Standaard Re: A4 B7 2.0TFSI uit 2004

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bastet Bekijk Berichten
    Quattro is inderdaad tiptronic. Die zijn véél steviger. Nadeel: het is een klassieke koppelomvormer, met vrij lange halen en een relatief trage schakelprocedure. Ik vind het qua snelheid tegenvallen (2.0T 200pk, quattro, tpitronic). Vlot, maar that's it. Met een handbak voelen ze véél sneller.

    Qua kilometerstand zou ik zéér huiverig zijn met deze leeftijd. 16 jaar en 196K, da's gemiddeld 12.000 per jaar (1.000km per maand). Dat vind ik echt niet veel voor zo'n auto. Je kan kijken, maar als er ook maar iets mist in de boekjes - beware. Je kan, sowieso, de Audi dealer tijdens je proefrit bellen, en je chassisnummer doorgeven. Dan kunnen ze de onderhoudsbeurtjes die bij officiële dealers zijn gedaan (ook in het buitenland) bekijken, en aangeven wat de kilometerstand was ten tijde van die beurt.

    Houd rekening met groot onderhoud elke 120K km of 6 jaar, (distributie, grote beurt). Dat is OF niet aantoonbaar ivm km-fraude, OF het komt er binnen nu hele korte tijd aan (16 jaar, geheid op de 2e riem als alles klopt). Kost je zomaar 500 tot 1000 euro extra.

    Heb je een link naar de advertentie? Een first-gen B7 mag nauwelijks meer dan 5K opleveren, zelfs in goeie staat. Een dergelijke import zou ik eerder voor 3K neerzetten.
    Wat is het toch fijn zulke hulp hier!
    Dit is de link : https://www.autowereld.nl/audi/a4/2-...6/details.html

  10. #9

    Standaard Re: A4 B7 2.0TFSI uit 2004

    Qua prijs zit-ie wel goed, 4K is netjes als vraagprijs. Wat ik zou doen... rij er heen, doe een uitgebreide proefrit, check de draagarmen op speling (klapperen). Bel een Audi dealer en laat ze het chassisnummer controleren. Houd rekening met een verbruik van ca 1 op 10 maximaal, eerder 1 op 9, 1 op 12,5 op de snelweg. Olieverbruik kan best stevig zijn, 1 op 7.000 is geen uitzondering. Regelmatig nieuwe olie en filter (jaarlijks) is aan te raden.

    Als alles goed is, 10% korting proberen te bedingen en meenemen. Het zijn fijne, solide auto's, en zo moeten ze ook voelen. Iets licht in de neus, maar wel 'als een blok op de weg'.
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •