Resultaten 1 tot 5 van de 5

Onderwerp: A3 162kW (220pk) - Belgie

  1. #1

    Standaard A3 162kW (220pk) - Belgie

    Na 6 jaar met een Golf 7 GTE te hebben gereden, kijk ik uit naar iets nieuws :-)
    Ik heb een mooie A3 in het buitenland zien staan uit 2018, het gaat om een 2.0 TFSI met 162kW (220 pk) in Quattro uitvoering.
    Nu, in België vind ik weinig terug van dit type motor, wete jullie of deze toch in België gekend is en kan ingeschreven worden ? Ander ben ik de pineut...
    Zijn er gekende problemen met dit blok, iets om op te letten ?

  2. #2
    A3165's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    2.017
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A6 Allroad

    Standaard Re: A3 162kW (220pk) - Belgie

    Ik zie deze motor wel terugkomen in de Q3 vanaf 2015.

  3. #3

    Standaard Re: A3 162kW (220pk) - Belgie

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door A3165 Bekijk Berichten
    Ik zie deze motor wel terugkomen in de Q3 vanaf 2015.
    Inderdaad, daar had ik hem ook al tegengekomen...
    Maar A3 niet echt, dus waarschijnlijk problemen ?

  4. #4

    Standaard Re: A3 162kW (220pk) - Belgie

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door verstrepeng Bekijk Berichten
    Na 6 jaar met een Golf 7 GTE te hebben gereden, kijk ik uit naar iets nieuws :-)
    Ik heb een mooie A3 in het buitenland zien staan uit 2018, het gaat om een 2.0 TFSI met 162kW (220 pk) in Quattro uitvoering.
    Nu, in België vind ik weinig terug van dit type motor, wete jullie of deze toch in België gekend is en kan ingeschreven worden ? Ander ben ik de pineut...
    Zijn er gekende problemen met dit blok, iets om op te letten ?
    Volgens mij is dit een motor die alleen is gemaakt / geleverd in de USA is het toevallig een sedan (die zie je hier in de EU vrij veel als USA re-import)? Je ziet vrij veel re-import auto's in Duitsland die met schade terug worden ingevoerd in Dld en dan met een USA configuratie hier de markt opkomen. In Nederland ben je met zo'n auto de spreekwoordelijke Sjaak omdat die auto's geen EU typegoedkeuring hebben en dan de BPM (belasting) wordt bepaald door middel van een berekening (Co2) die het financieel heel onaantrekkelijk maakt zo'n auto op NL kenteken te zetten daar hebben ze in veel andere EU landen geen last van maar moet je dus als Hollander wel beducht op zijn.

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2020
    Leeftijd
    31
    Posts
    8
    Kudos
    0

    Standaard Re: A3 162kW (220pk) - Belgie

    Jinxed, zou je kunnen uitleggen wat je daarmee precies bedoeld te zeggen want ik snap er helemaal niks van🤣.
    Ik heb namelijk ook 2 van zulke auto’s op het oog met 220pk en dit blijken geen schade auto’s te zijn! Zijn dit probleem blokken of is hier helemaal niets mis mee? Wat zijn de nadelen van deze blokken?
    Laatst gewijzigd door Nckk; 05-04-21 om 21:27.


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •