Pagina 2 van 8 EersteEerste 123456 ... LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 40 van de 141

Onderwerp: Meer mensen die overwegen om van de A4 naar de nieuwe Q4 te gaan?

  1. #21
    A3165's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    2.017
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A6 Allroad

    Standaard Re: Meer mensen die overwegen om van de A4 naar de nieuwe Q4 te gaan?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Paashaas25 Bekijk Berichten
    Mooi!
    Heb je voor je een vergelijkbare korting kunnen bedingen (indien je in het verleden gewoon gekocht hebt)?
    Ik krijg nu (terecht of onterecht) te horen dat er ip een elektrische auto veel minder marge zit. Wat is jou ervaring?


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Dat betekent toch dat ze bij eerdere aankopen goed aan je verdiend hebben? Ala Audi zou ik nu vooral zorgen dat er veel EV's van je merk op korte termijn opnde weg rijden om 'reclame' te maken voor je merk.

  2. #22

    Standaard Re: Meer mensen die overwegen om van de A4 naar de nieuwe Q4 te gaan?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Paashaas25 Bekijk Berichten
    Gaaf!
    Mooie uitvoering. Ga je ‘m leasen? Ben benieuwd hoe ze in real life eruit zien.

    Ik ben door de verkoper gebeld met het aanbod inclusief inruil van mijn huidige A4. Helaas was dit schrikken tov wat ik normaal gesproken aan deal kan maken.
    Dus wordt vervolgd.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Marge van de elektrische auto's is gewoon 0.0. Worden zo goed mogelijk in de markt gezet om 0.0 CO2 te verkopen.
    ▀▄▀▄▀▄ Audi Q4 e-tron 40 S Competition
    ▀▄▀▄▀▄ Audi TT Roadster 3.2 DSG MK1

  3. #23

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2021
    Leeftijd
    44
    Posts
    12
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Meer mensen die overwegen om van de A4 naar de nieuwe Q4 te gaan?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Paashaas25 Bekijk Berichten
    Mooi!
    Heb je nu een vergelijkbare korting kunnen bedingen (indien je in het verleden gewoon gekocht hebt)?
    Ik krijg nu (terecht of onterecht) te horen dat er ip een elektrische auto veel minder/0 marge zit. Wat is jou ervaring?


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Nee de enige korting die ik eruit kon halen was dat ze mijn resterende private lease maanden afkopen. Is ongeveer een 1700,-

  4. #24

    Standaard Re: Meer mensen die overwegen om van de A4 naar de nieuwe Q4 te gaan?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Paashaas25 Bekijk Berichten
    Gaaf!
    Mooie uitvoering. Ga je ‘m leasen? Ben benieuwd hoe ze in real life eruit zien.

    Ik ben door de verkoper gebeld met het aanbod inclusief inruil van mijn huidige A4. Helaas was dit schrikken tov wat ik normaal gesproken aan deal kan maken.
    Dus wordt vervolgd.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Begreep net bij het ruiken voelen kijken van het interieur (A3 heeft zelfde stoelen en bekleding als de Advanced) dat er wel een inruilpremie beschikbaar is. Misschien daar even op wijzen.
    ▀▄▀▄▀▄ Audi Q4 e-tron 40 S Competition
    ▀▄▀▄▀▄ Audi TT Roadster 3.2 DSG MK1

  5. #25
    Paashaas25's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2016
    Posts
    64
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Meer mensen die overwegen om van de A4 naar de nieuwe Q4 te gaan?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FASt Bekijk Berichten
    Begreep net bij het ruiken voelen kijken van het interieur (A3 heeft zelfde stoelen en bekleding als de Advanced) dat er wel een inruilpremie beschikbaar is. Misschien daar even op wijzen.
    Thx voor de tip, zal ik doen.
    Maar het lijkt erop dat ik niet meer de korting ga krijgen zoals de vorige keer (en ook niet iets wat in de buurt komt vd de vorige keer).
    Als iemand nog andere tips/info heeft dan hoor ik dat graag, thx!
    Audi A4 S-Line h2017 2.0 TFSI DSG Virtual cockpit, ambiance lighting 2 ....


  6. #26

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2021
    Leeftijd
    44
    Posts
    12
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Meer mensen die overwegen om van de A4 naar de nieuwe Q4 te gaan?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FASt Bekijk Berichten
    Begreep net bij het ruiken voelen kijken van het interieur (A3 heeft zelfde stoelen en bekleding als de Advanced) dat er wel een inruilpremie beschikbaar is. Misschien daar even op wijzen.
    Die premie is ook wat ze inderdaad gebruikt hebben om mijn private lease af te kopen 🙂

  7. #27
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Meer mensen die overwegen om van de A4 naar de nieuwe Q4 te gaan?

    Dealers willen geen EVs verkopen. Ze verdienen vooral aan onderhoud en dat heb je nauwelijks bij een EV.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  8. Ad
  9. #28
    Paashaas25's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2016
    Posts
    64
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Meer mensen die overwegen om van de A4 naar de nieuwe Q4 te gaan?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom Bekijk Berichten
    Dealers willen geen EVs verkopen. Ze verdienen vooral aan onderhoud en dat heb je nauwelijks bij een EV.
    Dat vertelde de dealer mij ook idd, verdienmodel compleet naar de haaien lol.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Audi A4 S-Line h2017 2.0 TFSI DSG Virtual cockpit, ambiance lighting 2 ....

  10. #29
    merelmaassluis's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2012
    Leeftijd
    77
    Posts
    244
    Kudos
    4
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Meer mensen die overwegen om van de A4 naar de nieuwe Q4 te gaan?

    Ook mijn interesse is enigszins gewekt, vooral in de later uit te brengen SB versie, maar, nu heel tevreden rijdend in een nog geen 1 1/2 jaar oude Q3 35 TFSI MHEV DSG (wat is die 1.5 motor, met kleine ondersteuning van het 48V systeem, een heerlijk rijdende motor zonder "hikken" bij het optrekken / schakelen van de 7 traps-automaat in vergelijk met mijn vorige 1.4 motor !) vraag ik mij af wat een EV na 2025 gaat doen met de wegenbelasting !
    Leuk nu als particulier even "gratis" een EV te rijden, maar als de Haagse Graaiers na 2025 een EV gewoon in de groep "benzine" duwen is met een gewicht van de Q4 rond de 2 ton (dankzij de accu) de maandelijkse/jaarlijkse belasting een leuke ophoging van je lasten als dank voor je "groene initiatief".
    NB. qua standaard onderhoud van de Q4 bij een officiële AUDI garage heb ik begrepen dat de eerste jaren (6 jaar) dit INCLUSIEF (z.g. gratis) de verkoop prijs is begrepen
    Q3 SportBack 45TFSI-e PHEV, 245PK/400Nm. S-tronic, ProLine S , Daytona Grijs, sportstoelen, Sunroof, 360 Camera, Parkeerhulp, Inklap.spiegels, zwart glanspakket, Privacy Glas, trekhaak, Velgen 19" AudiSport, S-line leer, B&O geluid etc...

  11. #30

    Standaard Re: Meer mensen die overwegen om van de A4 naar de nieuwe Q4 te gaan?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom Bekijk Berichten
    Dealers willen geen EVs verkopen. Ze verdienen vooral aan onderhoud en dat heb je nauwelijks bij een EV.
    En onderhoud van de EV ... buiten slijtage ... zit al in de prijs. Maar de marge is in heel de keten al weg gehaald om de elektra varianten zo interessant mogelijk te maken om de gemiddelde CO2 uitstoot te drukken.
    ▀▄▀▄▀▄ Audi Q4 e-tron 40 S Competition
    ▀▄▀▄▀▄ Audi TT Roadster 3.2 DSG MK1

  12. #31
    A3165's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    2.017
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A6 Allroad

    Standaard Re: Meer mensen die overwegen om van de A4 naar de nieuwe Q4 te gaan?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FASt Bekijk Berichten
    En onderhoud van de EV ... buiten slijtage ... zit al in de prijs. Maar de marge is in heel de keten al weg gehaald om de elektra varianten zo interessant mogelijk te maken om de gemiddelde CO2 uitstoot te drukken.
    Ze moeten gewoon een abonnement bij Ionity meeverkopen. Daar zitten de extra inkomsten in.

  13. #32
    Paashaas25's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2016
    Posts
    64
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Meer mensen die overwegen om van de A4 naar de nieuwe Q4 te gaan?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door A3165 Bekijk Berichten
    Ze moeten gewoon een abonnement bij Ionity meeverkopen. Daar zitten de extra inkomsten in.
    Inderdaad op zoek naar een nieuw verdienmodel.
    Laatst gewijzigd door Paashaas25; 03-05-21 om 17:17.
    Audi A4 S-Line h2017 2.0 TFSI DSG Virtual cockpit, ambiance lighting 2 ....

  14. #33

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Posts
    712
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron Quattro
    Land
    Land

    Standaard Re: Meer mensen die overwegen om van de A4 naar de nieuwe Q4 te gaan?

    Eerste jaar e-tron Charge Service Transit abonnement is gratis. Snelladen bij IONITY kost dan maar 31 cent / kWh.
    Daarna kost een abonnement bijna 18 euro per maand. Dat is dus alleen interessant als je een paar keer per maand bij IONITY gaat laden.

    Ik gebruik laadpassen van Maingau en EnBW (een cent duurder dan Maingau). Allebei Duits en vaste lage tarieven die overal gelijk zijn. Behalve bij IONITY, natuurlijk.
    Dan hoef je nooit na te denken welke kaart je zal pakken. Meestal gebruik ik Maingau, want die hangt als RFID-tag aan m'n autosleutel.

    Maar EnBW is voor mij de toonaangevende partij in Europa. Ze zijn al goedkoop, maar ze hebben ook nog een aantrekkelijke abonnementsvorm die je per maand aan en uit kunt zetten. Een voorbeeld voor alle andere laadkaartaanbieders.
    Bovendien investeren ze zich gek in nieuwe laad- windmolen- en solarparken. Prima bedrijf met gezonde visie. Want: elk laadpark heeft elektriciteit nodig. En terwijl iedere andere investeerder in laadpunten vrij is in de keuze van zijn stroomleverancier, leveren de EnBW laadparken uiteraard alleen stroom van EnBW.
    En dat is nou net hun core-business. Van bron tot levering: allemaal EnBW. Zij worden misschien wel de nieuwe Shell / Aral / BP van Duitsland (en Europa?).

    In Nederland gebruik ik bij DC laadstations van Shell Recharge (NewMotion) de kaart van Shell Recharge. Ook DC snelladen is dan goedkoop, 35 cent.

    Dus: abonnementen een nieuwe verdienmodel voor Audi..? Denk 't nie...

  15. #34

    Standaard Re: Meer mensen die overwegen om van de A4 naar de nieuwe Q4 te gaan?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Caravaca de la Cruz Bekijk Berichten
    Eerste jaar e-tron Charge Service Transit abonnement is gratis. Snelladen bij IONITY kost dan maar 31 cent / kWh.
    Daarna kost een abonnement bijna 18 euro per maand. Dat is dus alleen interessant als je een paar keer per maand bij IONITY gaat laden.

    Ik gebruik laadpassen van Maingau en EnBW (een cent duurder dan Maingau). Allebei Duits en vaste lage tarieven die overal gelijk zijn. Behalve bij IONITY, natuurlijk.
    Dan hoef je nooit na te denken welke kaart je zal pakken. Meestal gebruik ik Maingau, want die hangt als RFID-tag aan m'n autosleutel.

    Maar EnBW is voor mij de toonaangevende partij in Europa. Ze zijn al goedkoop, maar ze hebben ook nog een aantrekkelijke abonnementsvorm die je per maand aan en uit kunt zetten. Een voorbeeld voor alle andere laadkaartaanbieders.
    Bovendien investeren ze zich gek in nieuwe laad- windmolen- en solarparken. Prima bedrijf met gezonde visie. Want: elk laadpark heeft elektriciteit nodig. En terwijl iedere andere investeerder in laadpunten vrij is in de keuze van zijn stroomleverancier, leveren de EnBW laadparken uiteraard alleen stroom van EnBW.
    En dat is nou net hun core-business. Van bron tot levering: allemaal EnBW. Zij worden misschien wel de nieuwe Shell / Aral / BP van Duitsland (en Europa?).

    In Nederland gebruik ik bij DC laadstations van Shell Recharge (NewMotion) de kaart van Shell Recharge. Ook DC snelladen is dan goedkoop, 35 cent.

    Dus: abonnementen een nieuwe verdienmodel voor Audi..? Denk 't nie...
    Heb me dus nog even te verdiepen in laadpassen ... ik dacht dat 1 wel voldoende zou zijn. Zal bij vakantie is 90% thuis kunnen laden. Met name vakantie zal openbaar moeten zijn
    ▀▄▀▄▀▄ Audi Q4 e-tron 40 S Competition
    ▀▄▀▄▀▄ Audi TT Roadster 3.2 DSG MK1

  16. #35

    Standaard Re: Meer mensen die overwegen om van de A4 naar de nieuwe Q4 te gaan?

    [QUOTE=Paashaas25;1900321]Haha, goed om te horen dat je e-tron goed bevalt.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FASt Bekijk Berichten
    Net de offertes laten maken

    Spannend!
    Ik heb de pricing ook maar het aanbod met inruil nog niet.

    Tijdens het laten zien van de aankomende auto aan familie zie ik nu in de 3D afbeeldingen van de configurator (zowel NL als D versie) dat het Black Optic mogelijk toch een zwarte grill gaat inhouden en de omlijsting zwart en niet Manhattan grijs. Benieuwd wat het gaat worden straks

    ▀▄▀▄▀▄ Audi Q4 e-tron 40 S Competition
    ▀▄▀▄▀▄ Audi TT Roadster 3.2 DSG MK1

  17. #36
    Paashaas25's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2016
    Posts
    64
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Meer mensen die overwegen om van de A4 naar de nieuwe Q4 te gaan?

    [QUOTE=FASt;1901645]
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Paashaas25 Bekijk Berichten
    Haha, goed om te horen dat je e-tron goed bevalt.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk



    Tijdens het laten zien van de aankomende auto aan familie zie ik nu in de 3D afbeeldingen van de configurator (zowel NL als D versie) dat het Black Optic mogelijk toch een zwarte grill gaat inhouden en de omlijsting zwart en niet Manhattan grijs. Benieuwd wat het gaat worden straks

    Dank je voor de info!
    Hopelijk gaat gaat het idd helemaal zwart worden.
    We gaan het zien.
    Laatst gewijzigd door Paashaas25; 11-05-21 om 09:06.
    Audi A4 S-Line h2017 2.0 TFSI DSG Virtual cockpit, ambiance lighting 2 ....

  18. #37
    merelmaassluis's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2012
    Leeftijd
    77
    Posts
    244
    Kudos
    4
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Meer mensen die overwegen om van de A4 naar de nieuwe Q4 te gaan?

    Inmiddels is de door PON uitgebrachte prijslijst van april j.l. alweer vervangen door een nieuwe, op bepaalde punten gewijzigde versie MEI 2021.
    Helaas heb ik o.a. geconstateerd dat op de Q4 code FB4 (exterieurdetails in carrosseriekleur) nu gelimiteerd wordt tot bepaalde kleuren en, voor mij als geïnteresseerde, de optie PYM, Assistentiepakket PRO, niet meer als optie beschikbaar is !!
    Ik wacht met spanning af wat de prijslist voor de SB (sportback) uitvoering gaat worden: de SB heeft sowieso (volgens de foto's/video's) geen (alu of zwarte) dakrails. In Duitse fora spreekt men over een meerprijs van €2000,00 t.o.v. de huidige prijslijst, maar dat zal bij PON wel weer wat meer worden.
    Laatst gewijzigd door merelmaassluis; 13-05-21 om 11:28.
    Q3 SportBack 45TFSI-e PHEV, 245PK/400Nm. S-tronic, ProLine S , Daytona Grijs, sportstoelen, Sunroof, 360 Camera, Parkeerhulp, Inklap.spiegels, zwart glanspakket, Privacy Glas, trekhaak, Velgen 19" AudiSport, S-line leer, B&O geluid etc...

  19. #38

    Standaard Re: Meer mensen die overwegen om van de A4 naar de nieuwe Q4 te gaan?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door merelmaassluis Bekijk Berichten
    Inmiddels is de door PON uitgebrachte prijslijst van april j.l. alweer vervangen door een nieuwe, op bepaalde punten gewijzigde versie MEI 2021.
    Helaas heb ik o.a. geconstateerd dat op de Q4 code FB4 (exterieurdetails in carrosseriekleur) nu gelimiteerd wordt tot bepaalde kleuren en, voor mij als geïnteresseerde, de optie PYM, Assistentiepakket PRO, niet meer als optie beschikbaar is !!
    Ik wacht met spanning af wat de prijslist voor de SB (sportback) uitvoering gaat worden: de SB heeft sowieso (volgens de foto's/video's) geen (alu of zwarte) dakrails. In Duitse fora spreekt men over een meerprijs van €2000,00 t.o.v. de huidige prijslijst, maar dat zal bij PON wel weer wat meer worden.
    Klopt was bij de dealer al bij de start bekend. In kleur alleen voor gletscher wit, Mythos zwart en Navarra. Assistent pro komt door 360 graden view wat nog niet leverbaar is. Moet waarschijnlijk wachten op het grotere scherm
    ▀▄▀▄▀▄ Audi Q4 e-tron 40 S Competition
    ▀▄▀▄▀▄ Audi TT Roadster 3.2 DSG MK1

  20. #39
    merelmaassluis's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2012
    Leeftijd
    77
    Posts
    244
    Kudos
    4
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Meer mensen die overwegen om van de A4 naar de nieuwe Q4 te gaan?

    Op mijn huidige Q3 (bj.2020) heb ik WEL 360 graden camera-view (4 camera's zitten dus Voor, Achter en in beide spiegels) en het standaard 10" MMI scherm !!
    Laatst gewijzigd door merelmaassluis; 13-05-21 om 14:25.
    Q3 SportBack 45TFSI-e PHEV, 245PK/400Nm. S-tronic, ProLine S , Daytona Grijs, sportstoelen, Sunroof, 360 Camera, Parkeerhulp, Inklap.spiegels, zwart glanspakket, Privacy Glas, trekhaak, Velgen 19" AudiSport, S-line leer, B&O geluid etc...

  21. #40

    Standaard Re: Meer mensen die overwegen om van de A4 naar de nieuwe Q4 te gaan?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door merelmaassluis Bekijk Berichten
    Op mijn huidige Q3 (bj.2020) heb ik WEL 360 graden camera-view (4 camera's zitten dus Voor, Achter en in beide spiegels) en het standaard 10" MMI scherm !!
    Q3 is geen Q4. Sommige Q4 opties worden gewoon later geïntroduceerd. Heel gebruikelijk om in het begin de productie met beperkt aantal variaties op te starten en later uit te breiden.
    ▀▄▀▄▀▄ Audi Q4 e-tron 40 S Competition
    ▀▄▀▄▀▄ Audi TT Roadster 3.2 DSG MK1

Pagina 2 van 8 EersteEerste 123456 ... LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •