Resultaten 1 tot 4 van de 4

Onderwerp: Advies nodig late '90's A4 / A6

  1. #1

    Standaard Advies nodig late '90's A4 / A6

    Hallo forumleden!
    Ik ben Stef, nieuw op 't forum en hoop wat nuttig advies in te winnen.
    Ik rijd momenteel dagelijks een Golf 4 V5 150pk.
    Is een oerdegelijke en sterke auto maar wil voor werk en klanten een iets minder sportief ogende auto.
    Eigenlijk gewoon geen hatchback.
    Door mijn bekendheid met VAG en het feit dat audi's van eind jaren 90 oerdegelijk, serieus gebouwd en comfortabel zijn, wilde ik mijn Golf binnenkort inruilen voor een A4 of A6. Nu zie helaas niet wat de verstandigste optie is en ik hoop dat mensen me hier op het juiste pad kunnen zetten.
    Bij de A4 twijfel ik tussen een 1.8 5v, een 1.8 turbo en een 2.6 V6.
    Ik heb me laten vertellen dat de turbo's wel eens voor hoge kosten / problemen zorgen boven de circa 275.000km.
    Als dit echter met goed onderhoud langer vol te houden is ga ik toch echt liever voor de turbo dan de reguliere 1.8 door de pit die er in zit.
    Dan hebben we ook nog de V6. Grote best dorstige motor die volgens velen oersterk en vrijwel onverwoestbaar is.
    Ik ben ook iemand die rijeigenschappen belangrijker vind dan van A naar B komen, en een V6 klinkt natuurlijk bruut en rijdt ook wat zwaarder wat ik fijn vind. Is het echter een slimme keus om in deze crisistijd beduidend meer te tanken met de V6? De 0 naar 100 is maar circa 2 seconden sneller dan de reguliere 1.8!
    Lijkt het op papier niet echt waard, of is er hier iemand die me kan overtuigen dat het toch allemaal veel lekkerder rijdt zo een V6? Meer voelbaar koppel e.d...

    Dan komen we bij de late jaren 90 A6. Een werkelijk schitterende bolide waar ik sinds kindzijnde al overheen kwijl. Dit is een van de weinige auto's waar ik snelheid en prestaties zou inleveren voor comfort. Nu komt echter de vraag: is de 1.8 zoals ik denk veels te zwak voor de A6? Het liefst neem ik zo een 2.4 6 cilinder maar met die belastinggroep en de huidige benzineprijzen sla ik die beter over. Voelt het in de 1.8 A6 alsof je echt in een vervelend slakkentempo gaat of valt dit wel te overzien in combinatie met de luxe?

    Lang verhaal kort, ik vraag me dus af wat simpelgezegd de beste keuze is, een A4 1.8, 1.8t of 2.6 V6.. of een A6 1.8 5v?
    Groetjes!

  2. #2
    boyofwax's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2014
    Posts
    133
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Advies nodig late '90's A4 / A6

    Welkom op het forum. De auto's die je noemt zijn idd degelijk en simpel, maar wel erg op leeftijd. Houd daar rekening mee als je de auto gebruikt voor werk en klantbezoek. Ik betwijfel of het van je huidige auto een echte upgrade zal zijn, los van de A6 en 6cil. Het advies is te proefrijden en kijken waar je happy van wordt... maar houd er ook rekening mee dat dit oude auto's zijn. Mocht je er een aanschaffen ben ik wel benieuwd.
    Automatic is king of the road.
    Plastic delen? Ze delen vanzelf.

  3. #3
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.846
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Advies nodig late '90's A4 / A6

    Ik zou voor een model jonger gaan, specifiek een A4 B6. Betaalbaar en niet zo hoogbejaard, rijdt fijn en is degelijk.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  4. #4

    Standaard Re: Advies nodig late '90's A4 / A6

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door boyofwax Bekijk Berichten
    Welkom op het forum. De auto's die je noemt zijn idd degelijk en simpel, maar wel erg op leeftijd. Houd daar rekening mee als je de auto gebruikt voor werk en klantbezoek. Ik betwijfel of het van je huidige auto een echte upgrade zal zijn, los van de A6 en 6cil. Het advies is te proefrijden en kijken waar je happy van wordt... maar houd er ook rekening mee dat dit oude auto's zijn. Mocht je er een aanschaffen ben ik wel benieuwd.
    Gek genoeg trekt het oude me wel. Simpel en degelijk. Ben nog aan het nadenken welke motor ik zou willen proefrijden van de a4. Ik geloof wel dat de A6 6cil heerlijk is alleen denk ik dat die een stuk meer drinkt dan de a4 6cil van hetzelfde jaar en die is al dorstig.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom Bekijk Berichten
    Ik zou voor een model jonger gaan, specifiek een A4 B6. Betaalbaar en niet zo hoogbejaard, rijdt fijn en is degelijk.
    Is de B6 daadwerkelijk lekkerder dan een B5 in rijgenot? Ik zie vooral 2.0's online staan.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •