Die van mij is in de week van 10 mei besteld. Leverdatum zou rond 1 augustus moeten zijn.
Ik heb gekozen voor de Launch edition Advanced 40 e-tron met Sonos speakers en actieve demperregeling.
Deze kleur is het (Geiserblauw):
Q4.jpg
Ik rijd nu zakelijk een Audi A6 uit 2005 met alle opties (inclusief luchtvering wat erg prettig rijdt). Ben benieuwd of deze Q4 minstens net zo comfortabel rijdt als de A6.
Heb je hier wat aan ?"
??IMG_1437 2.jpgIMG_1435 2.jpgIMG_1434 2.jpgIMG_1433 2.jpgIMG_1431 2.jpgIMG_1432 2.jpgIMG_1436 2.jpg
Gisteren bekeken bij AMES Dordrecht.
Succes
Vandaag een proefrit gemaakt met de Q4, fantastische auto!
TIP: Een foutje in de configurator op audi.nl ontdekt: alle modellen binnen de configurator zijn uitgerust met "lane departure warning" het enigste pakket waarmee je 'active lane-assist' kan krijgen is het pakket 'PYM' Assistentiepakket pro. Laat dit pakket nu net ontbreken op de configurator op audi.nl. Concreet betekend dit het verschil tussen een Q4 welke een stuurcorrectie uitvoert zodra je over de lijn (dreigt) te gaan (=pingpongen tussen de lijnen & irritante piepjes) en een Q4 welke actief het midden van rijstrook aanhoudt, uit ervaring kan ik zeggen dat dit zoveel beter en relaxter rijdt dat het de meerwaarde van € 600,- absoluut waard is.
Ook het Assistentiepakket Pro (PYM) met o.a. topview 360 camera's) is niet meer in de configurator te vinden maar staat wel in prijslijst april en niet meer in uitgave mei. HEEL JAMMER !!
Voorts vind ik de beperking tot 3 of 4 kleuren in de S - Competition Launch uitvoering zeer betreurenswaardig: alle video's op YouTube laten in Duitsland en ander landen WEL o.a. Geiserblauw, Zilver en Typhoon grijs zien.
Ik hoop dat bij de bekendmaking van de Sportback uitvoeringen ook de andere kleuren beschikbaar komen, anders is mijn overweging om voor een "S-line" uitvoering te gaan een NO-GO !! Ik wil geen wit/zwart of donkerblauw !! Misschien komt hij in Daytona (!) zoals alle andere AUDI S-line modellen !! Dan weet ik het wel (weer)!!
Ja de kleur is voor mij ook een ding geworden om exact dezelfde redenen.
Wil de S competition en had die als donker grijs gezien en die vond ik mooi. Had idd ook Daytona verwacht.
Waarschijnlijk gaat het eea later wel komen wellicht bij de q4 50.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Huidige S Competition is intro pakket met aantal extra's tov de standaard S-line. Onder andere de meegespoten delen bij de wielkasten. Hierdoor is het aantal kleuren beperkt. Als straks de gewone S-line beschikbaar komt zijn de andere kleuren leverbaar met de Manhattengrijs (bijna zwart) accenten bij oa de wielkasten. Kijk maar in de Duitse Configurator
Mooie dag ... mijn verjaardag. Product in 1e week kan uitleveren eind volgende week zijn. Mijn huidige A4 is in 2017 week 24 besteld. Week 29 geproduceerd en Week 30 op dinsdag bij de dealer en donderdag avond aflevering. Was binnen 6 weken rijden met de caravan richting Italië. En deze was ook gewoon nog speciaal volgens mijn configuratie gemaakt
Nu is de tijdlijn:
Besteld: week 20 (20 mei)
Voorlopig product: week 30
Bij dealer: week 33 (dit moet dus wel wat sneller kunnen)
Het is voor mij een vraag óf fa. PON dezelfde kleuren, uitrustingsniveaus en/of optiepakketten voor de verkoop in Nederland gaat toelaten zoals de diverse importeurs in andere (Europese) landen. Zo kan ik mij voorstellen dat bepaalde opties voor een land niet zo interessant zijn.
Qua uitrustingspakket PYM (assistentiepakket PRO) welke na april j.l opeens is "verdwenen" uit de prijslijst zou ik mij kunnen voorstellen dat de de mogelijkheid van "lane-keeping" zoals omschreven door @urquattro83 hiervoor, (nog) niet in Nederland wordt toegelaten omdat dit het autonoom rijden te dicht benadert. Ik heb op Youtube een Duitse rijervaring met de Q4 gezien waarin de ervaring van "automatisch tussen de lijntjes blijven", zeer positief bleek te werken. Alleen moet je steeds binnen 10 seconden d.m.v. subtiel contact met stuur laten weten dat je er nog bent !!
Ik wacht met smart een complete optie bestel-/configurator, met name voor de Sportback, af om mijn ideeën verder te concretiseren of een andere weg in te slaan. ( NB. de nieuw uit te komen VOLVO C40 ziet er ook niet gek uit !).
Laatst gewijzigd door merelmaassluis; 16-06-21 om 21:05. Reden: taalfoutje
Alleen moet je steeds binnen 10 seconden d.m.v. subtiel contact met stuur laten weten dat je er nog bent !! --> dat moet ik nu ook, en op grote afstanden best vervelend moet ik zeggen symbool word rood en piepen enz.....
Ik wacht met smart een complete optie bestel-/configurator, met name voor de Sportback, af om mijn ideeën verder te concretiseren of een andere weg in te slaan. ( NB. de nieuw uit te komen VOLVO C40 ziet er ook niet gek uit !).[/QUOTE] --> de sportback mjam mjamQ4 sportback.jpg
@moderator --> waarom word de Q4 niet toegevoegd in het rijtje forum en bij de te kiezen uitvoering kan men alleen kiezen tussen sedan en stationwagen.... waar blijft sportback?
Ik ben wel benieuwd hoe de "Lane Keeping Assist" van de Q4 functioneert.
Ik heb dat systeem op een Q3 van eind 2019 en op een e-tron quattro van begin 2020. Terwijl ze beide hetzelfde moeten kunnen, werkt het op de Q3 zo-zo, maar op de e-tron als een droom!
De Q3 corrigeert veel minder gelijkmatig het wegverloop en heeft nogal de neiging om te gaan "zwalken". De e-tron volgt heerlijk rustig de weg. Echt super!
Bovendien moet ik bij de Q3 het stuur een tikje corrigeren om het systeem te laten weten dat ik er nog ben, terwijl ik het bij de e-tron alleen maar even hoef aan te raken. Overigens is de tijd waarbinnen dat aanraken noodzakelijk is, bij de hedendaagse e-trons wat opgerekt naar, ik dacht, een minuut.
Daarom ben ik dus heel erg benieuwd naar de werking ervan bij de Q4. Misschien maar eens een proefrit gaan maken...