Pagina 5 van 8 EersteEerste 12345678 LaatsteLaatste
Resultaten 81 tot 100 van de 141

Onderwerp: Meer mensen die overwegen om van de A4 naar de nieuwe Q4 te gaan?

  1. #81
    merelmaassluis's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2012
    Leeftijd
    77
    Posts
    244
    Kudos
    4
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Meer mensen die overwegen om van de A4 naar de nieuwe Q4 te gaan?

    Ik denk dat Lane keeping assist en Lane departure warning twee verschillende opties zijn waarbij de eerste technisch hoogwaardiger is en als een soort autopilot de wagen keurig tussen de witte lijntjes op de weg houdt en de laatste als waarschuwing een trilling / ruk aan je stuur geeft als je rechts of links de witte streep dreigt te overschrijden.
    NB die waarschuwing krijg je trouwens niet als je de richtingaanwijzer aan hebt staan (je ziet dat ook in je virtual cockpit waar de groene lijntjes naar wit veranderen (deactivatie)).
    Q3 SportBack 45TFSI-e PHEV, 245PK/400Nm. S-tronic, ProLine S , Daytona Grijs, sportstoelen, Sunroof, 360 Camera, Parkeerhulp, Inklap.spiegels, zwart glanspakket, Privacy Glas, trekhaak, Velgen 19" AudiSport, S-line leer, B&O geluid etc...

  2. #82
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.834
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Meer mensen die overwegen om van de A4 naar de nieuwe Q4 te gaan?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door marSeLine Bekijk Berichten
    @moderator --> waarom word de Q4 niet toegevoegd in het rijtje forum en bij de te kiezen uitvoering kan men alleen kiezen tussen sedan en stationwagen.... waar blijft sportback?
    Ik ben moderator, geen beheerder. De Q4 staat bij de e-tron.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #83
    marSeLine's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2016
    Posts
    162
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Meer mensen die overwegen om van de A4 naar de nieuwe Q4 te gaan?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom Bekijk Berichten
    Ik ben moderator, geen beheerder. De Q4 staat bij de e-tron.
    @tom ik zie het nu ook (Q4 bij e-tron) nu de aanpassing in de te kiezen uitvoering nog (sportback ontbreekt)
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

  4. #84
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.834
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Meer mensen die overwegen om van de A4 naar de nieuwe Q4 te gaan?

    Dat kan ik niet regelen, doet @Sander
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  5. #85

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Posts
    726
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron Quattro
    Land
    Land

    Standaard Re: Meer mensen die overwegen om van de A4 naar de nieuwe Q4 te gaan?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door merelmaassluis Bekijk Berichten
    Ik denk dat Lane keeping assist en Lane departure warning twee verschillende opties zijn waarbij de eerste technisch hoogwaardiger is en als een soort autopilot de wagen keurig tussen de witte lijntjes op de weg houdt en de laatste als waarschuwing een trilling / ruk aan je stuur geeft als je rechts of links de witte streep dreigt te overschrijden.
    NB die waarschuwing krijg je trouwens niet als je de richtingaanwijzer aan hebt staan (je ziet dat ook in je virtual cockpit waar de groene lijntjes naar wit veranderen (deactivatie)).
    Ik heb ondertussen een YT video gezien waaruit overduidelijk blijkt dat het ook bij de Q4 uitstekend werkt.
    Zal ik dus mijn Q3 gaan inruilen..? Nee, hoor. Voorlopig nog heel blij mee.


  6. #86
    merelmaassluis's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2012
    Leeftijd
    77
    Posts
    244
    Kudos
    4
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Meer mensen die overwegen om van de A4 naar de nieuwe Q4 te gaan?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Caravaca de la Cruz Bekijk Berichten
    Ik heb ondertussen een YT video gezien waaruit overduidelijk blijkt dat het ook bij de Q4 uitstekend werkt.
    Zal ik dus mijn Q3 gaan inruilen..? Nee, hoor. Voorlopig nog heel blij mee.
    Blijft dus het feit dat het Ass. pakket PRO (PYM) waarin het op de Youtube video getoonde active lane assist na april uit de PON prijslijst is verdwenen en alleen nog lane departure warning in het pakket PYL vermeldt en dus gelijk is als door mij eerder omschreven systeem in mijn huidige Q3 (bj. 2020).

    NB bijna alle testritten en beoordelingen op Youtube zijn gemaakt met (nog) NIET in Nederland leverbare uitvoeringen. Kijk alleen maar naar o.a. de beschikbare kleuren in S-line uitvoeringen !! Ze worden dus wel geproduceerd, maar PON maakt ze (nog) niet in Nederland beschikbaar.
    (Zelf maar uit Duitsland importeren ???).
    Q3 SportBack 45TFSI-e PHEV, 245PK/400Nm. S-tronic, ProLine S , Daytona Grijs, sportstoelen, Sunroof, 360 Camera, Parkeerhulp, Inklap.spiegels, zwart glanspakket, Privacy Glas, trekhaak, Velgen 19" AudiSport, S-line leer, B&O geluid etc...

  7. #87
    jan v s's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2009
    Posts
    232
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard Re: Meer mensen die overwegen om van de A4 naar de nieuwe Q4 te gaan?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door merelmaassluis Bekijk Berichten
    ………………………
    (Zelf maar uit Duitsland importeren ???).
    Tja, daar heb je wel de mogelijkheid om uit alle mogelijke combinaties en opties een mooie keuze te maken. En ………. Je spaart zoveel geld uit dat je ook nog eens de wagen veel voller kunt uitrusten.😎😎😎
    Laatst gewijzigd door jan v s; 18-06-21 om 12:40.
    Q5 55 TSFI e matador rood (november 2020)

  8. Ad
  9. #88
    peterbrand's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2004
    Leeftijd
    44
    Posts
    125
    Kudos
    45
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Meer mensen die overwegen om van de A4 naar de nieuwe Q4 te gaan?

    Ik heb nog een paar foto’s gemaakt gister na mijn proefrit. Verschil tussen advanced en zwart optiek is mooi zichtbaar!
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

  10. #89

    Standaard Re: Meer mensen die overwegen om van de A4 naar de nieuwe Q4 te gaan?

    Dit is zwart met Manhatten gris zo te zien? Waar staat deze?
    ▀▄▀▄▀▄ Audi Q4 e-tron 40 S Competition
    ▀▄▀▄▀▄ Audi TT Roadster 3.2 DSG MK1

  11. #90
    A3165's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    2.024
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A6 Allroad

    Standaard Re: Meer mensen die overwegen om van de A4 naar de nieuwe Q4 te gaan?

    Ik heb de Q4 inmiddels van wat dichterbij kunnen bekijken en even ingezeten. Rijden was nog niet mogelijk.
    Ik denk dat Q3 e-tron een betere benaming was geweest want de Q4 is meer een #3 dan een #4 qua uitstraling.
    De standaard stoelen en bekleding vond ik wat goedkoop ogen en na 20 jaar een 3d Audi logo op het stuur doet het nieuwe 2d Audi logo pijn in mijn hart.

    Alles oogt verzorgd daar geen misverstand over maar het is een conservatieve auto.
    Het blijft jammer dat de auto's met de 'innovatieve' techniek nu geproduceerd worden juist voor de bugerlijke automobilist die liever hoog zit in een Q model.

    De e-tron GT vond ik een prachtige auto om te zien en spreekt mij ook meer aan vanwege de lagere zit. Ook hier wel vraagtekens hoe het mogelijk is om ondanks 30cm meer lengte tov mijn eogen Model 3 dit totaal niet terug te zien in de ruimte in de cabine of kofferbak.

  12. #91

    Standaard Re: Meer mensen die overwegen om van de A4 naar de nieuwe Q4 te gaan?

    Voor de toekomst van elektrische auto's

  13. #92

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Posts
    726
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron Quattro
    Land
    Land

    Standaard Re: Meer mensen die overwegen om van de A4 naar de nieuwe Q4 te gaan?

    Maakt me niet zo uit hoe die heet: Q3 of Q4. Ik vind het persoonlijk erg jammer dat er -nu in elk geval- geen luchtvering mogelijk is.
    Ik heb dat op m'n e-tron, maar niet op m'n Q3 en dat vind ik echt een wereld van verschil. Adaptieve luchtvering, met Audi Drive Select, is een supercombinatie.

    Maar eerlijk is eerlijk: als ik -in Spanje- meer laadpalen in de buurt zou hebben, dan zou ik toch serieus een Q4 e-tron overwegen. Maar dan wel de e-tron 40 en die is er, geloof ik, nog niet in Nederland. (ik koop ook de auto's voor Spanje altijd in NL).

    Overigens... Als ik niet "burgerlijk" was, dan had ik al lang een e-tron GT op m'n oprit staan...

  14. #93
    A3165's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    2.024
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A6 Allroad

    Standaard Re: Meer mensen die overwegen om van de A4 naar de nieuwe Q4 te gaan?

    Burgerlijk als in wat het merendeel van de klant tegenwoordig wil rijden.
    Door er een sportback van te maken kan je dan weer zeggen dat het sportief is. :-)

    De Q4 lijkt mij ook niet de auto voor luchtvering zoals een A3 niet de auto is voor luchtvering. De Q6 zal denk ik de EV tegenhanger worden voor de Q5 en daar verwacht ik dan wel luchtvering op.

  15. #94

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Posts
    726
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron Quattro
    Land
    Land

    Standaard Re: Meer mensen die overwegen om van de A4 naar de nieuwe Q4 te gaan?

    Een Q4 lijkt me juist bijzonder geschikt voor luchtvering; maar wel met Drive Select. De e-tron heeft het ook en dat rijdt echt prima.
    EDIT: Ik snap waarschijnlijk wat je bedoelt; dat de Q4 eigenlijk niet de prijsklasse is waarin zo'n dure optie thuishoort? Daar heb je dan helemaal gelijk in. De auto zou daardoor (veel) te duur worden.

    Ik vind wel dat het schakelen tussen de verschillende Drive Modi wat makkelijker moet. Dat gaat nu via het MMI touchscreen en dat is me te omslachtig. Dat is nou typisch iets waar ik een normale (draai)schakelaar voor wil hebben. Porsche Taycan heeft dat ook makkelijker toegankelijk. Soms wil je gewoon supersnel van Comfort naar Dynamic. En liefst zonder dat Moeders ziet dat er overgeschakeld gaat worden...

    Ik verwacht inderdaad dat de Q6 e-tron ook standaard luchtvering zal hebben. Het is tenslotte de opvolger van de e-tron. Ik ben heel benieuwd naar die auto... Ik kan me echt geen andere opvolger voorstellen voor m'n huidige e-tron.

    Het "sportieve" van een Sportback zit 'm inderdaad in de looks. Een e-tron en een e-tron Sportback rijden niet wezenlijk anders. Maar een e-tron Sportback in rood, met zwartpakket en 21" velgen vind ik op m'n ouwe dag toch wel "gaaf". Geeft me echt het gevoel "sportief" te zijn. hahaha!!

    Maar goed. Het ging over de Q4 e-tron. Misschien ga ik binnenkort toch eens even kijken. Kijken, kijken; niet kopen...
    Laatst gewijzigd door Caravaca de la Cruz; 22-06-21 om 17:22.

  16. #95
    A3165's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    2.024
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A6 Allroad

    Standaard Re: Meer mensen die overwegen om van de A4 naar de nieuwe Q4 te gaan?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Caravaca de la Cruz Bekijk Berichten
    Een Q4 lijkt me juist bijzonder geschikt voor luchtvering; maar wel met Drive Select. De e-tron heeft het ook en dat rijdt echt prima.
    EDIT: Ik snap waarschijnlijk wat je bedoelt; dat de Q4 eigenlijk niet de prijsklasse is waarin zo'n dure optie thuishoort? Daar heb je dan helemaal gelijk in. De auto zou daardoor (veel) te duur worden.

    Ik vind wel dat het schakelen tussen de verschillende Drive Modi wat makkelijker moet. Dat gaat nu via het MMI touchscreen en dat is me te omslachtig. Dat is nou typisch iets waar ik een normale (draai)schakelaar voor wil hebben. Porsche Taycan heeft dat ook makkelijker toegankelijk. Soms wil je gewoon supersnel van Comfort naar Dynamic. En liefst zonder dat Moeders ziet dat er overgeschakeld gaat worden...

    Ik verwacht inderdaad dat de Q6 e-tron ook standaard luchtvering zal hebben. Het is tenslotte de opvolger van de e-tron. Ik ben heel benieuwd naar die auto... Ik kan me echt geen andere opvolger voorstellen voor m'n huidige e-tron.

    Het "sportieve" van een Sportback zit 'm inderdaad in de looks. Een e-tron en een e-tron Sportback rijden niet wezenlijk anders. Maar een e-tron Sportback in rood, met zwartpakket en 21" velgen vind ik op m'n ouwe dag toch wel "gaaf". Geeft me echt het gevoel "sportief" te zijn. hahaha!!

    Maar goed. Het ging over de Q4 e-tron. Misschien ga ik binnenkort toch eens even kijken. Kijken, kijken; niet kopen...
    Ik tik het ook wat kort door de bocht. Ik bedoelde idd dat de Q4 niet de prijsklasse is voor luchtvering. Het komt ook door de topic titel dat ik er zo op reageer. Ik vind van A4 naar Q4 dus ala een klein stapje terug aanvoelen. Waar de Q5 veel meer de SUV is in de klasse van de A4 is de Q4 dat eerder voor de A3 voor mij na de eerste kennismaking.

  17. #96

    Standaard Re: Meer mensen die overwegen om van de A4 naar de nieuwe Q4 te gaan?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door A3165 Bekijk Berichten
    Ik tik het ook wat kort door de bocht. Ik bedoelde idd dat de Q4 niet de prijsklasse is voor luchtvering. Het komt ook door de topic titel dat ik er zo op reageer. Ik vind van A4 naar Q4 dus ala een klein stapje terug aanvoelen. Waar de Q5 veel meer de SUV is in de klasse van de A4 is de Q4 dat eerder voor de A3 voor mij na de eerste kennismaking.
    Kwa model is dat ook de Audi positionering (EV variant van de Q3). Dus wat betreft uitrusting en kwaliteit beleving ook daar gepositioneerd om concurrerend te houden. Wat betreft praktisch ruimte aanbod is de stap wel logisch.
    ▀▄▀▄▀▄ Audi Q4 e-tron 40 S Competition
    ▀▄▀▄▀▄ Audi TT Roadster 3.2 DSG MK1

  18. #97
    marSeLine's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2016
    Posts
    162
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Meer mensen die overwegen om van de A4 naar de nieuwe Q4 te gaan?

    Wat betreft praktisch ruimte aanbod is de stap wel logisch.--> dat was het eerste wat opviel (na de remtrommels op de achteras) de enorme ruimte tussen de voorstoelen en achterbank (beenruimte). Vreemd is dan weer de korte "motor"kap al met al kreeg ik er niet zo'n warm gevoel van mede door de goedkoop oogende logo's in 2D stickers, stoffen bekleding, enz. Ik snap ook nog steeds niet waarom dealer (zeker met introductie) niet de meest "volle" uitvoering binnen zet.....
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    • Bestandstype: jpg Q42.jpg (91,1 KB, 44 keer bekeken)
    • Bestandstype: jpg Q41.jpg (88,2 KB, 47 keer bekeken)
    Laatst gewijzigd door marSeLine; 23-06-21 om 07:56.

  19. #98
    merelmaassluis's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2012
    Leeftijd
    77
    Posts
    244
    Kudos
    4
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Meer mensen die overwegen om van de A4 naar de nieuwe Q4 te gaan?

    Via Audi.BE is nu ook de SPORTBACK te configureren en, wat blijkt, in tegenstelling op de site van Audi.DE, de Sportback is wel in een volledig kleurengamma en in S-line pakketten in een grote accu uitvoering (40) zonder Quattro aandrijving samen te stellen !!
    Nu met smart wachten op Audi.NL !!
    Laatst gewijzigd door merelmaassluis; 23-06-21 om 11:12.
    Q3 SportBack 45TFSI-e PHEV, 245PK/400Nm. S-tronic, ProLine S , Daytona Grijs, sportstoelen, Sunroof, 360 Camera, Parkeerhulp, Inklap.spiegels, zwart glanspakket, Privacy Glas, trekhaak, Velgen 19" AudiSport, S-line leer, B&O geluid etc...

  20. #99
    A3165's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    2.024
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A6 Allroad

    Standaard Re: Meer mensen die overwegen om van de A4 naar de nieuwe Q4 te gaan?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door marSeLine Bekijk Berichten
    Wat betreft praktisch ruimte aanbod is de stap wel logisch.--> dat was het eerste wat opviel (na de remtrommels op de achteras) de enorme ruimte tussen de voorstoelen en achterbank (beenruimte). Vreemd is dan weer de korte "motor"kap al met al kreeg ik er niet zo'n warm gevoel van mede door de goedkoop oogende logo's in 2D stickers, stoffen bekleding, enz. Ik snap ook nog steeds niet waarom dealer (zeker met introductie) niet de meest "volle" uitvoering binnen zet.....
    Die trommelremmen snap ik dan wel na de uitleg dat deze veel onderhoudsarmer zijn dan schijfremmen. Aangezien je de achterremmen niet of nauwelijks gebruikt bij een EV kan je beter een 'gesloten' systeem hebben.

  21. #100
    Paashaas25's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2016
    Posts
    64
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Meer mensen die overwegen om van de A4 naar de nieuwe Q4 te gaan?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door A3165 Bekijk Berichten
    Ik tik het ook wat kort door de bocht. Ik bedoelde idd dat de Q4 niet de prijsklasse is voor luchtvering. Het komt ook door de topic titel dat ik er zo op reageer. Ik vind van A4 naar Q4 dus ala een klein stapje terug aanvoelen. Waar de Q5 veel meer de SUV is in de klasse van de A4 is de Q4 dat eerder voor de A3 voor mij na de eerste kennismaking.
    Als topic starter ben ik het helemaal met je eens.
    Gezien de prijs van bijna 70k had ik de q4 gezien als een goede opvolger.
    Na mijn eerste real life kennismaking had ik precies hetzelfde gevoel als ik naar de materialen ed kijk, minder mooi. De stoelen zijn waarschijnlijk in de sportieve versies mooier maar het plastic/logo’s/stuur/trommels maken het toch wat meer een ID4/A3


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Audi A4 S-Line h2017 2.0 TFSI DSG Virtual cockpit, ambiance lighting 2 ....

Pagina 5 van 8 EersteEerste 12345678 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •