Pagina 7 van 8 EersteEerste ... 345678 LaatsteLaatste
Resultaten 121 tot 140 van de 141

Onderwerp: Meer mensen die overwegen om van de A4 naar de nieuwe Q4 te gaan?

  1. #121

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2014
    Posts
    60
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Meer mensen die overwegen om van de A4 naar de nieuwe Q4 te gaan?

    Ik was zelf al een tijdje op zoek naar een nieuwe auto voor erbij en gezien alle ontwikkelingen op EV gebied en de fiscale voordelen geïnteresseerd geraakt in de Q4. Al het andere aanbod werd ik nog niet zo warm van maar deze kon mij wel bekoren als ik zo de foto's voorbij zag komen.Toen de Q4 bij de dealer te bekijken was was ik toch wel wat teleurgesteld. Trommelremmen achter, een (mijn inziens) lelijke grote kunststof grille maar vooral het interieur wat mij niet dat premium gevoel gaf wat het wel zou moeten zijn bij een auto met een configuratieprijs van meer dan 70k. Ik begrijp dat de auto zo licht mogelijk gebouwd moet worden maar wat mooiere materialen was zeker welkom geweest. Ook de achterste deurstijlen waar je de mee gespoten metalen delen zag viel me gewoonweg erg tegen. De auto is wel erg ruim van binnen maar ik heb hem niet genomen.
    Uiteindelijk voor een A4 avant Quattro S-line competition in quantum grey met panoramadak en RS-stoelen gegaan. Een stukje kleiner natuurlijk maar we hebben ook nog een Cayenne waar ik mijn dagelijkse kilometers in rij en die vangt dat wel op mocht het nodig zijn. Levering zou week 46 zijn maar inmiddels heb ook ik de mededeling gekregen vanuit Pon dat de levering uitgesteld is vanwege het Panorama-dak en Phone-box. Geduldig blijven wachten dus maar ik weet dat ik er spijt van krijg als ik deze opties zou afvinken.

  2. #122

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Posts
    726
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron Quattro
    Land
    Land

    Standaard Re: Meer mensen die overwegen om van de A4 naar de nieuwe Q4 te gaan?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Leapp Bekijk Berichten
    Ik was zelf al een tijdje op zoek naar een nieuwe auto voor erbij en gezien alle ontwikkelingen op EV gebied en de fiscale voordelen geïnteresseerd geraakt in de Q4. Al het andere aanbod werd ik nog niet zo warm van maar deze kon mij wel bekoren als ik zo de foto's voorbij zag komen.Toen de Q4 bij de dealer te bekijken was was ik toch wel wat teleurgesteld. Trommelremmen achter, een (mijn inziens) lelijke grote kunststof grille maar vooral het interieur wat mij niet dat premium gevoel gaf wat het wel zou moeten zijn bij een auto met een configuratieprijs van meer dan 70k. Ik begrijp dat de auto zo licht mogelijk gebouwd moet worden maar wat mooiere materialen was zeker welkom geweest. Ook de achterste deurstijlen waar je de mee gespoten metalen delen zag viel me gewoonweg erg tegen. De auto is wel erg ruim van binnen maar ik heb hem niet genomen.
    Uiteindelijk voor een A4 avant Quattro S-line competition in quantum grey met panoramadak en RS-stoelen gegaan. Een stukje kleiner natuurlijk maar we hebben ook nog een Cayenne waar ik mijn dagelijkse kilometers in rij en die vangt dat wel op mocht het nodig zijn. Levering zou week 46 zijn maar inmiddels heb ook ik de mededeling gekregen vanuit Pon dat de levering uitgesteld is vanwege het Panorama-dak en Phone-box. Geduldig blijven wachten dus maar ik weet dat ik er spijt van krijg als ik deze opties zou afvinken.
    Heb je ook een proefrit gemaakt?

  3. #123

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2014
    Posts
    60
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Meer mensen die overwegen om van de A4 naar de nieuwe Q4 te gaan?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Caravaca de la Cruz Bekijk Berichten
    Heb je ook een proefrit gemaakt?
    We waren daar om een afspraak te maken voor een proefrit maar de klik was er helaas niet dus we hebben geen proefrit meer ingepland. Wel eerder gereden in een ID4 en een E-Tron. In de A4 hebben we wel proefgereden. Maar uiteindelijk zal ik er zelf niet veel in gaan rijden omdat hij meer gebruikt gaat worden door mn vrouw met de kinderen erbij.

  4. #124
    AudiBlackPanther's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    42
    Posts
    4.159
    Kudos
    22
    Auto
    Audi R8
    Land
    Land

    Standaard Re: Meer mensen die overwegen om van de A4 naar de nieuwe Q4 te gaan?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Caravaca de la Cruz Bekijk Berichten
    Heb je ook een proefrit gemaakt?
    Ik heb er even mee gereden omdat ik de augmented reality HUD wilde ervaren. Ik werd er niet warm van. HUD is erg onscherp, interieur afwerking vond ik onder Seat niveau en dus wel diep triest eigenlijk voor een Audi. Verder kwa rijden is dat weer echt het oude verschrikkelijke elektrisch rijden. Daar zou ik nooit en te nimmer voor willen kiezen.

    De GT is daarintegen zo’n next level EV en ja ik snap dat daar een ander prijskaartje aan hangt….


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Audi RS e-tron GT (646pk/830nm) Daily Driver | Audi R8 4S 5.2 v10 Plus (650pk/600nm RON102) PlayToy |
    VAGcoding.NL / .BE (codings, updates, verlagingen & retrofits)


  5. #125
    freddiem's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Leeftijd
    58
    Posts
    193
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard Re: Meer mensen die overwegen om van de A4 naar de nieuwe Q4 te gaan?

    Ben lang bezig geweest om mijn Q5 full opties te verkopen via MP. Na vijf/zes keer verlengen besloten om hem er maar af te halen en op te rijden, er stond immers nog maar 125k op de tellen. Het weekend voor de vakantie (zou vrijdag vroeg vertrekken vanaf Schiphol) de advertentie laten vervallen. Echter de advertentie via autoscout zou ook verlopen maar die kon ik nog gratis verlengen. Baat het niet schaad het niet dacht ik. Maandag naar de garage voor een grote beurt en hoppa vrijdag lekker met vaktantie. Out of the blue belt er woensdag iemand die interesse had. Kortom het ging snel. Wilde 's avonds nog langskomen en evl. de Q5 meteen meenemen. Het ging heel snel. Enfin, meneer kwam, was tevreden en binnen half uur Q5 verkocht, overgeschreven en toen moest ie nog leeggehaald worden. Snik, deed toch een beetje pijn.
    Niet getreurd op vakantie adres zoeken zoeken zoeken naar een Q4 model 50 Quattro uiteraard in Duitsland, want ik ben genezen om hier een auto te kopen, immers ik had al eerder een offerte opgevraagd maar dat was voor een type 40 die ruim boven de 74k uitkwam. Inruil was gewoon te triest om aan te horen. Eigen verkoop leverde 10k meer op!!!
    Kortom na terugkomst vanaf Rotterdam (ech wel) 540 km gereden. Wat een bak die Q4 Quattro S Comp model 50........... alles erop en eraan. Is alleen een demo en moet 6 maanden wachten. Gingen voor de zwarte maar in de showroom stond een nieuwe Typhoon Grijs. Nog mooier. Ook de prijs zeer aantrekkelijk, scheelde 20k met een audi dealer.
    Proefrit super om mee te rijden. kortom levering maart 2022.
    2015: A6 3.0 TDI Quattro 6 cil. 150 kW/204 pk S. tronic, 2x S-line, Phantom-zwart pareleffect vol opties. 2018: Q5 2017 2.0 Sport S-Line TDI Quattro Daytonagrijs pareleffectlak 190 PK vol opties! Maart 2022: Q4 type 50 S Competition Quattro!


  6. #126
    Paashaas25's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2016
    Posts
    64
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Meer mensen die overwegen om van de A4 naar de nieuwe Q4 te gaan?

    Gefeliciteerd met je mooie uitvoering!
    Inruil in NL bij de dealer op de Q4 is idd om te huilen maar fijn dat het allemaal gelukt is.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Audi A4 S-Line h2017 2.0 TFSI DSG Virtual cockpit, ambiance lighting 2 ....

  7. #127
    merelmaassluis's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2012
    Leeftijd
    77
    Posts
    244
    Kudos
    4
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Meer mensen die overwegen om van de A4 naar de nieuwe Q4 te gaan?

    IMG_1535.jpgIMG_1536.jpgIMG_1537.jpg

    Gisteren uit "nieuwsgierigheid" toch nog naar een Q4 Sportback gaan kijken na een bericht dat de Sportback eindelijk bij de dealers in Nederland was gearriveerd. Hoewel hij nog niet "showroom-klaar" was, werd hij door de verkoper toch even tevoorschijn gehaald. Het bleek een uitvoering in de kleur zwart te zijn: ieder zijn smaak natuurlijk, maar ik vond het een lompe homp, enigszins gesierd met een enorme "zilverkleurige pamper" onder zijn kont en aan de voorzijde de platte plaat wat vroeger een grill heette te zijn. Het enige wat een beetje "kleur" gaf was een zilveren sierlijst onder de zij-ruiten.
    Verder, maar ook daar mag ieder zijn oordeel over hebben, de goedkoop uitziende "petflessen" bekleding op de stoelen, de reeds vaker opgemerkte goedkope, harde plastic delen op de deuren etc.
    Uiteraard zijn de lever- en uitvoeringsmogelijkheden inmiddels ruimschoots bekend door de tekorten aan onderdelen en chips: drama's !!
    Geen trekhaken, 360o camera's, raamrubbers voor open daken, veiligheidspakketten etc. Ook in de configurator en prijslijsten zijn diverse "versoberingen en uitvoeringen" inmiddels drastisch beperkt.
    Los van de keuze of je volledig elektrisch of PHEV wilt rijden, heeft onze eerdere (voortijdige ?) beslissing van een maandje of twee geleden om voor een Q3 45 TFSI-e Sportback te gaan nu een nog duidelijker positieve keuze-onderbouwing gegeven: Voor ons is de Q3 SB een veel elegantere en mooiere auto dan de Q4 modellen ! Gelukkig, en hopelijk ook voor AUDI, zullen meningen verschillen, maar wij zijn al 1100km. superblij met onze nieuwe Q3 Sportback !
    IMG_1529a.jpgIMG_1482a.jpgIMG_1484.jpg
    Laatst gewijzigd door merelmaassluis; 03-10-21 om 11:30.
    Q3 SportBack 45TFSI-e PHEV, 245PK/400Nm. S-tronic, ProLine S , Daytona Grijs, sportstoelen, Sunroof, 360 Camera, Parkeerhulp, Inklap.spiegels, zwart glanspakket, Privacy Glas, trekhaak, Velgen 19" AudiSport, S-line leer, B&O geluid etc...

  8. Ad
  9. #128
    Paashaas25's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2016
    Posts
    64
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Meer mensen die overwegen om van de A4 naar de nieuwe Q4 te gaan?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Quattro2009 Bekijk Berichten
    Ik kreeg 7 juli een bericht dat de Q4 (begin mei besteld) gebouwd was en dat het nu wachten is op transport. Op 28 juli nog steeds dezelfde status.
    Ben benieuwd wanneer hij in NL komt.. Duurt blijkbaar wel even...
    Al iets gehoord?


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Audi A4 S-Line h2017 2.0 TFSI DSG Virtual cockpit, ambiance lighting 2 ....

  10. #129
    merelmaassluis's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2012
    Leeftijd
    77
    Posts
    244
    Kudos
    4
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Meer mensen die overwegen om van de A4 naar de nieuwe Q4 te gaan?

    Misschien al weken in (ons) aller stilte genietend van z'n nieuwe bolide of zwaar gedesillusioneerd !?
    Q3 SportBack 45TFSI-e PHEV, 245PK/400Nm. S-tronic, ProLine S , Daytona Grijs, sportstoelen, Sunroof, 360 Camera, Parkeerhulp, Inklap.spiegels, zwart glanspakket, Privacy Glas, trekhaak, Velgen 19" AudiSport, S-line leer, B&O geluid etc...

  11. #130

    Standaard Re: Meer mensen die overwegen om van de A4 naar de nieuwe Q4 te gaan?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door merelmaassluis Bekijk Berichten
    Misschien al weken in (ons) aller stilte genietend van z'n nieuwe bolide of zwaar gedesillusioneerd !?
    Als hij hem heeft, dan zeker niet gedesillusioneerd. Wat de Q4 is gewoon een top en heerlijke auto. Het wachten meer dan waard.
    ▀▄▀▄▀▄ Audi Q4 e-tron 40 S Competition
    ▀▄▀▄▀▄ Audi TT Roadster 3.2 DSG MK1

  12. #131
    Paashaas25's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2016
    Posts
    64
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Meer mensen die overwegen om van de A4 naar de nieuwe Q4 te gaan?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door merelmaassluis Bekijk Berichten
    Misschien al weken in (ons) aller stilte genietend van z'n nieuwe bolide of zwaar gedesillusioneerd !?
    Zou het leuk vinden om te horen hoe het hem bevalt.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Audi A4 S-Line h2017 2.0 TFSI DSG Virtual cockpit, ambiance lighting 2 ....

  13. #132

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Posts
    726
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron Quattro
    Land
    Land

    Standaard Re: Meer mensen die overwegen om van de A4 naar de nieuwe Q4 te gaan?

    Volledig elektrisch, dus bevalt 'm uitstekend. Kan niet missen...
    Wel even wennen, misschien.

  14. #133

    Standaard Re: Meer mensen die overwegen om van de A4 naar de nieuwe Q4 te gaan?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Caravaca de la Cruz Bekijk Berichten
    Volledig elektrisch, dus bevalt 'm uitstekend. Kan niet missen...
    Wel even wennen, misschien.
    Ev is zo heerlijk. Rust & Koppel. Wil nu al niet meer terug. Iedereen die er tegen is heeft a) er nog nooit serieus mee gereden of b) moet elke dag minimaal 300 km rijden.
    ▀▄▀▄▀▄ Audi Q4 e-tron 40 S Competition
    ▀▄▀▄▀▄ Audi TT Roadster 3.2 DSG MK1

  15. #134

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Posts
    726
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron Quattro
    Land
    Land

    Standaard Re: Meer mensen die overwegen om van de A4 naar de nieuwe Q4 te gaan?

    Helemaal mee eens!
    Ik rij in Spanje een Q3 35 tsfi en in Nederland een e-tron 50 en hoe leuk ik de Q3 ook vind (echt waar), ik kijk weer uit naar volgende week in de e-tron...

    Benzine is zooooooo vorige eeuw...


    Grapje moet kunnen, hè?

  16. #135
    Paashaas25's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2016
    Posts
    64
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Meer mensen die overwegen om van de A4 naar de nieuwe Q4 te gaan?

    Als topic starter een update in mijn zoektocht naar een electrische opvolger van mijn A4.
    Ben na vele jaren met plezier bij Audi uitgekomen op een Bmw I4.
    We gaan het meemaken hoe electrisch rijden in het dagelijkse leven gaat zijn maar ik kan niet wachten .



    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Audi A4 S-Line h2017 2.0 TFSI DSG Virtual cockpit, ambiance lighting 2 ....

  17. #136

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Posts
    726
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron Quattro
    Land
    Land

    Standaard Re: Meer mensen die overwegen om van de A4 naar de nieuwe Q4 te gaan?

    Er gaat niets boven elektrisch rijden. Zelfs al moet dat in een BMW...

  18. #137
    Paashaas25's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2016
    Posts
    64
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Meer mensen die overwegen om van de A4 naar de nieuwe Q4 te gaan?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Caravaca de la Cruz Bekijk Berichten
    Er gaat niets boven elektrisch rijden. Zelfs al moet dat in een BMW...
    Haha we gaan het meemaken


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Audi A4 S-Line h2017 2.0 TFSI DSG Virtual cockpit, ambiance lighting 2 ....

  19. #138
    A3165's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    2.024
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A6 Allroad

    Standaard Re: Meer mensen die overwegen om van de A4 naar de nieuwe Q4 te gaan?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Paashaas25 Bekijk Berichten
    Als topic starter een update in mijn zoektocht naar een electrische opvolger van mijn A4.
    Ben na vele jaren met plezier bij Audi uitgekomen op een Bmw I4.
    We gaan het meemaken hoe electrisch rijden in het dagelijkse leven gaat zijn maar ik kan niet wachten .



    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Van plezier. Gelijk heb je want Audi mist de boot in dit segment. De nieuwe A4 zal al zijn rondjes rijden en ze hadden allang wat moeten laten doorschemeren over een mogelijke 'elektrische A4' in mijn ogen.

  20. #139
    Paashaas25's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2016
    Posts
    64
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Meer mensen die overwegen om van de A4 naar de nieuwe Q4 te gaan?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door A3165 Bekijk Berichten
    Van plezier. Gelijk heb je want Audi mist de boot in dit segment. De nieuwe A4 zal al zijn rondjes rijden en ze hadden allang wat moeten laten doorschemeren over een mogelijke 'elektrische A4' in mijn ogen.
    Dank je wel.
    Ben idd gaan zoeken wanneer de electische variant zou gaan komen maar de eerste B10 a4’s gaan gewoon met mild hybrid zijn. Het duurt helaas gewoon te lang wat jammer is omdat ik jaren met veel plezier Audi’s gehad heb.
    Maar zal vast op de langere termijn goed gaan komen.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Audi A4 S-Line h2017 2.0 TFSI DSG Virtual cockpit, ambiance lighting 2 ....

  21. #140

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Posts
    726
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron Quattro
    Land
    Land

    Standaard Re: Meer mensen die overwegen om van de A4 naar de nieuwe Q4 te gaan?

    Over een paar maanden (half jaar?) volgt na de Q6 E-tron eerst de aankondiging van de A6 E-tron.
    Maar ik zie inderdaad nog geen A4 E-tron komen...

    Zodoende kom je dan inderdaad bij de BMW i4. Niks mis mee, denk ik.

Pagina 7 van 8 EersteEerste ... 345678 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •