Resultaten 1 tot 7 van de 7

Onderwerp: Aankopen Audi S3 8P 265PK Quattro uit Italie (Import)

  1. #1

    Standaard Aankopen Audi S3 8P 265PK Quattro uit Italie (Import)

    Beste mensen,

    Onlangs ben ik een Audi S3 uit bouwjaar 2009 tegen gekomen met de CDL motor.

    Algemene gegevens:
    KM stand: 150000
    Bouwjaar: 2009


    Nu vroeg ik mij een paar dingen af. Ik koop namelijk de auto particulier en vind het toch best veel geld, zeker na dat ik een keer (in 2019) ben 'opgelicht' met een Golf 7 GTI uit 2013. Is dit een grote gok met een toch wel 'technische' auto als een S3? (Quattro, Turbo, S-tronic, enz).

    De auto is geimporteerd vanuit Italie in 2019. Deze zelfde eigenaar heeft de auto sindsdien. De BPM gegevens zijn:
    BPM
    € 12.516,-

    Rest BPM
    € 652,-


    Heeft in juni vorig jaar groot onderhoud gehad (distributie, waterpomp, nieuwe originele turbo). Eigenaar verteld dat de auto 1 liter olie verbruikt op 1500-2000 kilometer.

    S-tronic schakelt volgens hem zonder problemen. Geen gebreken op optische krasjes na, de banden die bijna aan vervanging toe zijn en kleine stoeprand schade. Auto zou volledig standaard zijn zowel optisch, motorisch als softwarematig. De auto heeft in september 2020 groot onderhoud gehad: nieuwe injectoren, cilinderkop revisie, turbo vervangen met 'ruilturbo', thermostaat vervangen, grote beurt, distributieriem en waterpomp vervangen, koppakking vervangen 'ivm uitwendige lekkage', inlaatspruitstuk vervangen.

    Wat denken jullie ervan, betrouwbaar of laten staan volgens de BPM gegevens, eigenaar historie, enzovoort? Misschien een probleem auto gezien de hele hoge kosten voor de vorige eigenaar?

    Ik hoor graag jullie reacties...

    Laurens
    Laatst gewijzigd door tom; 05-05-21 om 12:03. Reden: Onnodige tekstopmaak verwijderd

  2. #2
    Yuxel's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2020
    Posts
    726
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron
    Land
    Land

    Standaard Re: Aankopen Audi S3 8P 265PK Quattro uit Italie (Import)

    Heel veel geld spenderen aan een auto waar heel veel aan is gebeurd, een import uit Italië (zijn niet bepaald rustige rijders). Ik zou hem alleen al om olieverbruik laten staan.
    A3 e-tron Q5 2.0 TDI Quattro S-Line A4 2.0 FSI
    Originele VCDS Haarlem

  3. #3

    Standaard Re: Aankopen Audi S3 8P 265PK Quattro uit Italie (Import)

    Het is veel geld aan een particulier (ben ik van mening) maar het bedrag is niet duur voor de auto. 10.500,- met die km stand en opties zoals panorama dak, S-tronic en Bose.

    Ik denk dat het de moeite waard is om voor dat bedrag te gaan kijken. De garage die al het onderhoud heeft uitgevoerd heb ik opgebeld en gevraagd of zei hier nog wat van herinneren. Dat deden ze, en zij hebben mij uitgebreid verteld over wat er mogelijk mis mee kan zijn. Ze zeggen dat de auto motorisch goed is maar wellicht de DSG bak aan revisie toe zou kunnen zijn binnenkort, maar daar is de prijs ook naar.

    Laurens

  4. #4
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.103
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Aankopen Audi S3 8P 265PK Quattro uit Italie (Import)

    De bak? Dat heeft natuurlijk weinig met het olieverbruik van doen. Ik zou nog even verder kijken, er komt vast nog meer voorbij.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  5. #5
    Kees B's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Leeftijd
    73
    Posts
    2.640
    Kudos
    3
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard Re: Aankopen Audi S3 8P 265PK Quattro uit Italie (Import)

    +1, met een grote boog omheen lopen. Het verhaal is ook vreemd: in juni vorig jaar distributie, waterpomp en een nieuwe turbo. Dan in september 2020 wéér (?) een ruilturbo, distributie en waterpomp en nog een heleboel meer wat serieus geld gekost moet hebben.
    Dan nog een zeer hoog olieverbruik en een DSG revisie in het vooruitzicht..... Zou me niks verbazen als de km stand ook niet klopt, het blijft een Italiaan..... 🤔
    I rest my case.....
    Q5 2.0 TFSI S-Tronic 2010
    A6 Avant 2.4 Multitronic 2001


  6. #6
    Yuxel's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2020
    Posts
    726
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron
    Land
    Land

    Standaard Re: Aankopen Audi S3 8P 265PK Quattro uit Italie (Import)

    Komt bij mij over als een afgetrapte S3. Niet kopen, tenzij je op zoek bent naar spanning en sensatie.
    Laatst gewijzigd door Yuxel; 05-05-21 om 19:54.
    A3 e-tron Q5 2.0 TDI Quattro S-Line A4 2.0 FSI
    Originele VCDS Haarlem

  7. #7

    Standaard Re: Aankopen Audi S3 8P 265PK Quattro uit Italie (Import)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Yuxel Bekijk Berichten
    Komt bij mij over als een afgetrapte S3. Niet kopen, tenzij je op zoek bent naar spanning en sensatie.
    Heb je gelijk in. Ik sla deze ook over.

    Thanks

  8. Ad

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •