Resultaten 1 tot 18 van de 18

Onderwerp: Advies aanschaf A4 B7 2006 automaat cvt

  1. #1

    Standaard Advies aanschaf A4 B7 2006 automaat cvt

    Goedendag Audi liefhebbers.
    sta voor de keuze om een bijzonder mooie Audi A4 van september 2006 aan te schaffen met 95.000 km in Proline uitvoering. Dit is de 2.0 motor zonder turbo en met 131 pk. Deze auto heeft een MT cvt automaat .
    tijdens de proefrit verliep deze schakeling (eigenlijk geen schakeling want cvt) probleemloos en mooi smeuïg. De historie is bekend evenals onderhoud wat geregeld is gedaan bij Audi tot op laatste beurt na.
    vanwege de vele recensies en berichten aangaande de cvt bak en olieverbruik is de twijfel toegeslagen, want als er iets aan gaat mankeren, dan ben je aan de beurt.
    via de verkoper kan ik ingeënt diagnose laten uitvoeren van de bak middels uitlezen e.d., maar 100 % garantie geeft dit niet.
    mijn vraag is wat voor advies jullie kunnen geven aangaande deze combi en welke tips aangaande soort controle vóór aankoop zodat we ons geen buil gaan vallen. Alle tips welkom en bij voorbaat reuze dank.

  2. #2
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.032
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Advies aanschaf A4 B7 2006 automaat cvt

    Tja, als jij het al niet kan bepalen terwijl je er in gereden hebt kan iemand dit op een forum ook niet.

    De gewone 2 liter was niets bijzonders mee toch? Volgens mij zijn die wel goed, die bakken kunnen wel problemen hebben echter heb je de km stand mee als die verder klopt, en hij schakelt goed zeg je, was ie koud?

    Kwa tip zou ik je kunnen geven dat je nog eens gaat rijden, veel in de stad waar hij vaak moet vertragen en versnellen, ga naar een parkeerplaats en laat de wagen daar eens een flinke tijd lopen, kijk of het niet warm loopt en koelvinnen wel aan slaan. Terugrit nog eens flink optrekken en rijden of je hem gejat hebt.

    Blijft alles goed en zie je niks roken, lekken, te warm worden dan kan je proberen de deal te maken met een garantie op motor en bak voor 6 maanden bijv, of de gok nemen als het een particulier is.

    het blijft natuurlijk een 15 jaar oude wagen....
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  3. #3
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Advies aanschaf A4 B7 2006 automaat cvt

    Was de 2.0 niet de oliezuiper? In de B6 wel.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  4. #4

    Standaard Re: Advies aanschaf A4 B7 2006 automaat cvt

    Dank voor je snelle reactie. Tja ik ben Audi leek en op basis daarvan vraag ik advies. Er zit 6 mnd Bovag op, dus die dekking is er. En nee, niet specifiek gelet op de voorkomende zaken bij een slechte cvt omdat ik er na de proefrit pas op werd geattendeerd door een collega vandaar de vraagstelling. Prachtige auto, maar alles moet kloppen hè. De vraagprijs van 7950 lijkt mij gezien staat ook reeel . Ik dank je voor jouw advies. Ik neem m ter harte.

  5. #5
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.032
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Advies aanschaf A4 B7 2006 automaat cvt

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom Bekijk Berichten
    Was de 2.0 niet de oliezuiper? In de B6 wel.
    Doen alle fsi en tfsi niet aan olieverbruik? Alleen de één wat meer dan de ander. @johnny boy heeft deze config in zijn cabrio, misschien kan hij opheldering geven.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.


  6. #6
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Advies aanschaf A4 B7 2006 automaat cvt

    Nee, de ongeblazen 2.0 stond er ook om bekend. Geen idee of dit later opgelost is. Een kennis had een B6 2.0, die lustte wel wat.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  7. #7
    johnny boy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2008
    Leeftijd
    61
    Posts
    6.599
    Kudos
    152
    Auto
    Audi A5 Coupé
    Land
    Land

    Standaard Re: Advies aanschaf A4 B7 2006 automaat cvt

    De B7 Cab 2006 van mij heeft een 2.0 tfsi BWE blok 189k en verbruikt tot op heden geen olie (niet noemenswaardig iig)
    En wat de mt betreft kan ik niet veel over zeggen van de B7 is alle elektronica vervangen ivb met storing wat achteraf een AH muntje te hebben veroorzaakt En in de A5 zit het bekende (olieboot) blok in 2.0 tfsi 80K maar ook geen olie verbruik en de mt is bij 50k de olie vervangen en ook geen problemen mee gehad al die jaren dat ik er mee stuur dus denk dat het ook geluk is

    Audi A/S5 Coupé 8T (looks like a bijmekaar geraapt zooitje) Daytona grijs
    Audi A/S5 Cabrio 8F (looks like a bijmekaar geraapt zooitje 2) Bruin

    VCDS 23.11.0 Ross-Tech &V2 pro regio Meppel no-fear(at)live (punt)nl

  8. Ad
  9. #8

    Standaard Re: Advies aanschaf A4 B7 2006 automaat cvt

    Ik denk dat er evenveel problemen te melden zijn als ook situaties waarin de bak en motor probleemloos de kilometers wegrijden. Het is denk ik ook een kwestie van goed onderhoud en beleid bij gebruik. Aangezien ik een rustige bestuurder ben en onderhoud oke is, durf ik m wel aan. Even een reservepotje aanleggen 😉. Ik wil jullie bedanken voor de reacties 👍🏼

  10. #9
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.032
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Advies aanschaf A4 B7 2006 automaat cvt

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cuzoen Bekijk Berichten
    Dank voor je snelle reactie. Tja ik ben Audi leek en op basis daarvan vraag ik advies. Er zit 6 mnd Bovag op, dus die dekking is er. En nee, niet specifiek gelet op de voorkomende zaken bij een slechte cvt omdat ik er na de proefrit pas op werd geattendeerd door een collega vandaar de vraagstelling. Prachtige auto, maar alles moet kloppen hè. De vraagprijs van 7950 lijkt mij gezien staat ook reeel . Ik dank je voor jouw advies. Ik neem m ter harte.
    Prijs is wel hoog voor een sedan of avant vind ik, dat zou dan door de km komen of omdat het een cabrio is? Het zou iets lager moeten zijn denk ik.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  11. #10

    Standaard Re: Advies aanschaf A4 B7 2006 automaat cvt

    Goedemorgen. Ik denk om de staat en staat van onderhoud of wellicht de hoogte van het inkoopbedrag. Het is een gewone sedan, maar wel geheel compleet. Auto staat bij Tjeerdsma in Nieuw Weerdinge. Bedrijf en auto maakten op mij zeer goede indruk.

  12. #11
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.032
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Advies aanschaf A4 B7 2006 automaat cvt

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cuzoen Bekijk Berichten
    Goedemorgen. Ik denk om de staat en staat van onderhoud of wellicht de hoogte van het inkoopbedrag. Het is een gewone sedan, maar wel geheel compleet. Auto staat bij Tjeerdsma in Nieuw Weerdinge. Bedrijf en auto maakten op mij zeer goede indruk.
    Bij goed gevoel lekker doen, heerlijke wagens hoor, ik heb 13 jaar een b6 diesel 6 bak gehad en nu sinds nov een b7 (facelift b6) 4,2 benzine automaat, elke dag een feestje om mee te rijden.
    Als het een bedrijf is vraag ook even of je hem op de brug mag zien, onderkant netjes is en geen gekke vervorming, olie lekkage of roest, die laatste zou nog kunnen met zo weinig kilometers vooral bij de achteras en omgeving veren.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  13. #12
    johnny boy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2008
    Leeftijd
    61
    Posts
    6.599
    Kudos
    152
    Auto
    Audi A5 Coupé
    Land
    Land

    Standaard Re: Advies aanschaf A4 B7 2006 automaat cvt

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rol-Co Bekijk Berichten
    Prijs is wel hoog voor een sedan of avant vind ik, dat zou dan door de km komen of omdat het een cabrio is? Het zou iets lager moeten zijn denk ik.
    Of prijs is gebaseerd op inruil ziet er optisch goed uit wel een beetje kaal (jammer geen rns-e)

    Audi A/S5 Coupé 8T (looks like a bijmekaar geraapt zooitje) Daytona grijs
    Audi A/S5 Cabrio 8F (looks like a bijmekaar geraapt zooitje 2) Bruin

    VCDS 23.11.0 Ross-Tech &V2 pro regio Meppel no-fear(at)live (punt)nl

  14. #13
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.032
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Advies aanschaf A4 B7 2006 automaat cvt

    Maar voor iets meer koop je daar ook een b8 van 2 jaar jonger.
    @johnny boy

    wel bns5.0, pdc rondom, regen en licht sensor, dimmende binnenspiegel, flappy padles aan het stuur. En ziet er zo op eerste gezicht netjes uit. Echter ondanks de km vind ik het veel geld, je kan er ook een b7 s4 voor kopen.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  15. #14
    Kees B's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Leeftijd
    73
    Posts
    2.611
    Kudos
    3
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard Re: Advies aanschaf A4 B7 2006 automaat cvt

    Een MT test je volgens mij het best door héél rustig te rijden, op een stille plek vanuit stilstand langzaam accelereren en dan goed op de toerenteller letten, voelen en luisteren of de motor en de snelheid gelijk opgaan.
    Zo niet, maakt het motortoerental kleine sprongetjes, is er slip op de koppeling in de bak en zit er een revisie aan te komen. Bij fors accelereren wordt er een hogere druk naar de koppeling gestuurd waardoor je er in het begin nog niks van merkt.
    Q5 2.0 TFSI S-Tronic 2010
    A6 Avant 2.4 Multitronic 2001

  16. #15
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.032
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Advies aanschaf A4 B7 2006 automaat cvt

    Goed punt kees, warm of koud nog verschil? Ik lees wel eens dat ie koud niet weg rijd als je gas geeft als er iets is, of duurt enkele seconden.
    Maar misschien klopt dat niet.
    Mijn automaat, maar is een tip, is koud ook wat ruwer en meer slip dan warm waar je niet eens merkt dat ie schakelt.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  17. #16

    Standaard Re: Advies aanschaf A4 B7 2006 automaat cvt

    Uiteindelijk de auto aangeschaft. Voldoende onderhoud en historie bekend. Rustige rijders geweest. Durfde m wel aan, ondanks prijs. Inruil lag hoger waardoor deze prijs. Zit nu even met vraag omtrent aux kabel maar heb die reeds gepost. Thnx allemaal

  18. #17
    johnny boy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2008
    Leeftijd
    61
    Posts
    6.599
    Kudos
    152
    Auto
    Audi A5 Coupé
    Land
    Land

    Standaard Re: Advies aanschaf A4 B7 2006 automaat cvt

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cuzoen Bekijk Berichten
    Uiteindelijk de auto aangeschaft. Voldoende onderhoud en historie bekend. Rustige rijders geweest. Durfde m wel aan, ondanks prijs. Inruil lag hoger waardoor deze prijs. Zit nu even met vraag omtrent aux kabel maar heb die reeds gepost. Thnx allemaal
    Gefeliciteerd en even voorstellen in showroom met foto's van je nieuwe bolide

    Audi A/S5 Coupé 8T (looks like a bijmekaar geraapt zooitje) Daytona grijs
    Audi A/S5 Cabrio 8F (looks like a bijmekaar geraapt zooitje 2) Bruin

    VCDS 23.11.0 Ross-Tech &V2 pro regio Meppel no-fear(at)live (punt)nl

  19. #18
    ketelapper's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    49
    Posts
    11.122
    Kudos
    749
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Advies aanschaf A4 B7 2006 automaat cvt

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cuzoen Bekijk Berichten
    Uiteindelijk de auto aangeschaft. Voldoende onderhoud en historie bekend. Rustige rijders geweest.
    Van harte Ik zie jouw vraag nu pas. Misschien nog wat 'geruststelling' ook na de koop.

    Ik heb 4 Audi's met MT telkens in drie jaar van nieuw naar 200.000km gestuurd en nooit problemen gehad. Mijn verkoper en monteur leggen de MT-verhalen heel simpel uit: het is een kwetsbare bak maar zeker geen slechte bak! De MT is gevoelig voor slechte berijding, mishandeling van hard accelereren of lomp snel van vooruit naar achteruit wisselen, zware aanhangers trekken, etc. Dan is kans groot dat de bak slecht gaat schakelen of kapot gaar. Maar bij gewoon nette behandeling, is de MT juist een héérlijke techniek
    8 ringen, 2 vleugels | 22 cilinders | 1.310pk | 1.700Nm in Dagelijks: A8 (D5/4N) Limousine 60 TFSI-e, Ultrablauw (03/2022) - Mrs.: A3 (8V) Sportback e-tron, Daytonagrau (12/2017) - Hobby: 🧡 Orange Flame (04/2022)

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •