Resultaten 1 tot 18 van de 18

Onderwerp: Mogelijk olieverbruik 2.0 TFSI

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2021
    Leeftijd
    38
    Posts
    7
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Mogelijk olieverbruik 2.0 TFSI

    Beste Leden

    Er zullen al heel veel onderwerpen zijn geplaatst over het olieverbruik en er zal al veel over geschreven zijn.
    Echter heb ik toch een iets andere vraag en hoop dat jullie mij hierbij kunnen helpen.

    Ik ben voornemens een Audi a4 Avant 2.0 TFSI multitronic te kopen.
    De auto is geheel dealer onderhouden. In het verleden is er in verband met olie verbruik een nieuwe motor geplaatst door de Audi dealer.
    Voor mij natuurlijk als koper een goed teken.
    Toch maar even de dealer gebeld omdat er blijkbaar geen revisie met modificatie is uitgevoerd maar een nieuw onder blok is geplaatst.
    Mijn vraag is dan natuurlijk of er wel een blok inclusief zuigers is geplaatst welke gemodificeerd zijn.

    Ik kreeg te horen dat ze dit na 6 jaar niet precies meer wisten maar dat ze konden zien dat het bestelde artikel toen een blok was met cilinders en zuigers compleet er al in.
    Er werd mij verteld dat er toen voor de 2.0 versies geen revisie gedaan werd bij Audi maar dus compleet een onder blok vervangen werd.
    Volgens de dealer heeft de huidige eigenaar geen last van olie verbruik.
    Ik kon aannemen dat er toen geen blok is geplaatst naar aanleiding van olie verbruik met zuigers die niet gemodificeerd zouden zijn omdat het probleem toen al volop bekend was.

    Is dit allemaal een beetje een aannemelijk verhaal?
    Auto kan ik niet kopen met garantie, vandaar mijn vraag.

    Zijn er verder nog tips vanaf jullie waar ik op moet letten?

    Alvast heel erg bedankt voor de reacties.

  2. #2
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.103
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Mogelijk olieverbruik 2.0 TFSI

    Als ik hartog tuning moet aanhouden gaat het er om hoeveel km hij dan al met dat nieuwe blok gereden heeft, is dat al weer bijna een ton kan je alweer net zo ver zijn als eerst misschien. Het is het vervuilen/aankoeken van de zuigerveren waardoor die uiteindelijk 1 liter op de 1000km aan olie lust en uiteindelijk kapot gaat.

    2 liter TFSi en een multitronic, zijn beide niet de beste spullen laat ik maar zeggen, ik liet het staan, is goedkoop zeker?
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2021
    Leeftijd
    38
    Posts
    7
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Mogelijk olieverbruik 2.0 TFSI

    Bedankt voor je snelle reactie.

    Dat is nu precies de vraag. Als er een blok is geplaatst met oude type zuigers is het wachten op nieuwe problemen.
    Echter ga ik er een beetje vanuit dat Audi enkel een nieuw blok plaatst met gemodificeerde zuigers en dus geen problemen meer hoef te verwachten.

  4. #4
    fred44nl's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Leeftijd
    80
    Posts
    4.303
    Kudos
    50
    Auto
    Audi RSQ3
    Land
    Land

    Standaard Re: Mogelijk olieverbruik 2.0 TFSI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door audiismeij Bekijk Berichten
    Echter ga ik er een beetje vanuit dat Audi enkel een nieuw blok plaatst met gemodificeerde zuigers en dus geen problemen meer hoef te verwachten.
    dat is een riskante aanname en geheel voor jouw rekening
    normaal gesproken wordt er een nieuw blok geplaatst, als de cilinders te veel hebben geleden van de vast zittende zuigerveren.

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2021
    Leeftijd
    38
    Posts
    7
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Mogelijk olieverbruik 2.0 TFSI

    Ja dat is inderdaad een aanname.
    Dat er een nieuw blok geplaatst is vind ik alleen maar fijn eigenlijk omdat er blijkbaar niet enkel de zuigers zijn geplaatst maar dus ook verder gekeken naar de staat van de cilinders.
    Blijft de vraag natuurlijk of Audi zelf niet gemodificeerde zuigers plaatst naar aanleiding van een reparatie


  6. #6
    MaartenS1981's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Posts
    6.534
    Kudos
    151
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Mogelijk olieverbruik 2.0 TFSI

    Als de dealer geen uitsluitsel voor je kan geven, dan kan je er nog maar op 1 manier achter komen. En dat is ermee naar een garage en kijken of de gemodificeerde zuigers erin zitten. Maar wat Rol-co al aangeeft zijn het blok en type automaatbak niet het beste wat audi gemaakt heeft. Als je twijfelt gewoon laten staan.

    Waarom wordt er overigens geen garantie gegeven door de dealer?
    Wie het laatst lacht, denkt het traagst.....

  7. #7
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.103
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Mogelijk olieverbruik 2.0 TFSI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door audiismeij Bekijk Berichten
    Ja dat is inderdaad een aanname.
    Dat er een nieuw blok geplaatst is vind ik alleen maar fijn eigenlijk omdat er blijkbaar niet enkel de zuigers zijn geplaatst maar dus ook verder gekeken naar de staat van de cilinders.
    Blijft de vraag natuurlijk of Audi zelf niet gemodificeerde zuigers plaatst naar aanleiding van een reparatie
    Hartog ((kijk anders even op zijn website) zegt dat audi wel andere zuigers monteert maar dat zijn de oude versie zuigers die wel iets beter zijn maar niet goed, aangezien bij die auto niet alleen zuigers gedaan zijn verwacht ik dat ze gewoon een standaard blok gepakt hebben met de zuigers die hij ervoor ook had, gewoon onderdeel nummer.
    Voor dat die last krijgt zijn we een ton verder en is ie uit de garantie.... opgelost, we hebben het over pon hé.

    Lees dit ook eens
    https://www.audiforum.nl/forum/markt...ng-2900-a.html


    Wat was nou de km stand? En hoeveel na verwisselen blok?
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  8. Ad
  9. #8
    Kees B's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Leeftijd
    73
    Posts
    2.640
    Kudos
    3
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard Re: Mogelijk olieverbruik 2.0 TFSI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door audiismeij Bekijk Berichten
    Ik kreeg te horen dat ze dit na 6 jaar niet precies meer wisten maar dat ze konden zien dat het bestelde artikel toen een blok was met cilinders en zuigers compleet er al in.
    Zes jaar geleden betekent begin 2015. Toen gebruikte Audi in productie het “tussentype” zuigers, met minimaal grotere olieafvoer gaatjes in de olieschraapveren. Pas in het najaar van 2015 werd het definitieve type 3-delige olieschraapveer met wafelstrucuur geïntroduceerd door Audi. Het type dus dat Hartog al lang gebruikte voor de modificatie ivm hoog olieverbruik.
    Ik zie twee mogelijkheden:
    1) in het slechtste geval zit er het oude type zuigers in het nieuwe onderblok, simpelweg omdat zo’n blok in 2015 bij Audi toevallig nog op de plank lag in het magazijn, of
    2) in het gunstigste geval zit er het tussentype zuiger in, waardoor het olieverbruiksprobleem weer terugkomt, zij het wat later. Of niet, als je geluk hebt en niet veel km’s rijdt.
    In elk geval zit er niet het definitieve, huidige type zuiger in....
    Q5 2.0 TFSI S-Tronic 2010
    A6 Avant 2.4 Multitronic 2001

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2021
    Leeftijd
    38
    Posts
    7
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Mogelijk olieverbruik 2.0 TFSI

    Heel erg duidelijk allemaal!

    Het blijft allemaal een lastig verhaal. Je gaat er zo maar vanuit dat Audi als ze een reparatie uitvoeren dit ook gelijk goed doen.
    Ze wisten immers toen al dat deze problemen uiteindelijk weer ontstaan.
    Al zijn er natuurlijk ook genoeg auto's die kennelijk geen problemen krijgen met olie verbruik.

    Om antwoord te geven op kilometerstanden:
    Bij 95000 is de nieuwe motor gemonteerd.
    Huidige kilometerstand 170000 km.

    Ik heb wel een sticker met motornummer maar ik weet niet of iemand daar iets mee kan?

  11. #10
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.103
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Mogelijk olieverbruik 2.0 TFSI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door audiismeij Bekijk Berichten
    Heel erg duidelijk allemaal!

    Het blijft allemaal een lastig verhaal. Je gaat er zo maar vanuit dat Audi als ze een reparatie uitvoeren dit ook gelijk goed doen.
    Ze wisten immers toen al dat deze problemen uiteindelijk weer ontstaan.
    Al zijn er natuurlijk ook genoeg auto's die kennelijk geen problemen krijgen met olie verbruik.
    Geen goede aanname, ze weten ook dat dit een slechte serie was en zorgen dat het blijft rijden tot einde garantie, daarna, kijk maar even of dikke rekening waardoor je hem vanzelf weer in ruilt.
    Om antwoord te geven op kilometerstanden:
    Bij 95000 is de nieuwe motor gemonteerd.
    Huidige kilometerstand 170000 km.

    Ik heb wel een sticker met motornummer maar ik weet niet of iemand daar iets mee kan?
    Dus, even zwart wit, bij 95 kapot en als je dezelfde motor hebt gekregen kan het over 20.000 weer aan de beurt zijn.

    Dat hoeft natuurlijk niet, ligt misschien aan de rijstijl ook nog maar de kans is er en dat hij ook daarom weggedaan is, het verbruik begon misschien al op te lopen.

    Zoals gezegd, lekker laten staan.... of 4000,- er af en dat ding linea recta naar hartog voor een goede zuigerwissel, dan kan je 4 ton zegt ie.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  12. #11

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2021
    Leeftijd
    38
    Posts
    7
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Mogelijk olieverbruik 2.0 TFSI

    Bedankt voor de berichten!

    Ik begrijp dat de multitronic ook een problemen verhaal is?
    Is die kans ook groot als de bak elke 60.000 km olie wissel heeft gehad?

    En wat zijn uiteindelijk de alternatieven hierop. Ik wil graag een Audi a4 of liever a6 met een automaat.

  13. #12
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.103
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Mogelijk olieverbruik 2.0 TFSI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door audiismeij Bekijk Berichten
    Bedankt voor de berichten!

    Ik begrijp dat de multitronic ook een problemen verhaal is?
    Is die kans ook groot als de bak elke 60.000 km olie wissel heeft gehad?

    En wat zijn uiteindelijk de alternatieven hierop. Ik wil graag een Audi a4 of liever a6 met een automaat.
    Geen idee wat de multitronic betreft, volgens mij is dat russische roulette, sommige hebben geen last.
    Alternatief is een quattro zoeken, leuk in de winter en quattro automaat is altijd Tiptronic bak in die leeftijd, en dan zo laag mogelijk km.
    Veel leukere bak ook.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  14. #13

    Standaard Re: Mogelijk olieverbruik 2.0 TFSI

    Iets genuanceerder mag wel Rol-Co Zo zwart/wit is het allemaal ook weer niet. De multitronic is in de B8 veel beter dan in de modellen ervoor. Geen tiptronic trouwens in de a4 b8 quattro 2.0tfsi, maar een s-tronic. Wat Kees zegt klopt helemaal, waarschijnlijk de tussenoplossing in dit geval. Regelmatig olie verversen is belangrijk, als de longlife onderhouds-interval wordt aangehouden is dealer-onderhouden dus niet per se een pluspunt.. 2e hands auto kopen zonder garantie is altijd een risico, de meeste mensen doen een auto weg als er kosten aan komen.

  15. #14
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.103
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Mogelijk olieverbruik 2.0 TFSI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Raz0r Bekijk Berichten
    Iets genuanceerder mag wel Rol-Co Zo zwart/wit is het allemaal ook weer niet. De multitronic is in de B8 veel beter dan in de modellen ervoor. Geen tiptronic trouwens in de a4 b8 quattro 2.0tfsi, maar een s-tronic. Wat Kees zegt klopt helemaal, waarschijnlijk de tussenoplossing in dit geval. Regelmatig olie verversen is belangrijk, als de longlife onderhouds-interval wordt aangehouden is dealer-onderhouden dus niet per se een pluspunt.. 2e hands auto kopen zonder garantie is altijd een risico, de meeste mensen doen een auto weg als er kosten aan komen.

    Vanaf 2007 hebben ze meer lamellen toch? Die zijn inderdaad ietsje beter. De quattro is met s-tronic, ofwel dsg?
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  16. #15

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2021
    Leeftijd
    38
    Posts
    7
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Mogelijk olieverbruik 2.0 TFSI

    Bedankt voor uw reactie.

    Ik heb vandaag meer informatie gekregen van de Audi Dealer.
    Het motorblok is in Oktober 2015 geplaatst.
    Antwoord op bericht Kees B
    Laatst gewijzigd door audiismeij; 18-05-21 om 18:43.

  17. #16
    Kees B's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Leeftijd
    73
    Posts
    2.640
    Kudos
    3
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard Re: Mogelijk olieverbruik 2.0 TFSI

    Tja, als het dan destijds een heel “vers” motorblok betrof zou dat in principe het laatste (goede) type zuiger kúnnen hebben..... Vrees dat we daar verder niet achter zullen kunnen komen.
    Q5 2.0 TFSI S-Tronic 2010
    A6 Avant 2.4 Multitronic 2001

  18. #17

    Standaard Re: Mogelijk olieverbruik 2.0 TFSI

    06H107065DD kwam volgens mij in november? Zijn hier eigenlijk al veel verhalen voorbij gekomen op het forum met problemen bij die 'tussenoplossing'? Als het een goede deal is en verder is alles in orde en is het je droomauto zou je het best kunnen overwegen. Dan wel de olie-interval wel naar 15kkm/1jaar omzetten.

  19. #18

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2021
    Leeftijd
    38
    Posts
    7
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Mogelijk olieverbruik 2.0 TFSI

    Nieuwe motor betreft 005rr4186995gg15352f
    Ik weet niet of we daar wat mee kunnen?

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •