Resultaten 1 tot 12 van de 12

Onderwerp: A3 1.8 TFSI 2007 vreemd geknutsel

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2012
    Leeftijd
    42
    Posts
    253
    Kudos
    21
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard A3 1.8 TFSI 2007 vreemd geknutsel

    Beste allen, ik ben aan het kijken naar een A3 uit 2007 1.8 TFSI, tijdens de proefrit eens de motor bekeken, onder de kap blijkt deze slang eraf te liggen en is afgedekt. Zorgt voor wat overdruk in t carter.

    Waar dient die slang ? Pressure control valve?

    https://tweakers.net/fotoalbum/image...sa97uxFN5y.jpg

    Betreft deze occasion: ...n/a
    Laatst gewijzigd door Geronimous; 29-05-21 om 09:01.

  2. #2
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.123
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: A3 1.8 TFSI 2007 vreemd geknutsel

    Je tweakers plaatje werkt niet, maar een pcv is om de carterdampen weer via de inlaat te verbranden en een schonere motor te maken, echter geeft dit ook wel eens olie verbruik problemen of kool ophoping in de inlaat, alles moet daar dicht zijn en een kleine onderdruk creëren, zo niet heb je een vacuüm lek en zal de motor niet zo fijn lopen.
    Pcv's gaan nog wel kapot of lek.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  3. #3
    johnny boy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2008
    Leeftijd
    61
    Posts
    6.599
    Kudos
    152
    Auto
    Audi A5 Coupé
    Land
    Land

    Standaard Re: A3 1.8 TFSI 2007 vreemd geknutsel

    Bij mij werkt de foto wel en net wat @Rol-Co zegt laat eerst de pcv vervangen en testrijden en dan weer op storingen (laten) uitlezen

    Audi A/S5 Coupé 8T (looks like a bijmekaar geraapt zooitje) Daytona grijs
    Audi A/S5 Cabrio 8F (looks like a bijmekaar geraapt zooitje 2) Bruin

    VCDS 23.11.0 Ross-Tech &V2 pro regio Meppel no-fear(at)live (punt)nl

  4. #4
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.123
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: A3 1.8 TFSI 2007 vreemd geknutsel

    2e keer werkt ie wel, kan je wel goed bij dus dat is het probleem niet.

    Beetje dubio hier, of gedaan omdat de pcv kapot is, of gedaan voor olieverbruik/vervuiling van die tfsi 1.8. Wat is de reden?

    Algemeen:
    Ziet er uit als een nette wagen maar enorm veel gelopen vind ik, en dan voor dat geld, is er wat bekend over koppeling, distributie andere grote zaken? Dit is wel een stand waar bij de meeste wagens pas echt de kosten beginnen, en ik neem aan dat er nog wel meer A3 tekoop staan.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2012
    Leeftijd
    42
    Posts
    253
    Kudos
    21
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: A3 1.8 TFSI 2007 vreemd geknutsel

    Auto is al 10 jaar daar in onderhoud (dus wel vreemd dat men er niet vanaf wist bij navraag), de distributieketting zijn nooit problemen mee geweest, olieverbruik ook niet, recent is de koppeling vervangen, etc. verder is de onderhoudshistorie dus bekend. Des te vreemder dat men niets wist van deze 'bypass'. gezien het feit dat er makkelijk bij te komne is en een PCV niet zo heel duur is, heb ik de indruk dat er meer aan de hand is. Aan de andere kant lees ik dat er ook zelfs kits te krijgen zijn om de PCV te bypassen of omzeilen... Zijn er experts die kunnen aangeven of het schadelijk is voor de motor om zo te blijven rijden? Hogere slijtage aan de zuigers? Hoger olieverbruik?

    Auto rijdt verder fijn, is kwiek, responsief, ligt strak op de weg, geen rare geluiden van de ketting, turbo of bij het schakelen. interieur is spik en span, exterieur op wat oppervlakkige gebruikssporen na (dat poets ik er wel uit met de DAP) ook netjes. Zeker met het panoramadak.
    Laatst gewijzigd door Geronimous; 22-05-21 om 16:55.


  6. #6
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.123
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: A3 1.8 TFSI 2007 vreemd geknutsel

    Pcv is een ontluchter, zuigers gaan op en neer en verplaatsen ook lucht aan de onderkant, dus moet lucht kwijt kunnen. Wat nu zou kunnen gebeuren is dat er een klepdeksel pakking of seal gaat lekken door overdruk.
    De reden moet bekend zijn toch waarom dat gedaan is. Ding kost 35-40,- en zit er zo op, ik vermoed olieverbruik al zeggen ze van niet.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2012
    Leeftijd
    42
    Posts
    253
    Kudos
    21
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: A3 1.8 TFSI 2007 vreemd geknutsel

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rol-Co Bekijk Berichten
    Pcv is een ontluchter, zuigers gaan op en neer en verplaatsen ook lucht aan de onderkant, dus moet lucht kwijt kunnen. Wat nu zou kunnen gebeuren is dat er een klepdeksel pakking of seal gaat lekken door overdruk.
    De reden moet bekend zijn toch waarom dat gedaan is. Ding kost 35-40,- en zit er zo op, ik vermoed olieverbruik al zeggen ze van niet.
    Ik ben er ook bang voor, al snap ik nog niet hoe een losse PCV olieverbuik kan verbloemen: rook uit de uitlaat?. Ik lees verder dat de echte problemen met olieverbruik de 1.8 en 2.0 TFSI motoren zijn vanaf 2008. Het gaat hier om een 2007 model., deze zou nog een hogere schraapveer moeten hebben.

    Mja, ik heb de verkoper gevraagd er eens ernaar te laten kijken door een monteur, ik bel ze dinsdag eens terug.

  8. Ad
  9. #8
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.123
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: A3 1.8 TFSI 2007 vreemd geknutsel

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Geronimous Bekijk Berichten
    Ik ben er ook bang voor, al snap ik nog niet hoe een losse PCV olieverbuik kan verbloemen: rook uit de uitlaat?. Ik lees verder dat de echte problemen met olieverbruik de 1.8 en 2.0 TFSI motoren zijn vanaf 2008. Het gaat hier om een 2007 model., deze zou nog een hogere schraapveer moeten hebben.

    Mja, ik heb de verkoper gevraagd er eens ernaar te laten kijken door een monteur, ik bel ze dinsdag eens terug.
    Ja bijvoorbeeld roken inderdaad omdat de pcv niet goed werkt of slecht lopen, draai met een goed lopende motor je oliedop maar eens los, dat is het zelfde effect.

    Trek de peilstok er eens uit, hoe ziet de olie er uit, wanneer laatste beurtje gehad enz. Beste is niet een monteur van hun maar gewoon een proefrit maken en naar een andere garage rijden of dealer en vragen waarom en de gevolgen ervan.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2012
    Leeftijd
    42
    Posts
    253
    Kudos
    21
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: A3 1.8 TFSI 2007 vreemd geknutsel

    Heb tijdens de proefrit zowel de peilstok als oliedop eraf gehad. In beide gevallen ging de motor niet anders of onrustig lopen, merkte wel wat overdruk (je voelde hem blazen uit oliedopgat). Ik wist dus niet of dat dan nu juist kwam vanwege het afdichten van de PCV-slang (ik vermoed van wel natuurlijk). Ik ben helaas er dus neit naar een garage mee geweest (proefrit was al aan de lange kant) en heb ook die slang niet geprobeerd er terug op te zetten.

    We gaan het horen...

  11. #10

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2012
    Leeftijd
    42
    Posts
    253
    Kudos
    21
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: A3 1.8 TFSI 2007 vreemd geknutsel

    Nou, gelukkig was het de PCV! De monteur had deze tijdelijk afgekoppeld voor de proefrit zonder medeweten van de verkoper. De PCV is vervangen en ik heb daarna nog een proefrit gemaakt. Uiteindelijk over de prijs eens kunnen worden dus de A3 verschijnt binnenkort in mijn showroom hier :P

  12. #11
    A3165's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    2.026
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A6 Allroad

    Standaard Re: A3 1.8 TFSI 2007 vreemd geknutsel

    Ik zou voor mij een reden zijn dat ding direct te laten staan. De reden waarom het afgekoppeld zou zijn is wel een hele suffe reden.

  13. #12
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.123
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: A3 1.8 TFSI 2007 vreemd geknutsel

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Geronimous Bekijk Berichten
    Nou, gelukkig was het de PCV! De monteur had deze tijdelijk afgekoppeld voor de proefrit zonder medeweten van de verkoper. De PCV is vervangen en ik heb daarna nog een proefrit gemaakt. Uiteindelijk over de prijs eens kunnen worden dus de A3 verschijnt binnenkort in mijn showroom hier :P
    Pcv gaan wel kapot, ik hoop dat het een originele vervanger is geworden omdat de imitaties niet zo lang meegaan, maar goed, dat kan je zelf ook nog een keer over doen.
    Jij hebt er vrede mee en goed gevoel over dus gefeliciteerd met je nieuwe "ride"
    We zien de showroom wel verschijnen.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •