Resultaten 1 tot 1 van de 1

Onderwerp: Aankoopadvies Audi RS3 8V facelift

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2012
    Leeftijd
    50
    Posts
    16
    Kudos
    2
    Auto
    Audi RS3

    Standaard Aankoopadvies Audi RS3 8V facelift

    Hallo allemaal,

    Ik sta op het punt een Audi RS3 (8v) facelift aan te schaffen. Vanmiddag heb ik proefgereden en daarbij viel mij iets op in het schakelgedrag van de auto wat ik graag bij jullie tegen het licht wil houden.

    Momenteel rijd ik een Seat Leon Cupra 280 DSG (DQ250) met stage 1 (JD) tuning. De bak schakelt soepel en stil, ook wanneer je volgas en manueel met de schakelflippers aan de gang gaat. Alles gaat met enige nuance en zonder bokken of schokken. In de RS3 (DQ500) was dit anders. In drive/comfort schakelt deze ook stil, soepel en bijna zonder merkbare overgang. Prima lijkt mij, vergelijkbaar met wat ik nu ken en wat betrouwbaar is gebleken. Echter toen ik zelf begon te schakelen (hevel naar rechts) met de paddels achter het stuur werd het een ander verhaal. De schakelacties werden meteen een stuk beter voelbaar, ook bij lage snelheden. Hoe meer gas ik gaf en toeren ik maakte, hoe 'droger' en 'harder' de bak begon te schakelen tot een niveau waarin ik sterk begon te twijfelen aan de duurzaamheid van de techniek. Wellicht is dit zo geprogrammeerd om de 'beleving' te vergroten of het is het exemplarisch voor deze auto? Het leek haast wel een sequentiële bak, echt een flinke tik in de rug die ik een beetje té vond en ik houd toch echt van wat sportiviteit. Terug naar drive/comfort en de bak was weer de rust zelve. Ik heb de auto uit mogen lezen met OBDEleven en er kwamen geen storingen bovendrijven i.r.t. de versnellingsbak. De RS3 is standaard (geen tuning) en heeft nog niet veel km gelopen. De auto is in nieuwstaat. Alle boekjes, rekeningen etc zitten erbij en hij staat te koop bij een gerenommeerd bedrijf.

    Ik ben benieuwd of er kenners onder jullie zijn die dit schakelgedrag als normaal bestempelen…of als abnormaal zien.
    Alvast bedankt voor jullie reacties !
    Mvg Guido
    Laatst gewijzigd door Audi S3 SB; 03-06-21 om 21:21.
    Audi RS3 Daytona Grey, volledig stock

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •