Resultaten 1 tot 5 van de 5

Onderwerp: Aankoopadvies Audi A6 Avant 2017 1.8 TFSI - waar op letten, wat zijn de problemen van dit model?

  1. #1

    Standaard Aankoopadvies Audi A6 Avant 2017 1.8 TFSI - waar op letten, wat zijn de problemen van dit model?

    Beste allemaal,

    Ik heb dit model ooit lease gereden, erg fijn.
    Ik wil hem nu 2de hands kopen, tot 100k op de teller, maar heb destijds nooit gelet op de specifieke problemen van dit model (en waar op te letten bij aankoop).

    Ik begrijp uit andere posts dat als de automaat bij lagere snelheden schokkerig is dat dat op vbak problemen kan duiden, zijn er andere punten om op te letten?
    Laatst gewijzigd door largowinch; 15-06-21 om 13:18.

  2. #2

    Standaard Re: Aankoopadvies Audi A6 Avant 2017 1.8 TFSI - waar op letten, wat zijn de problemen van dit model?

    Dit jaar+motor is niet zo'n problematisch geval volgens mij.. Er zijn vaak wel originele software updates voor motor+versnellingsbak bij deze auto's die ook positief van invloed kunnen zijn op de souplesse. Tuning kan natuurlijk ook. Wel vooraf even kijken naar de opties die je wil, niet alles is makkelijk en goedkoop achteraf in te bouwen (denk bijv. aan DAB+)

  3. #3
    emiel10's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2010
    Posts
    2.548
    Kudos
    86
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Aankoopadvies Audi A6 Avant 2017 1.8 TFSI - waar op letten, wat zijn de problemen van dit model?

    Ik haak hier even aan, ik ben ook aan het oriënteren voor het C7 facelift model. Ik ben vooral opzoek naar tips hoe je sommige opties kunt herkennen zonder te hoeven bellen/mailen, bijvoorbeeld de DAB, die optie zou ik graag zien maar de uitgebreide navi (groot scherm) heeft die volgens mij niet standaard? Waaraan is dit bijvoorbeeld te herkennen? Voor apple carplay hetzelde verhaal.

    Ik zie overigens voornamelijk 1.8 te koop, de 2.0 met 252 pk zou voor mij de voorkeur hebben maar die kom ik amper tegen. Natuurlijk lease gerelateerd in NL.
    Audi A6 1.8TFSI Ultra Advance Sport S-line/VW Crosspolo 6R/VW Kever 1200 1970/VW T2 Westfalia
    Audi A3 8P SB 1.8TFSI Attraction B.eAudi TT 8N 1.8T coupe 225pk/350nm

  4. #4

    Standaard Re: Aankoopadvies Audi A6 Avant 2017 1.8 TFSI - waar op letten, wat zijn de problemen van dit model?

    Ik heb er inmiddels een gekocht, dank Raz0r voor je feedback! Hij reed soepel en had voldoende opties. (incl wifi on board wat eerste vereiste was van de kids :-P)

  5. #5

    Standaard Re: Aankoopadvies Audi A6 Avant 2017 1.8 TFSI - waar op letten, wat zijn de problemen van dit model?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door emiel10 Bekijk Berichten
    Ik zie overigens voornamelijk 1.8 te koop, de 2.0 met 252 pk zou voor mij de voorkeur hebben maar die kom ik amper tegen. Natuurlijk lease gerelateerd in NL.
    Niet alle opties zijn zo eenvoudig te zien.. Verder misschien eens bij de oosterburen shoppen voor de 2.0. Maar ook daar zullen ze snel weg zijn. Er wordt veel gejaagd op mooie auto's door bedrijfjes die importeren en hier willen verkopen.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door largowinch Bekijk Berichten
    Ik heb er inmiddels een gekocht, dank Raz0r voor je feedback! Hij reed soepel en had voldoende opties. (incl wifi on board wat eerste vereiste was van de kids :-P)
    Gefeliciteerd!


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •