Resultaten 1 tot 2 van de 2

Onderwerp: Audi 80 2.0 115 pk

  1. #1

    Standaard Audi 80 2.0 115 pk

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Marcus BBS Bekijk Berichten
    Hoi Paudio.

    Ze zijn oud. Een oude auto vraagt werk. Ik kom ook echt wel werk tegen. Kachel wordt niet warm, moet koelvloeistof bijvullen, grote beurt enz. Het is deels ook de hobby he? Maar ik denk eerlijk gezegd, dat een nieuwe auto niet zoveel goedkoper is. Sterker nog; duurder en waar beleef je de meeste fun aan? Afgetrapt? Tja, laat je gevoel spreken en al die zaken gelden ook voor nieuwere auto's. Dat is mede één van de redenen, dat ik die juist niet koop. Wie koopt een Audi 80 om hard te rijden? Als iemand de auto jaren heeft gehad en er zit een onderhoudshistorie bij, dan zit je redelijk safe dacht ik hoor. Een Audi 90 kun je uit Duitsland halen. Je mist de Audi dus nog niet genoeg
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Marcus BBS Bekijk Berichten
    Hallo Paudio.

    De Audi's voor dat geld gaan inderdaad snel naar liefhebbers valt mij ook op. Zodra er een 1.8S voorbij komt met een goede historie, dan zou ik toe gaan happen. Of inderdaad wachten op die oude B4 van jou, maar als de auto de vrouw bevalt, zal ze hem niet zo snel weg doen denk ik.
    Ben mij aan het orienteren voor een Audi 80 , nu heb er een op het oog, een prachtig net exemplaar, een Audi 80 85KW AUT E2 met een
    1984 cm³ liter 115pk motor , echter zoals ik in dit topic bemerk lijkt het mij dat de veel geroemde 1.8S uitvoering behoorlijk geliefd is, wat is hier de reden wan? Is de 2.0 liter motor nu een stuk 'slechter' of een dorstige motor? De Audi 80 die gezien heb ziet er van buiten en binnen zeer netjes uit, gewooon heel netjes zoals ik zelf mijn auto's ook altijd heb en bijhoud. Wel zal ik deze na de evt aankoop een flinke poets/polijjstbeurt geven, doe dit altijd eenmalig met een goede wax en middelen, hierdoor hoef ik dan eigenlijk nooit weer, ben er veelal dan ook ruim 2 dagen mee bezig, ga tot id perfectie, daarna lijkt het een nieuwe showroom wagen.

    Zijn er nu juist specifieke isseus waar je op moet letten bij dit model? Audi 80 85KW AUT E2. bj 1994. Kan de krenten meestal goed uit de pap halen, hoed niet voor een dubbeltje op de eerste rang te zitten, maar wil wel een goed exemplaar kopen, wil deze dan ook als daily gaan gebruiken, enkele jaren terug een Mercedes-Benz SEC met een heerlijke V8 mogen rijden, uit Japan geimporteerd, een werkelijk zeer betrouwbaar en goed exemplaar, luste aardig benzine maar dit weet je van te voren natuurlijk, heb er ruim 3,5 jaren in gereden zonder enige extra dure reaparatiekosten, enkel hoofdzakelijk het normale onderhoud, het onderhoud van die forse wagen was in geld ook aardig fors te noemen, echter het genot en rijplezier wat ermee gehad hebben zal niemand mij en mijn vrouw nimmer kunnen afpakken, heb de SEC dan ook na die 3.5 jaren rijden, aan een Poolse man gekocht die helemaal lyrich was over onze SEC, was dan ook een zeer net uniek exemplaar met originele AMG-penta velgen eronder, heb ook jarenlang nieuwe(re) auto's gereden, waaonder ook 3 best prijzige Volvo's , ook fijne wagnes , zeker de S60 met de D5 diesel motor een beetje gekieteld, probleemloos ding , doch de afschrijvingen daarvan is werkelijk om te janken! Heb meer met het oude spul zoals mijn familie wel eens gekscherend zegt. Je leeft maar 1 keer , en het leven is wat mij betreft net een neus, haal eruit wat erin zit! Hoop hier op dit Audi Forum veel leuke en informatieve dingen te mogen lezen en/of kunnen toevoegen. Fijne dag allen! Gruss Panzerkampfwagen
    Laatst gewijzigd door tom; 08-07-21 om 14:32.

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.845
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: 80 als dagelijks vervoer

    Lees even het aankoopadvies voor dit type.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •