Resultaten 1 tot 1 van de 1

Onderwerp: Waar moet ik op letten bij aankoop van A6 avant 2016 2.0tdi?

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2015
    Posts
    86
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Waar moet ik op letten bij aankoop van A6 avant 2016 2.0tdi?

    Beste forumleden

    we hebben ondertussen veel plezier gehad aan onze A6 van 2012, 2.0tdi met 163pk. Het is een zuinige, comfortabele wagen die vrij goedkoop in onderhoud was en zonder grote herstellingskosten.
    Tijd om over te schakelen naar het facelift model, liefst bouwjaar 2016 of 2017, 2.0 TDI met ongeveer 100k op de teller.

    We twijfelen nog tussen een handgeschakelde of een automatische versnellingsbak. Ik verkies eigenlijk de automatische versnellingsbak. Zijn de grote herstellingskosten te vermijden door regelmatig oliewissel van de bak? En is deze oliewissel van dezelfde moeilijkheidsgraad als bij de handmatige bak? Hoe kan ik problemen aan de automatische bak voelen bij een proefrit? Geeft dit foutcodes weer wanneer uitgelezen?

    En we twijfelen ook nog tussen de versies met 136pk (te weinig), met 150pk en de versie met 190pk (te veel?). Wat zijn de voornaamste verschillen van deze motoren en kunnen de motoren met 190pk ook lang meegaan? Het ziet ernaar uit dat de Versie met 190 pk goedkoper is om tweedehands aan te kopen.

    Zijn er nog zaken die anders zijn dan het prefacelift model dat we nu hebben en waar we zeker moeten op letten bij de aankoop?

    Kan het Adblue systeem problemen geven?
    Gaat de roetfilter even lang mee als bij de prefacelift?

    Alle info is welkom
    hartelijk dank
    Laatst gewijzigd door slevino; 28-07-21 om 16:10.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •