Resultaten 1 tot 4 van de 4

Onderwerp: Ik wil een A8 D3 W12 kopen. Waar let ik op?

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2021
    Leeftijd
    52
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A8

    Standaard Ik wil een A8 D3 W12 kopen. Waar let ik op?

    IK HEB ER EEN GEKOCHT!

    ________________________________________

    Beste forumleden,

    Ik wil een Audi A8 W12 D3 ("gewoon" of lang maakt me niet uit) kopen met een bouwjaar van 2005 tot en met 2007.

    Voordat alles elektrisch wordt (onontkoombaar denk ik) wil ik nog ik nog een jaartje of 2 jaar kwistig gas geven met een "ouderwetse" benzineslurper. Daar komt bij dat ik het D3 model een schitterende auto vind, zelfs mooier dan de huidige. Ik heb al een paar probleemloze Audi's gehad in het verleden (A4 Cabrio en A6), maar aangezien ik van het type "alles of niks" ben, moet het dan nu ook echt een W12 zijn.

    Verwachtingen qua gebruikskosten: Ik heb geen bezwaar tegen een draaikolk in de benzinetank (en vind het stiekem ook fijn dat bij elke benzinepomp de rode loper wordt uitgerold). Verzekering en wegenbelasting: zal wel, regulier onderhoud natuurlijk ook geen probleem en afschrijven naar nagenoeg €0 in drie jaar ook niet.
    Echter, deze auto's worden doorgaans zonder garantie geleverd (begrijpelijk) en mijn enige angst is dat als ik van het terrein afrij plotseling blijkt dat ik direct voor €5000 of meer aan onderhoud of reparatiekosten sta.

    Op diverse sites zie ik er een paar te koop staan. Ik wil er niet meer aan uitgeven dan +/- €12.000.

    Ik heb de volgende vragen voor mensen die een soortgelijke auto hebben of hebben gehad:

    Waar moet ik op letten?
    - Wat zijn de voortekenen dat ik op korte termijn extreem onderhoud/reparaties kan verwachten?
    - Als het een importauto betreft: kan de kilometerteller teruggedraaid zijn?
    - Boven welke kilometerstand is het sowieso onverstandig om te kopen?
    - Zijn mijn hierboven genoemde wensen/eisen realistisch of moet ik ze bijstellen?

    En de belangrijkste:
    - Weet iemand een degelijke A8 W12 te koop staan of 1 die binnenkort te koop komt die ik niet op de reguliere auto advertentiesites te vinden is?

    Bij voorbaat dank voor jullie reacties.
    Dennis
    Laatst gewijzigd door GasGeven; 21-09-21 om 00:23. Reden: Ik heb er 1 gekocht

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2021
    Posts
    13
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Ik wil een A8 D3 W12 kopen. Waar let ik op?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door GasGeven Bekijk Berichten
    IK HEB ER EEN GEKOCHT!

    ________________________________________

    Beste forumleden,

    Ik wil een Audi A8 W12 D3 ("gewoon" of lang maakt me niet uit) kopen met een bouwjaar van 2005 tot en met 2007.

    Voordat alles elektrisch wordt (onontkoombaar denk ik) wil ik nog ik nog een jaartje of 2 jaar kwistig gas geven met een "ouderwetse" benzineslurper. Daar komt bij dat ik het D3 model een schitterende auto vind, zelfs mooier dan de huidige. Ik heb al een paar probleemloze Audi's gehad in het verleden (A4 Cabrio en A6), maar aangezien ik van het type "alles of niks" ben, moet het dan nu ook echt een W12 zijn.

    Verwachtingen qua gebruikskosten: Ik heb geen bezwaar tegen een draaikolk in de benzinetank (en vind het stiekem ook fijn dat bij elke benzinepomp de rode loper wordt uitgerold). Verzekering en wegenbelasting: zal wel, regulier onderhoud natuurlijk ook geen probleem en afschrijven naar nagenoeg €0 in drie jaar ook niet.
    Echter, deze auto's worden doorgaans zonder garantie geleverd (begrijpelijk) en mijn enige angst is dat als ik van het terrein afrij plotseling blijkt dat ik direct voor €5000 of meer aan onderhoud of reparatiekosten sta.

    Op diverse sites zie ik er een paar te koop staan. Ik wil er niet meer aan uitgeven dan +/- €12.000.

    Ik heb de volgende vragen voor mensen die een soortgelijke auto hebben of hebben gehad:

    Waar moet ik op letten?
    - Wat zijn de voortekenen dat ik op korte termijn extreem onderhoud/reparaties kan verwachten?
    - Als het een importauto betreft: kan de kilometerteller teruggedraaid zijn?
    - Boven welke kilometerstand is het sowieso onverstandig om te kopen?
    - Zijn mijn hierboven genoemde wensen/eisen realistisch of moet ik ze bijstellen?

    En de belangrijkste:
    - Weet iemand een degelijke A8 W12 te koop staan of 1 die binnenkort te koop komt die ik niet op de reguliere auto advertentiesites te vinden is?

    Bij voorbaat dank voor jullie reacties.
    Dennis
    Hey mede-W12er! Als eerste dik gefeliciteerd! We zien de foto’s graag in het voorsteltopic, of hier, of allebei!

    Ik lees dit bericht pas net, sorry, hoef je dus ook geen advies meer te geven, alleen dat je voor dat budget wel een bepaald risico loopt…. Dan is de kilometerstand zo rond de 2,5 a 3 ton?
    (Of heb je goed weten af te dingen op die zilveren uit Zwolle??)

    Heel veel plezier ermee!

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2021
    Leeftijd
    52
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A8

    Standaard Re: Ik wil een A8 D3 W12 kopen. Waar let ik op?

    Hi Alex,

    Bedankt!
    Ik ben wel in Zwolle geweest, maar daar was ik snel klaar mee. Iets teveel gebreken en vergeleken met de anderen die ik gezien heb was de slijtage in het interieur (stoelen, stuur, knopjes) niet in verhouding met de KM stand.

    Ik heb een nette NL auto met volledige historie gekocht, over de 200K (maar geen 250K) aan kilometers gelopen. Ik verwacht hem begin volgende week, ik wilde nog wat dingetjes netjes gemaakt hebben.

    Zodra ik hem heb plaats ik wat foto's.
    Groet,
    Dennis

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2021
    Posts
    13
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Ik wil een A8 D3 W12 kopen. Waar let ik op?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door GasGeven Bekijk Berichten
    Hi Alex,

    Bedankt!
    Ik ben wel in Zwolle geweest, maar daar was ik snel klaar mee. Iets teveel gebreken en vergeleken met de anderen die ik gezien heb was de slijtage in het interieur (stoelen, stuur, knopjes) niet in verhouding met de KM stand.

    Ik heb een nette NL auto met volledige historie gekocht, over de 200K (maar geen 250K) aan kilometers gelopen. Ik verwacht hem begin volgende week, ik wilde nog wat dingetjes netjes gemaakt hebben.

    Zodra ik hem heb plaats ik wat foto's.
    Groet,
    Dennis
    Ik had hetzelfde gevoel in Zwolle, zodra ik in de auto ging zitten blééf die verkoper maar praten, alsof hij mij wilde afleiden….

    Heb er uiteindelijk ergens anders eentje gevonden, ‘iets’ boven jouw zoekprijs, maar in onberispelijke staat… We zullen elkaar tijdens een meeting wel eens treffen!

    Veel succes en plezier ermee!


    Sent from my iPhone using Tapatalk

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •