Resultaten 1 tot 4 van de 4

Onderwerp: Q4 e-tron Sportback

  1. #1
    merelmaassluis's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2012
    Leeftijd
    77
    Posts
    244
    Kudos
    4
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Q4 e-tron Sportback

    Zojuist op Audi.de de configurator voor de Q4 Sportback gevonden en wat blijkt ?? : De Sportback wordt alleen geleverd met de 35 kleine accu uitvoering en de 50 uitvoering welke grote accu uitvoering heeft alleen maar in een Quattro uitvoering geleverd wordt, met de daarmee gepaard gaande zwaardere motor (totaal) vermogens.
    De 40 uitvoering, zoals nu aangeboden wordt in de normale Q4 (dus alleen achterwiel aangedreven) met de grote 77 kw accu, is (nog ?) niet in het Duitse leverprogramma opgenomen! Dat is m.i. zeer betreurenswaardig. Om een SPORTBACK model een beetje actieradius te geven zit je dus vast aan een enorm dure 50 Quattro ( > 75K.) welke zelfs een ca. 40 km mindere actieradius door extra gewicht van de 2e e-motor voorin en straks, na 2025 ook waarschijnlijk hogere wegenbelasting om maar niet te spreken over hogere verzekeringspremies. Dat de Q4 50 SB (soms) 4 wiel aangedreven wordt, een 20 km hogere top (180) en een kleine 3 seconden eerder de 100 km/uur aan kan tikken vind ik eigelijk niet zo relevant : 50% meer actieradius lijkt mij wel relevant om zorgeloos zonder laadstops een rit te maken.
    We wachten maar af waar PON mee gaat komen: mijn eventuele alternatieve overweging voor een Q3 45 TFSI-e Sportback komt weer wat dichterbij.
    Laatst gewijzigd door merelmaassluis; 20-06-21 om 01:04.
    Q3 SportBack 45TFSI-e PHEV, 245PK/400Nm. S-tronic, ProLine S , Daytona Grijs, sportstoelen, Sunroof, 360 Camera, Parkeerhulp, Inklap.spiegels, zwart glanspakket, Privacy Glas, trekhaak, Velgen 19" AudiSport, S-line leer, B&O geluid etc...

  2. #2

    Standaard Re: Q4 e-tron Sportback

    Helaas niet Pon strategie maar juist Audi Duitsland begint met deze positionering. Het is duidelijk dat men zich richt op 2 doelgroepen:
    1. Degene die wel de looks willen maar een beperkt budget hebben
    2. Degene die volle bak willen gaan

    De teleurstelling is begrijpelijk. Maar ook hier, opstart is altijd met beperkte keuzes om de productie op snelheid te krijgen. Binnen een half jaar gaan de andere varianten vast en zeker komen. EN vaak staat de markt introductie roadmap al vast en is bekend bij de goed ingelezen verkoper
    Laatst gewijzigd door FASt; 20-06-21 om 08:19.
    ▀▄▀▄▀▄ Audi Q4 e-tron 40 S Competition
    ▀▄▀▄▀▄ Audi TT Roadster 3.2 DSG MK1

  3. #3
    robasto's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2014
    Posts
    5.080
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Q4 e-tron Sportback

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door merelmaassluis Bekijk Berichten
    ... We wachten maar af waar PON mee gaat komen: mijn eventuele alternatieve overweging voor een Q3 45 TFSI-e Sportback komt weer wat dichterbij.
    Heel voorzichtig keek ik al enige tijd naar de Q3 45 SB, maar sinds kort met name naar de "e" versie. Blijft wel een bak geld om deze volledig privé te rijden. Maar mooi is hij wel.

    Verstuurd vanaf mijn SM-A715F met Tapatalk
    The desire to know is natural to all good people.

  4. #4
    merelmaassluis's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2012
    Leeftijd
    77
    Posts
    244
    Kudos
    4
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Q4 e-tron Sportback

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door robasto Bekijk Berichten
    Heel voorzichtig keek ik al enige tijd naar de Q3 45 SB, maar sinds kort met name naar de "e" versie. Blijft wel een bak geld om deze volledig privé te rijden. Maar mooi is hij wel.

    Verstuurd vanaf mijn SM-A715F met Tapatalk
    Ik heb dus, voor zover je het op het forum niet verder gevolgd mocht hebben, 2 maanden geleden de knoop doorgehakt en de Q3 Sportback gekocht en rijdt nu HEEL tevreden in de 45 TFSI-e rond: een uiterst complete S-line versie in Daytona grijs en inderdaad, PON heeft voor alle extra's een behoorlijk prijskaartje en kwam snel boven de 70K uit maar dan heb je ook wel wat!
    Voor foto's en verdere info zie mijn avonturen in het hoofdstuk "Showroom".

    IMG_1529.jpg. IMG_1530.jpg
    Laatst gewijzigd door merelmaassluis; 14-10-21 om 14:37.
    Q3 SportBack 45TFSI-e PHEV, 245PK/400Nm. S-tronic, ProLine S , Daytona Grijs, sportstoelen, Sunroof, 360 Camera, Parkeerhulp, Inklap.spiegels, zwart glanspakket, Privacy Glas, trekhaak, Velgen 19" AudiSport, S-line leer, B&O geluid etc...

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •