Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 41

Onderwerp: Aankoopadvies Audi Avant A4 B9 / A6 C7

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2016
    Posts
    24
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Aankoopadvies Audi Avant A4 B9 / A6 C7

    Goedemorgen,

    Ik ben op zoek naar een Audi A4 B9 of A6 C7 vanaf 2016.
    Graag met:
    • max. 100000 km op de teller
    • S-line bij voorkeur
    • stoelverwarming
    • trekhaak
    • adaptive cruise control bij voorkeur
    • virtual cockpit (voor de A4) bij voorkeur

    Als er 1 of 2 dingen hiervan afwijken is dat ook niet erg.

    Een paar vragen die ik op dit moment heb:
    - Zijn er nog dingen waar ik rekening mee moet houden?
    - Ik zie verschillende airco bedieningspanelen bij de A4. Eentje met 3 ronde knoppen waarvan 1 ronde knop in het midden en een variant met 2 ronde knoppen zonder de ronde knop in het midden. Wat is het verschil tussen deze panelen?

    Ik hoor graag jullie ervaringen en adviezen en waar op te letten!
    Alvast dank!

  2. #2

    Standaard Re: Aankoopadvies Audi Avant A4 B9 / A6 C7

    de airco met 2 knoppen in de A4 is de geavanceerdere. Die moet je wel hebben. Let ook de MMI. Daar zijn ook twee versie. Die met t bredere scherm is de geavanceerdere. Trekhaak is achteraf ook te doen. Zou ik een auto niet op laten staan, als dat ontbreekt.

    A6 is natuurlijk klasse hoger, maar een volle A4 is ook niet mis.

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2016
    Posts
    24
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Aankoopadvies Audi Avant A4 B9 / A6 C7

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door A3_sb Bekijk Berichten
    de airco met 2 knoppen in de A4 is de geavanceerdere. Die moet je wel hebben. Let ook de MMI. Daar zijn ook twee versie. Die met t bredere scherm is de geavanceerdere. Trekhaak is achteraf ook te doen. Zou ik een auto niet op laten staan, als dat ontbreekt.

    A6 is natuurlijk klasse hoger, maar een volle A4 is ook niet mis.
    Top, dank! Heb je meer details over die verschillen in de MMI? En over hoe dit (makkelijk) te herkennen is? Ik kan hier verrassend weinig over vinden als ik hier op zoek..
    Laatst gewijzigd door rednass; 11-10-21 om 13:11.

  4. #4
    emiel10's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2010
    Posts
    2.548
    Kudos
    86
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Aankoopadvies Audi Avant A4 B9 / A6 C7

    Ik heb hetzelfde dilemma gehad. Heb je al proef gereden? Ik vind de A6 echt een stapje volwassener qua afwerking/rijgedrag. Dat heeft mij over de streep gehaald, dat de A6 dan een half digitale cockpit heeft heb ik voor lief genomen. Voor de A6 zou ik overigens ook kijken naar 4 zone airco en uitgebreide MMI.

    Trekhaak heb ik ook achteraf laten plaatsen, dat hoeft geen dealbreaker te zijn.
    Audi A6 1.8TFSI Ultra Advance Sport S-line/VW Crosspolo 6R/VW Kever 1200 1970/VW T2 Westfalia
    Audi A3 8P SB 1.8TFSI Attraction B.eAudi TT 8N 1.8T coupe 225pk/350nm

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2016
    Posts
    24
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Aankoopadvies Audi Avant A4 B9 / A6 C7

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door emiel10 Bekijk Berichten
    Ik heb hetzelfde dilemma gehad. Heb je al proef gereden? Ik vind de A6 echt een stapje volwassener qua afwerking/rijgedrag. Dat heeft mij over de streep gehaald, dat de A6 dan een half digitale cockpit heeft heb ik voor lief genomen. Voor de A6 zou ik overigens ook kijken naar 4 zone airco en uitgebreide MMI.
    Nog niet proef gereden, maar dat zeker op m'n lijstje om te doen voordat ik toch aanschaf over ga.
    Wat houdt de uitgebreide MMI in bij de A6? En waaraan is deze te herkennen? (Eigenlijk dezelfde vraag als ik had voor de A4)


  6. #6

    Standaard Re: Aankoopadvies Audi Avant A4 B9 / A6 C7

    In de bijlage de prijslijsten van beide modellen jan 2017. Daarin zie je de verschillen tussen navigatie en navigatie plus terug, maar natuurlijk ook de andere opties. Succes.

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2016
    Posts
    24
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Aankoopadvies Audi Avant A4 B9 / A6 C7

    Dank!
    Een vraag voor de A4: wat houdt de "demperregeling" in? Dat is geen luchtvering? Is dat te herkennen door de drive select knoppen op het dashboard of heeft dat er niks mee te maken?
    En voor de A6: hoe is te herkennen of een A6 uitgevoerd is met luchtvering? Is dit te herkennen op foto's? Bij de A6 zie ik zo'n drive select knop nooit. Dat is geen optie bij de A6?

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2012
    Leeftijd
    56
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Aankoopadvies Audi Avant A4 B9 / A6 C7

    Sind vrijdag ben ik in het bezit van een Audi A6 C7 (2.0TFSI Avant Quattro uit 2018). Dit is wel een maatje groter en beter dan de A4, die heb ik ook (een 1.5 Avant uit 2018). Eigenlijk is het geen vergelijk. De A6 wint op het gebied van comfort en uitstraling (en prijs...).

    Wat uitrusting betreft, de A6 is completer te vinden. Mijn auto heb ik in Duitsland gekocht, gewoon bij een Audi dealer. Ik wilde een lage kilometerstand (de mijne heeft 21.000km) en die zijn in Nederland niet te vinden. Omdat is al aan zeer complete C6 had, was het zoeken naar wat ik nu wilde iets makkelijker.

    Ik wens je succes met het zoeken naar je droom A4/A6!

  10. #9

    Standaard Re: Aankoopadvies Audi Avant A4 B9 / A6 C7

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rednass Bekijk Berichten
    Dank!
    Een vraag voor de A4: wat houdt de "demperregeling" in? Dat is geen luchtvering? Is dat te herkennen door de drive select knoppen op het dashboard of heeft dat er niks mee te maken?
    En voor de A6: hoe is te herkennen of een A6 uitgevoerd is met luchtvering? Is dit te herkennen op foto's? Bij de A6 zie ik zo'n drive select knop nooit. Dat is geen optie bij de A6?
    Demperregeling op de B9 is geen luchtvering. Het is een demping die zich kan aanpassen. Drive select an sich is standaard op de B9, maar de keuzemogelijkheden in drive select -> individual zijn wel afhankelijk van de opties die de auto heeft. Voor de A6 is drive select an sich ook standaard (gaat via CAR-knop in middenconsole), maar ook daar weer de mogelijkheden die je onder drive select -> individual ziet zijn afhankelijk van de opties die de auto heeft. In drive select -> individual zou je dus bij een A6 met luchtvering ook de adaptive air suspension terug moeten zien. Op een plaatje van buitenaf of binnenin de auto wordt het niet eenvoudig luchtvering te herkennen. Over het algemeen staat het wel in de advertenties natuurlijk als de A6 die optie heeft.

  11. #10

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2016
    Posts
    24
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard

    Bedankt, duidelijk verhaal!
    Waar zit de sticker met de opties die fabrieks-af op de auto zitten bij een A6 van 2016?

    Is er iemand die dit weet? Ik ga morgen bij een A6 kijken en zou graag de fabrieks opties opzoeken na het kijken!
    Ik hoor het graag!
    Laatst gewijzigd door tom; 18-10-21 om 15:39.

  12. #11
    robby70's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Posts
    973
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Aankoopadvies Audi Avant A4 B9 / A6 C7

    Meestal achterin bij het 'reservewiel'.. en in het serviceboekje, voor zover die er nog bij zit.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G715FN met Tapatalk
    A6 50TDI Quattro (C8/4K) + TTS Quattro (8J)

  13. #12
    iLudo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2012
    Posts
    1.121
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard Re: Aankoopadvies Audi Avant A4 B9 / A6 C7

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door robby70 Bekijk Berichten
    Meestal achterin bij het 'reservewiel'.. en in het serviceboekje, voor zover die er nog bij zit.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G715FN met Tapatalk
    Ik kon hem eerder niet vinden in mijn kofferbak. Zat die sticker bij mijn linker achterlichtunit tegen het chassis geplakt. Dus dat kan ook nog. Is wel een A3 e-tron.

  14. #13
    emiel10's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2010
    Posts
    2.548
    Kudos
    86
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Aankoopadvies Audi Avant A4 B9 / A6 C7

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rednass Bekijk Berichten
    Is er iemand die dit weet? Ik ga morgen bij een A6 kijken en zou graag de fabrieks opties opzoeken na het kijken!
    Ik hoor het graag!
    Het boekje wat bij de auto zit zit deze sticker normaal ook in, helemaal vooraan.
    Audi A6 1.8TFSI Ultra Advance Sport S-line/VW Crosspolo 6R/VW Kever 1200 1970/VW T2 Westfalia
    Audi A3 8P SB 1.8TFSI Attraction B.eAudi TT 8N 1.8T coupe 225pk/350nm

  15. #14

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2016
    Posts
    24
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Aankoopadvies Audi Avant A4 B9 / A6 C7

    Ik ben inmiddels de trotse eigenaar van een Audi A6 C7!
    Nu heb ik nog de volgende vragen hierover:
    - Er zat wat water op m'n spiegels, dus ik dacht ik zet m'n spiegelverwarming aan. Alleen er gebeurde niks. Gaat de spiegelverwarming alleen aan onder een bepaalde temperatuur of is er iets anders aan de hand?
    - Zit er standaard keyless openen en sluiten op deze auto? Er zitten van die touch knopjes op de deurgrepen, maar er gebeurt niks bij zowel openen als sluiten. Dan weet ik of het niet werkt of dat het er mogelijk niet op zit.

  16. #15

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2012
    Leeftijd
    56
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Aankoopadvies Audi Avant A4 B9 / A6 C7

    Mooi he een C7! Keyless is niet standaard. In de deurgrepen zitten wel een paar 'knopjes', echter dit zijn meer place holders voor als je echt key less heb. Kijk maar eens goed, er zitten geen echte knopje. Ik dacht namelijk hetzelfde!

  17. #16

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2016
    Posts
    24
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Aankoopadvies Audi Avant A4 B9 / A6 C7

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fscuderia Bekijk Berichten
    Mooi he een C7! Keyless is niet standaard. In de deurgrepen zitten wel een paar 'knopjes', echter dit zijn meer place holders voor als je echt key less heb. Kijk maar eens goed, er zitten geen echte knopje. Ik dacht namelijk hetzelfde!
    Misschien een domme vraag, maar hoe kan ik het verschil zien? Want bij keyless zit er toch ook geen echt knopje?

  18. #17
    Dutchlimits's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2016
    Posts
    824
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S7

    Standaard Re: Aankoopadvies Audi Avant A4 B9 / A6 C7

    Er is optisch geen verschil, de grepen zijn hetzelfde. Alleen het binnenwerk wat je niet kan zien verschilt.
    Audi S7 4.0 Twin turbo (TFSI) V8 2013

  19. #18
    robby70's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Posts
    973
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Aankoopadvies Audi Avant A4 B9 / A6 C7

    Moet dus in de leveringscode van je auto staan en anders zit het er ook niet in.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G715FN met Tapatalk
    A6 50TDI Quattro (C8/4K) + TTS Quattro (8J)

  20. #19

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2016
    Posts
    24
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Aankoopadvies Audi Avant A4 B9 / A6 C7

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door robby70 Bekijk Berichten
    Moet dus in de leveringscode van je auto staan en anders zit het er ook niet in.
    De optiecode die daarover gaat is denk ik 4I2: Central locking with radio remote control, interior release mechanism without SAFELOCK
    Dat is dus zeker zonder keyless entry?

  21. #20
    emiel10's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2010
    Posts
    2.548
    Kudos
    86
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Aankoopadvies Audi Avant A4 B9 / A6 C7

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rednass Bekijk Berichten
    Ik ben inmiddels de trotse eigenaar van een Audi A6 C7!
    Nu heb ik nog de volgende vragen hierover:
    - Er zat wat water op m'n spiegels, dus ik dacht ik zet m'n spiegelverwarming aan. Alleen er gebeurde niks. Gaat de spiegelverwarming alleen aan onder een bepaalde temperatuur of is er iets anders aan de hand?
    - Zit er standaard keyless openen en sluiten op deze auto? Er zitten van die touch knopjes op de deurgrepen, maar er gebeurt niks bij zowel openen als sluiten. Dan weet ik of het niet werkt of dat het er mogelijk niet op zit.
    Gefeliciteerd, ik heb 3 maanden geleden dezelfde keuze gemaakt.

    De spiegelverwarming werkt volgens mij alleen onder een bepaalde temperatuur, niet altijd wanneer het knopje in de middelste stand staat.

    Maak anders een showroom topic aan, kun je daar je vragen ook kwijt.
    Laatst gewijzigd door emiel10; 25-10-21 om 16:26.
    Audi A6 1.8TFSI Ultra Advance Sport S-line/VW Crosspolo 6R/VW Kever 1200 1970/VW T2 Westfalia
    Audi A3 8P SB 1.8TFSI Attraction B.eAudi TT 8N 1.8T coupe 225pk/350nm

Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •