Resultaten 1 tot 2 van de 2

Onderwerp: Distributieketting 1.2 TFSI controle bij aankoop

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2021
    Leeftijd
    47
    Posts
    15
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A1
    Land
    Land

    Standaard Distributieketting 1.2 TFSI controle bij aankoop

    Ik ben op zoek naar een 3deurs a1 1.2 tfsi ivm budget in bouwjaren 2010-2012, Max 120.000km

    Na tijdje online rondkijken wil ik er een paar gaan bekijken.
    Nu weet ik alleen nog niet wat ik met de rekkende distributie ketting aan moet.

    Is er een richtlijn hoeveel jaar/km ketting preventief moet vervangen of pas als hij begint te rammelen

    Als hij bij koude start rammelt maar het is binnen paar seconden weg is het dan alleen de spanner die op druk moet komen en geen gerekte ketting?

    Kan elke dealer adhv vin zien of ketting al ooit met terugroepactie vervangen is voor verbeterde model?

    Als hij al ooit is vervangen ben je er dan ook vanaf of na x km weer geld apart leggen

  2. #2
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.103
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Distributieketting controle bij aankoop

    Meestal is het met kettingen zo dat als het geluid maakt bij start dat er wel een vervanging aan zit te komen, dus goed luisteren bij de aankoop en ook zorgen dat ie koud is en niet 2 uur geleden nog een keer gestart voordat je kwam.
    Aan de andere kant, voor een A1 1.2 is het allemaal niet zo duur, de set is 100,- origineel en dan nog een garage die hem er in zet, hoeft geen dealer te zijn toch? Niet echt geld om de auto voor te laten staan als ie verder naar het zin is, probeer dat bedrag er af te pingelen zou ik zeggen.

    Dit kost zo'n set.
    https://www.ebay.de/itm/293514502743...3ABFBM7LXT3Zpf

    3-4 uur werk?
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •