Resultaten 1 tot 11 van de 11

Onderwerp: Oriënterend op A6 C7 diesel

  1. #1

    Standaard Oriënterend op A6 C7 diesel

    Hallo, allemaal. Eén van mijn guilty pleasures betreft dikke diesels. Na 4 stuks Alfa Romeo 166 JTD (vijfcilinder 2,4) nadert het moment dat er "iets anders" moet komen. Komende zomer vervalt de APK en na 450.000 en gelul met milieuzones etc komt er waarschijnlijk een end aan de laatste 166.
    En ik denk dat ik het weet: een A6 met een V6 diesel. Potentieel zelf te importeren uit Duitsland, dat zijn leuke reisjes (en wát een aanbod!).
    En nu kan het nog, de eerstvolgende daarna zal waarschijnlijk elektrisch zijn, ook leuk en interessant.

    Ik ga me hier es inlezen. Met zoveel ervaring met Italianen als ik, denk ik dat de aard en hoeveelheid van de problemen met een A6 me wel eens mee konden vallen. Lees horrorverhalen over de distriketting, maar ook dat die zomaar 4 ton mee gaan. Het zal wel loslopen.
    Het lijkt vooral zaak een auto te vinden die "schekheft gepflegt" is, Duitsers kunnen daar behoorlijk strikt mee zijn. Er wordt hier en daar afgeraden om bij particulieren te kopen, maar het alternatief is een veelvoud aan schimmige handelaren van buitenlandse komaf.

    Een 2 liter diesel zal waarschijnlijk dik genoeg zijn, maar ik denk toch dat ik mezelf es verwen.

    wordt vervolgd

    groet, Sander
    Laatst gewijzigd door Sander166; 07-11-21 om 17:52.

  2. #2
    robby70's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Posts
    972
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard re: Oriënterend op A6 C7 diesel

    Het is 'Scheckheft' .. en doe jezelf een LOL met een V6 Tdi .. nu t nog kan!

    Verstuurd vanaf mijn SM-G715FN met Tapatalk
    A6 50TDI Quattro (C8/4K) + TTS Quattro (8J)

  3. #3

    Standaard re: Oriënterend op A6 C7 diesel

    komt goed, verwacht ik

  4. #4
    robby70's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Posts
    972
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Oriënterend op A6 C7 diesel

    Ik kan je de 3.0Tdi 204pk aanbevelen en dan max kietelen tot 300pk. Ik zou ieder geval niet aan Adblue beginnen ..

    Verstuurd vanaf mijn SM-G715FN met Tapatalk
    A6 50TDI Quattro (C8/4K) + TTS Quattro (8J)

  5. #5
    Carpediem's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2008
    Posts
    2.609
    Kudos
    45
    Auto
    Audi A8

    Standaard Re: Oriënterend op A6 C7 diesel

    Hoi Sander,

    Ik heb mijn A6 3.0 te koop, wellicht wat voor je?
    A8 4H Facelift | A6 Sedan 4G FL BiTDI | A5 8T facelift |Audi A1 8XVAGcoding.NL / .BE (VCP & VCDS Coderingen & projecten) Nederland & België --> info@VAGcoding.nl<--


  6. #6

    Standaard Re: Oriënterend op A6 C7 diesel

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Carpediem Bekijk Berichten
    Hoi Sander,

    Ik heb mijn A6 3.0 te koop, wellicht wat voor je?
    Dank voor het aanbod maar dat komt me een maand of 6-7 te vroeg. Bella zou zich hogelijk gepasseerd voelen als ik haar nu al zou opruimen.

  7. #7

    Standaard Re: Oriënterend op A6 C7 diesel

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door robby70 Bekijk Berichten
    Ik kan je de 3.0Tdi 204pk aanbevelen en dan max kietelen tot 300pk. Ik zou ieder geval niet aan Adblue beginnen ..

    Verstuurd vanaf mijn SM-G715FN met Tapatalk
    Ik zal me eens inlezen in de vermeende nadelen van Adblue. Hogere onderhoudskosten oid? Of gewoon gedoe?

  8. Ad
  9. #8
    robby70's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Posts
    972
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Oriënterend op A6 C7 diesel

    Gedoe, storingen aan de systeempomp, hoge vervangingskosten en ik geloof er niet in om extra chemicalien toe tevoegen om een schonere auto te krijgen. Persoonlijk zou ik het eraf laten halen als het erop zat.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G715FN met Tapatalk
    Laatst gewijzigd door robby70; 09-11-21 om 07:24.
    A6 50TDI Quattro (C8/4K) + TTS Quattro (8J)

  10. #9
    ketelapper's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    49
    Posts
    11.125
    Kudos
    749
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Oriënterend op A6 C7 diesel

    Leuke zoektocht, alvast veel plezier! Als je meer precies weet wat je zou willen en zou willen besteden, gaat het hier ongetwijfeld weblinkjes regenen

    Adblue heb ik nu ruim 500.000km in drie opeenvolgende A6'en. Geen enkel probleem mee, geen storingen, niets. Alleen wel extra handeling om (met C7) ongeveer iedere 15.000km even bij te laten vullen. Kan bij iedere dealer zonder afspraak, gewoon even langsrijden. En voor volledige zekerheid vooraf even bellen.
    Is ook geen keuze... vanaf bepaald moment zit het er gewoon in.
    8 ringen, 2 vleugels | 22 cilinders | 1.310pk | 1.700Nm in Dagelijks: A8 (D5/4N) Limousine 60 TFSI-e, Ultrablauw (03/2022) - Mrs.: A3 (8V) Sportback e-tron, Daytonagrau (12/2017) - Hobby: 🧡 Orange Flame (04/2022)

  11. #10

    Standaard Re: Oriënterend op A6 C7 diesel

    hmm, dat was een kort verblijf op dit fijne forum en wellicht (vanuit dikke-diesel oogpunt) ook wel een wat roemloos einde... .

    De baas heeft me weten te overtuigen van de voordelen van een zakelijke Hyundai Ioniq 5 in een volgepakte uitvoering, die ik bovendien ook wel mooi vind. En functioneel (snelladen, actieradius en 1600 kg trekhaakgewicht etc) is het wat mij betreft zéér acceptabel.
    Vanaf januari gaat de Alfa aan de kant en komt er dus geen A6.

    Niettemin bedankt voor de support; we zien elkaar misschien nog wel es bij een stoplicht

  12. #11
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Oriënterend op A6 C7 diesel

    Mooie kar, zo'n Ionic5.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •